• شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99111813641
  • خبرنگار : 71290

در وبینار «امام خمینی(ره)؛ انقلاب اسلامی و مسأله افغانستان» تاکید شد:

رمز پیروزی انقلاب ایران داشتن رهبر ملی بود/ بیداری اسلامی مدیون کارنامه امام است

رمز پیروزی انقلاب ایران داشتن رهبر ملی بود/ بیداری اسلامی مدیون کارنامه امام است

شرکت کنندگان در وبینار «امام خمینی(ره)؛ انقلاب اسلامی و مسأله افغانستان» تاکید کردند که انقلاب اسلامی ایران با داشتن رهبر ملی و فعالیت‌های فکری و فرهنگی توانست به پیروزی برسد.

به گزارش ایسنا، احمدعلی غوردروازی رهبر حزب الله افغانستان در وبینار امام خمینی؛ انقلاب اسلامی و جهاد اسلامی افغانستان اظهار کرد: در سال ۵۷ ما شاهد دو کودتا و یک انقلاب در منطقه بودیم که هر کدام از آنها دلایل، ابعاد و نتایج خاصی داشته است. در افغانستان انقلابی که با کودتا شروع شد نتایج دیگری در بر داشت البته مردم افغانستان آمادگی یک انقلاب و نهضت را نداشتند.

وی تصریح کرد: وقوع انقلاب ها نیاز به مقدمات و یک رهبر دارد در حالی که مردم افغانستان بدون این که به فکر یک سازماندهی وتشکیلات باشند، مبارزه کردند البته شرعا وظیفه داشتند دربرابر کمونیست ها قیام کنند.

رهبر حزب الله افغانستان تصریح کرد: انقلاب ایران وقتی رخ داد که سال‌ها قبل از آن کارهای فکری و تشکیلاتی به رهبری امام خمینی انجام شده بود در واقع از قبل کارهای فرهنگی سیاسی انقلاب آغاز و زعیم ملی مشخص شده بود در حالی که در افغانستان یکی از مشکلاتی که وجود داشت این بود که زعیم ملی نداشتند و همین مشکلاتی را برای آنها رقم زد.

همچنین در این وبینار مولوی لطف‌الله حق‌پرست، امام جمعه و خطیب مسجد تمیم انصار در کابل با اشاره به جایگاه امام خمینی در میان علمای اهل سنت در افغانستان و تاثیر گذاری شخصیت امام گفت: امام روحیه حق طلبی و اعتماد به نفس داشته است که در نوع خود و در عصر معاصر قابل ملاحظه بود و بدون شک این روحیه حق طلبی برای علمای افغانستان افق تازه‌ای را گشود.

وی افزود: امام خمینی موجب بیداری اسلامی در جهان بودند و در حال حاضر هم بیداری اسلامی ناشی از حرکات و مبارزات و اندیشه های امام بوده است. وی شخصیت بارزی بود که بیداری اسلامی و علمای جهان اسلام مرهون ومدیون کارنامه ایشان بوده است.

مولوی حق پرست در پایان اظهار کرد: امام خمینی بدون شک یک مسلمان مبارز واقعی و دارای اندیشه های عالی بودند و تاثیر اندیشه های امام بر علمای جهان و همچنین علمای افغانستان عمیق بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha