• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99111913760
  • خبرنگار : 50184

دانشگاه آزاد کرمانشاه رسما بین‌المللی شد

دانشگاه آزاد کرمانشاه رسما بین‌المللی شد

ایسنا/کرمانشاه مسئول امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: وزارت علوم بصورت رسمی مجوز جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد کرمانشاه را صادر کرد.

مهدی صادقی در گفت وگو با ایسنا، بااشاره به اخذ مجوز بین المللی شدن دانشگاه آزاد کرمانشاه، اظهارکرد: از سال 1397 باتوجه به وضعیت زیرساختی مناسبی که داشتیم و هم مرزی کرمانشاه با کشور عراق، بصورت ضمنی تائید وزارت علوم را برای جذب دانشجویان خارجی گرفتیم و توانستیم  در این سال پنج دانشجوی خارجی جذب کنیم.  

وی تصریح کرد: طی سالهای بعد با رایزنی هایی که با دانشگاه های عراقی داشتیم و پیگیری و تلاش های مسئولین دانشگاه استان، تعداد این دانشجویان به مرور افزایش پیدا کرد، تا جایی که امروز حدود 800 دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: در مدت سه سال گذشته با تائیدی که از وزارت علوم گرفته بودیم،  تنها می توانستیم دانشجویان عراقی را پذیرش کنیم و امکان پذیرش دانشجو از سایر کشورها را نداشتیم.  

مسئول امور بین الملل دانشگاه آزاد کرمانشاه افزود: در این مدت مسئولین دانشگاه با رایزنی هایی که با وزارت علوم داشتند، بدنبال گرفتن مجوز رسمی جذب دانشجوی خارجی بودند، تا اینکه سال گذشته کارشناسان ارزیاب وزارت علوم و ممیزی رسمی، بازدیدی از وضعیت زیرساختی دانشگاه آزاد کرمانشاه داشتند و مولفه های موجود در این دانشگاه را برای جذب دانشجویان خارجی مورد بررسی قرار دادند.

وی تصریح کرد: داشتن اعضای هیات علمی قوی، رشته های متنوع، آزمایشگاه های متعدد، امکانات خوابگاهی و رفاهی، کتابخانه، سرانه مناسب فضای آموزشی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی  از جمله شاخص هایی است که در دانشگاه آزاد کرمانشاه وضعیت خوبی در آنها داریم و کارشناسان ارزیاب وزارت علوم هم آن را تائید کردند.

صادقی خاطرنشان کرد: پس از این بازدید ها و بررسی وضعیت، اخیرا مجوز رسمی جذب دانشجوی خارجی برای دانشگاه آزاد کرمانشاه از سوی وزارت علوم صادر شده و پس از این می توانیم از همه کشورهای دیگر پذیرش دانشجوی خارجی داشته باشیم.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha