• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99111914236
  • خبرنگار : 30057

منتخبین مسابقه دانش‌­آموزی نور معرفی شدند

منتخبین مسابقه دانش‌­آموزی نور معرفی شدند

برترین طرح‌های دوره چهارم مسابقه دانش ­آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور عمر یاغی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی(ص)، مسابقه دانش‌آموزی نور هر سال به عنوان یکی از رویدادهای بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در حوزه دانش‌آموزی برگزار می‌شود که هدف از برگزاری آن، امیدبخشی، هویت‌­سازی و ترویج علم در میان نوجوانان جهان اسلام و مشارکت مراکز آموزشی و علمی است.

در چهارمین دوره از مسابقه دانش ­آموزی نور، گرامیداشت پروفسور عمر یاغی، برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۵،  با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانش ­آموزان در مدارس خود، علاوه بر تمدید آن تا پایان مردادماه ۹۹، شرایط ویژه‌ای برای این دوره از مسابقه دانش ­آموزی نور از جمله ثبت ­نام خانوادگی دانش ­آموزان با مشارکت اعضای خانواده خود و ارائه ایده­‌های متنوع علمی با موضوع مسابقه با در نظر گرفتن امکان اجرا در منزل در نظر گرفته شد. موضوع این دوره ساخت فیلم‌­های علمی کوتاه یک دقیقه‌­ای از آزمایش‌­هایی در مباحث مختلف ماده و انرژی بود.

پس از اتمام ارسال آثار، در چهارمین دوره مسابقه دانش­ آموزی نور؛ گرامیداشت عمر یاغی، ۲ هزار و ۴۹۹ دانش­ آموز در قالب یک هزار و ۱۲۳ گروه شرکت کردند که تعداد ۷۳۰  فیلم ارسال کردند. شرکت کنندگان این دوره از مسابقه از ۶ کشور جهان از جمله مراکش، الجزایر، مالزی، هند، افغانستان و ایران بودند.

پس از فرآیند داوری آثار دریافتی ۱۳۰ گروه به عنوان منتخبین این دوره از مسابقه دانش ­آموزی نور انتخاب شدند که از این تعداد ۶۸ گروه اول به صورت مستقل یک جایزه دریافت می‌کنند و ۶۲ گروه بعدی به صورت مشترک هر دو گروه یک جایزه دریافت خواهند کرد. جایزه این دوره از مسابقه شامل مبلغ نقدی، لوح تقدیر و تندیس مسابقه مجموعا به ارزش معادل دو میلیون تومان است.

منتخبین این دوره از مسابقه دانش‌­آموزی نور از چهار کشور هند، مالزی، افغانستان و ایران هستند. 

دوره‌­های قبلی، مراسم اختتامیه این رویداد با حضور دانش ­آموزان در تهران برگزار می‌­شد، اما امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌­های بهداشتی، مراسم اختتامیه مسابقه دانش ­آموزی نور برگزار نمی‌­شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha