• شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99111813547
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام خبر داد:

ایجاد شبکه نخ‌ریسی، در نتیجه‌ی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در ایلام

ایجاد شبکه نخ‌ریسی، در نتیجه‌ی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: در نتیجه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار ریسندگی مدرن با دستگاه‍‌های نخ ریسی نیمه اتوماتیک جایگزین ریسندگی به روش سنتی با دوک شده است.

«زینب شیرخانی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ‌امروزه مشاغل خانگی زودبازده و کسب‌وکارهای خانگی به‌عنوان راهکاری مهم برای خوداشتغالی و ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان به‌حساب می‌آیند و قابلیت انجام این نوع کسب‌وکار در منزل، سبب ایجاد مزایای بی‌شماری برای شاغلین آن‏ها می‌شود.

 وی  ایجاد توازن بین مسؤولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب‌وذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و درنتیجه ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی را از این جمله مزایا عنوان کرد و گفت:  امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضای خانواده از دیگر نتایج این نوع از اشتغال است.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری ایلام تصریح کرد: جامعه هدف طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانواده که توسط جهاددانشگاهی در حال اجرا است، زنان همسفرفوت شده، زنان مطلقه، زنان دارای همسرزندانی، ازکارافتاده، معتاد، متواری یا  مفقودالاثر)، دختران مجرد بیکار ۴۵ تا ۵۵ سال از آموزش‌ها و پشتیبانی‌های لازم بهره‌مند می‌شود.

شیرخانی با تقدیر از زحمات جهاددانشگاهی استان ایلام گفت: این طرح هم‌اکنون در حال اجرا است و شبکه  رشته‌ی نخ ریسی ایجاد شده و در نتیجه آن  ریسندگی مدرن با دستگاه‍‌های نخ ریسی نیمه اتوماتیک جایگزین ریسندگی به روش سنتی با دوک شده است و به این ترتیب شاهد احیاء این حرفه پرطرفدار در بین بانوان در استان هستیم.

وی با بیان اینکه ۶۲۰ نفر متقاضی این طرح استعدادسنجی  و ۴۴ نفر واجد شرایط شناخته شدند که ۱۳ نفر از آنان در حرفه سفالگری و ۳۱ نفر در حرفه نخ‌ریسی آموزش داده شدند ، تصریح کرد:  هم اکنون ۲۷ نفر از این افراد به پیشرانان مطرح استانی متصل شده‌اند که به زودی تسهیلات لازم را دریافت و به بازار کار متصل خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha