• شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۱:۳۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99111813685
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول:

شتاب در بازگشایی صنوف، خدمت به کرونا است

شتاب در بازگشایی صنوف، خدمت به کرونا است

ایسنا/قزوین جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: باید توجه داشت که شتاب در بازگشایی‌ها خدمت به کرونا است و باعث مشکلاتی می‌شود به طوری که بعد از اصرار بر بازگشایی رنگ بعضی از صنوف شهرستان‌های قزوین، تاکستان و بوئین زهرا به زرد برگشت، در نتیجه به دلیل بی‌توجهی‌ها و عادی‌انگاری‌ها شاهد تغییر رنگ شهرستان‌ها هستیم.

منوچهر حبیبی در جلسه ستاد مقابله با کرونا که ۱۸ بهمن در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: بعد از گذشت چندین ماه از کرونا همه خسته شده‌اند نباید کاری کنیم که به پیک چهارم برسیم، در حال حاضر ۷۰ درصد جمعیت استان در وضعیت زرد و در شرایط هشدار قرار دارند و نزدیک شدن به عید نوروز نگرانی ما را دوچندان می‌کند.

وی افزود: همه ما باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، این ۲ هفته مراعات کنیم تا حداقل آسودگی نسبی داشته باشیم؛ اگر رعایت نکنیم به شرایط خطرناکی می‌رسیم، رعایت محدودیت‌ها برای همه سخت است  اما باید همه کمک کنند و در این دو هفته طلایی مراعات کنیم تا ایام عید نشاط و آرامش داشته باشیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: مرحله اول تزریق واکسن کرونا این هفته به افراد پرخطر تزریق می‌شود امیداوریم جو روانی خوبی نسبت به رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌ها ایجاد کند، باید توجه داشت که شتاب در بازگشایی‌ها خدمت به کرونا است و باعث مشکلاتی می‌شود به طوری که بعد از اصرار بر بازگشایی رنگ بعضی از صنوف شهرستان‌های قزوین، تاکستان و بوئین زهرا به زرد برگشت، در نتیجه به دلیل بی‌توجهی‌ها و عادی‌انگاری‌ها شاهد تغییر رنگ شهرستان‌ها هستیم.

وی یادآور شد: برخی به دنبال بازگشایی هستند و گمان می‌کنند مسابقه‌ای شروع شده و اگر صنف خاصی بازگشایی نشود احساس می‌کنند از قافله عقب مانده‌اند، این در حالی است که باید صبر کرد تا ستاد کرونا طبق وضعیت شهرستان بازگشایی‌ها را انجام دهد.

حبیبی خاطرنشان کرد: سلامت مردم برای ما اولویت اصلی است بنابراین از صنوف می‌خواهیم تا زمانی که شرایط مهیا نشده است برای بازگشایی عجله نکنند، بازگشایی‌ها باید با دقت و متناسب با سیاست‌های ستاد کرونا باشند، تالارها و رستوران‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند ما می‌خواهیم در این ایام فعالیت داشته باشند تا هم مردم خستگی را از تن به در کنند هم این صنف به کار خود ادامه دهند اما اگر مجبور شویم در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها تالارها و رستوران‌ها را می‌بندیم.

وی اظهار کرد: اگر عید با نشاط می‌خواهیم و دوست داریم مسافرت‌ها برقرار باشد باید این ۲ هفته پیش رو همه مراقبت و کنترل کنیم تا شرایط نزولی شود، نیافتادن در دام موج چهارم عمل به پروتکل‌هاست، مهار کرونا راهی جز رعایت پروتکل‌ها ندارد و این حرکات و رفتارها اثر گذار است.

کرونا هر روز رنگ عوض می‌کند

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین بیان کرد: رعایت پروتکل‌ها به گونه‌ی بود که به وضعیت آبی رسیدیم و روند حداقلی بیماران بستری و فوتی‌ها را داشتیم، در خیلی از موارد ما فوتی نداشتیم، بنابراین کاهش ترددها، کاهش دورهمی‌ها، استفاده از ماسک باید در اولویت قرار بگیرد، همچنین طرح شهید سلیمانی باید با جدیت ادامه پیدا کند در این دو هفته نیاز داریم که بیشتر از گذشته از این طرح پشتیبانی کنیم تا به جد این طرح ادامه داشته باشد تا شرایط استان به شرایط باثباتی برسد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تست گیری مورد تأکید است، در حال حاضر ۶۰۰ تا ۸۰۰ مورد انجام می‌شود و آمادگی برای انجام تست برای ۱۰۰۰ نفر را داریم، هر زمانی که اداره یا سازمانی درخواست کند نیز به سرعت تست گیری انجام می‌شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، پلیس‌راه و راهنمایی رانندگی در مورد ممنوعیت ترددها اعمال قانون کند، طبق آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه بامداد اعلام شده است، در این زمان باید اعمال قانون شود.

وی اظهار کرد: مهمترین بخش اینجاست وقتی اعلام می‌شود از ۲۱ شب تا چهار صبح منع تردد است اما نیروی انتظامی و مجموعه راهور به خوبی آن را اجرا نمی‌کنند و مردم رعایت نمی‌کنند، از هم استانی‌ها می‌خواهیم که از تردد به استان‌های شمالی خودداری کنند براساس آمار دو هفته گذشته هفت درصد خودروهایی که در استان گیلان تردد کردند شماره پلاک استان قزوین بودند در حالی که چند شهرستان گیلان نارنجی هستند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین افزود: رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها همانند روز اول آگاهی بخشی را داشته باشند چرا که کرونا هر روز رنگ عوض می‌کند، شهرهای زرد مسافرپذیر مانند اصفهان، مشهد، شیراز، قشم و کیش به صورت کامل ممنوع است و از پذیرش مسافر خودداری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:محدودیت‌ها و ممنوعیت وضعیت زرد به صورت کلی مشخص است، در این وضعیت نباید مراسمی برگزار شود و فعالیت ادارات نیز برابر روند وضیعت زرد باید کنترل شود، از فرمانداران و اعضای ستاد مقابله با کرونا می‌خواهیم که این دو هفته را جدی بگیرند و کمک کنند.

وی یادآور شد: مناسبت‌های ۲۲ بهمن همه به صورت مجازی و رژه خودرویی و موتوری در روز ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha