• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99111914371
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۹ بهمن ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۹ بهمن ایسنا

دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با فرمانده کل قواْ/ هشدار ایران نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم اسرائیل/ اقبال رئیسی در شورای وحدت اصولگرایان برای انتخابات/ توضیحات رییس جمهور درباره اصلاحیه لایحه بودجه و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

هشدار ایران نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم اسرائیل

به گزارش ایسنا، واکنش نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد  نسبت به اظهارات تحریک‌آمیز و جنگ‌افروزانه رژیم صهیونیستی در صدر اخبار پرمخاطب بود.

مجید تخت روانچی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد هشدار داد که به هرگونه تهدید یا عمل نادرست رژیم اسرائیل قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

وی افزود: به تازگی، رژیم اسرائیل نه تنها اظهارات تحریک‌آمیز و جنگ‌افروزانه خود را علیه جمهوری اسلامی ایران شدت بخشیده است بلکه فعالانه در پی برنامه‌ریزی برای اقدام به تهدیدهای خصمانه خود علیه ایران است.

دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با فرمانده کل قوا

دیدار رهبر انقلاب با جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش در سالروز بیعت تاریخی همافران با امام خمینی(ره)  در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، ‌ هم از اخبار پربازدید بود.

اگر تمامی تحریم‌ها را در عمل بردارند به تعهدات برجامی برمی گردیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا در این دیدار بیان کردند: ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی‌آزمایی ایران قرار گیرد. این، سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچکس از آن عدول نخواهد کرد.

رئیسی برای انتخابات اقبال شورای وحدت اصولگرایان را دارد

اظهارات منوچهر متکیل درباره اقبال رئیسی در شورای وحدت اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ هم مورد توجه مخاطبان بود.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: اگر آقای رییسی ورود به انتخابات بکنند - که ایشان البته در انتخابات ۹۶ ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جدیدی را از خود به نمایش گذاشته‌اند - تصور شخصی من این است که در شورای وحدت با اقبال خوبی روبه‌رو خواهند شد.

خبر های دیگر مرتبط با انتخابات را در لینک های زیر بخوانید.

ذوالفقاری رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور شد

بخشنامه تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی ابلاغ شد

***

اصلاحیه لایحه بودجه در اولین فرصت به مجلس ارائه خواهد شد

دویست و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، به بررسی نحوه اقدام دولت در رابطه با لایحه بودجه ۱۴۰۰ که از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت عودت داده شده است، اختصاص یافت.

رئیس جمهور در این جلسه با بیان اینکه برخی اقداماتی که در بررسی و رد لایحه بودجه و ارجاع آن به دولت خلاف قاعده مرسوم و آیین نامه بوده است، گفت: در اولین فرصت مصوبه جدید دولت درخصوص لایحه بودجه ۱۴۰۰به مجلس ارائه خواهد شد.

این خبر هم از پربازدید ها بود.

رئیس قوه قضاییه به عراق سفر می‌کند

خبر بعدی، ‌ درباره سفر رییس قوه قضاییه به عراق در پاسخ به دعوت رسمی رئیس شورای عالی قضایی این کشور بود.

پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که سید ابراهیم رئیسیدر پاسخ به دعوت رسمی فائق زیدان  روز دوشنبه در صدر یک هیئت عالی رتبه قضایی،  برای امضای چند یادداشت تفاهم بین دو کشور در چارچوب همکاری قضایی و حقوقی به بغداد سفر می‌کند.  

توسعه همکاری‌های بانکی میان ایران، روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا

ملاقات سفیر ایران در مسکو در راستای توسعه و گسترش همکاری‌های بانکی ایران و روسیه با معاون بانک مرکزی این کشور هم از اخبار پرمخاطب بود.

در این ملاقات اسکابلکین گفت: یکی از الزامات همکاری های اقتصادی ساختار سازی و روان سازی مبادلات پولی و مالی بین دو کشور است.  علیرغم نقش مخرب ایالات متحده آمریکا در ایجاد تحریم های اقتصادی، روسیه مصمم است شرایط و بستر مناسبی را برای تحقق اهداف اقتصادی دوکشور فراهم آورد.

کاظم جلالی نیز  در این دیدار ضمن اشاره به لزوم تنوع بخشی به روابط بانکی دوکشور، خواستار آن شد تا ارائه خدمات متقابل پولی و بانکی به کشورهای ثالث در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز توسعه یابد.

وضعیت عجیب بایدن در مقابل ایران

خبر بعدی، ‌ گزارش نشریه ویک درباره موضع متناقض رئیس‌جمهور جدید آمریکا درخصوص بازگشت به برجام بود.

نشریه ویک (The Week) در گزارش خود با اشاره به اینکه جو بایدن با تاخیر در آغاز مذاکره با ایران ممکن است فرصت تعامل با این کشور و حصول توافق را از دست بدهد، نوشت: سران هر دو کشور ایران و آمریکا می گویند که می خواهند توافق هسته ای به حالت اولیه خود برگردد؛ ایالات متحده به عنوان یک مشارکت کننده و ایران که کاملا منطبق بر محدودیت های درنظرگرفته شده در توافق است. با این حال هر دو طرف خواسته‌اند که دیگری گام اول را بردارد. تهران خواسته تا تحریم هایی که دونالد ترامپ (رئیس جمهور پیشین آمریکا) پس از کنار گذاشتن توافق در سال ۲۰۱۸ علیه ایران اعمال کرد، لغو شود و واشنگتن هم می خواهد ایران به اجرای کامل تعهداتش بازگردد.

علت درخواست مکرون برای حضور عربستان در مذاکرات برجامی

تحلیل یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره علت درخواست مکرون برای حضور عربستان در مذاکرات برجامی پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

فریدون مجلسی  خاطرنشان کرد: هدف‌ فرانسه از پیشنهاد حضور عربستان در مذاکرات هسته‌ای، محدود کردن این کشور است نه این‌که بخواهند امتیازی در مقابل ایران به عربستان بدهند.

نافرمانی همافران و به باد رفتن رویای برگشت

۱۹ بهمن چهل و دو سال قبل جمعی از همافران، خلبانان و فرماندهان نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی با برداشتن کلاه نظامی، سر تسلیم در برابر رهبر انقلاب اسلامی فرود آوردند و با برگزاری رژه نظامی در مقابل ایشان، تیر خلاص به پیکر نیمه جان رژیم شاهنشاهی زدند و کور سوی امید سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسراییل به بازگشت سلطنت به ایران را برای همیشه خاموش کردند.

گزارش ایسنا به همین مناسبت از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha