• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99111913900
  • خبرنگار : 71457

در پیامی به مردم کشورش

نخست وزیر جدید لیبی به برگزاری انتخابات متعهد شد

نخست وزیر جدید لیبی به برگزاری انتخابات متعهد شد

نخست وزیر دولت موقت لیبی با اعلام اینکه شکست در "مرحله حساسی" که لیبی در حال حاضر در آن به سر می‌برد، "گزینه‌ مطرح" نیست، از همه طرف‌ها خواست تا از دولت حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر دوره انتقالی لیبی در سخنرانی بر پایبندی دولت برای توسعه مناسبات خود با کشورهای همسایه در راستای خدمت به منافع ملی تاکید کرد و برای همکاری با همه لیبیایی‌ها علی رغم تفاوت در طیف‌ها و قشرهایشان اعلام آمادگی کرد.

وی تاکید کرد که دولت برای تقویت نقش زن و فراهم کردن فرصتی برای جوانان جهت مشارکت در تلاش‌های ایجاد نهادهای دولت تلاش خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تلاش می‌کند سرمایه گذاران ارشد خارجی که بعد از سال ۲۰۱۱ از لیبی مهاجرت کردند، بازگرداند و فرصت‌های شغلی را برای جوانان فراهم کند که این مشاغل فقط الزاماً در ارتش و پلیس نباشد.

دبیبه در سخنرانی خود بر پایبندش‌اش به اصل شفافیت و جلوگیری از به حاشیه راندن دیگران و حمایت از حکومت محلی و اشاعه فرهنگ آزادی بیان و عقیده و دوری از گفتمان انزجارطلبی و تحریک تاکید کرد.

وی از تمامی کشورها خواست تا بدون هیچ استثنائی، شریکی در تحقق ثبات در منطقه از طریق مشارکت در با ثبات شدن لیبی در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی باشند.

دبیبه به تمامی لیبیایی‌ها برای توافق بر سر نقشه راه سیاسی جدید تبریک گفت تا مسیری برای پایان دادن به درگیری‌ها و برگزاری انتخابات بر اساس دموکراسی باشد که به مرحله‌های انتقالی و وضعیت رکود سیاسی و دودستگی‌ها پایان دهد.

وی بر پایبندی خود برای همکاری مثبت با شورای ریاستی و تمامی نهادهای حاکمیتی دولت به منظور رفع رنج‌های شهروندان و بهبود کیفیت خدمات تاکید کرد.

دبیبه در پایان گفت: مردم لیبی، شکست در این مرحله، گزینه‌ای مطرح نیست، چراکه وطن امانت شهداء و نیکان است و همگی ما نسبت به آن مسئول هستیم. بر این اساس، همگان را بدون استثناء به حمایت از دولت و آغاز همکاری جدی برای ساخت مجدد کشور دعوت می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha