• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99111914373

رئیس جهاددانشگاهی فارس خبر داد

افتتاح پارک فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی در شیراز

افتتاح پارک فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی در شیراز

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی استان فارس از افتتاح پارک فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی در شیراز به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و با حضور مسئولان و مقام‌های ملی و استانی خبر داد.

دکتر مظاهر بابایی، یکشنبه ۱۹ بهمن در یک کنفرانس خبری، ضمن پاسداشت ایام الله دهه فجر و تبریک به مناسبت دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: مراسم افتتاح پارک فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی شعبه فارس، روز ۲۱ بهمن و با حضور مسئولان و مقام‌های ملی و استانی، در شیراز برگزار خواهد شد.

بابایی با بیان اینکه اقتصاد صنایع فرهنگی یک منبع پایان ناپذیر برای تولید ثروت محسوب می‌شود، گفت: با توجه به قدمت استان فارس در تولید صنایع دستی در بالغ بر ۷۰ رشته، قدمت تاریخی و تاثیرگذاری فرهنگی این استان و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه در فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی، ایجاد این پارک یک ضرورت محسوب می‌شد.

وی با بیان اینکه پیگیری برای تاسیس شعبه پارک فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی فارس، از سال ۹۷ آغاز شد، گفت: قرار بود این شعبه در بهمن ماه سال ۹۸ افتتاح شود که به واسطه حوادث آبان سال گذشته و اتفاقات تلخی که اغتشاشگران برای ساختمان مجتمع جهاددانشگاهی در شیراز رقم زده و آن را به آتش کشیدند، کار با تعویق ناخواسته مواجه شد.

بابایی گفت: با تلاشی مضاعف و بدون آنکه کمکی از بخش‌های مختلف دولتی به جهاددانشگاهی فارس بشود، بازسازی ساختمان انجام و به همت جهادگران دانشگاهی و به واسطه لطف واسعه الهی، زمینه برای افتتاح این پروژه با اهمیت و تاثیرگذار در دهه مبارک فجر امسال فراهم شده است.

رئیس ایسنا منطقه فارس در تبیین مأموریت‌های پارک فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی، گفت: ظرفیت‌سازی برای اشتغال دانش‌بنیان فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی، گردشگری و هنری، توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای توسعه کارآفرینی فرهنگی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان خلاق، ایجاد تعامل مؤثر میان اندیشمندان و محققان در حوزه‌های فرهنگی و جلب حمایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه صنایع فرهنگی و خلاق از مأموریت‌های این پارک است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: علاقه‌مندان به حوزه‌های مختلف مانند تبلیغات، معماری، اشیای هنری، عتیقه‌جات، صنایع دستی، فیلم و ویدئو، موسیقی، هنرهای نمایشی، انتشارات، رادیو، تلویزیون و بازی‌های ویدیوئی و کامپیوتری و ... می‌توانند از بستر ایجاد شده توسط پارک فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی فارس، بهره ببرند.

او با بیان اینکه پارک فناوری‌های نرم و صنایع خلاق جهاددانشگاهی تنها پارک ملی کشور است و از سال ۹۶ در دانشگاه علم و فرهنگ راه‌اندازی شد، گفت: اولین شعبه این پارک در زنجان افتتاح شده و به یاری خداوند، دومین شعبه نیز در استان فارس کارش را آغاز خواهد کرد.

بابایی در خصوص اعتبارات راه‌اندازی این پارک نیز گفت: برای پارک هم هیچ بودجه‌ای خارج از مجموعه جهاددانشگاهی فارس اختصاص نیافته و کل بودجه آن را این نهاد تقبل و تامین کرده است؛ اما امیدواریم با توجه به مأموریت‌های این پارک، که بحث توسعه اقتصاد فرهنگی و تولید ارزش‌افزوده در سطح استان و حمایت از جوانان است، بتوانیم فعالیت‌های آن را بیش از پیش در سطح استان فارس گسترش دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس در خصوص اقدامات اجرایی شده برای تحقق وعده‌هایی که یک سال قبل داده بود، نیز گفت: با پیگیری‌های مداوم و همراهی مسئولان جهاددانشگاهی مرکز، مجوز مرکز درمان ناباروری استان فارس صادر شده و به زودی فاز اول این مرکز که به درمان ناباروری اختصاص دارد، افتتاح خواهد شد و در ادامه نیز امیدوار هستیم که فاز دوم مرکز با محوریت درمان سرطان راه‌اندازی شود.

بابایی همچنین از نهایی شدن موضوع خط تولید عصاره‌گیری گل محمدی نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه این طرح به عنوان یک طرح فناورانه ملی از سوی جهاددانشگاهی ثبت و امکان تامین اعتبارات آن از محل اعتبارات نهاد مقام معظم رهبری، فراهم شده است.

او همچنین با اشاره به صدور مجوز انتشارات جهاددانشگاهی فارس، گفت: انتشارات جهاددانشگاهی بعد از سال‌ها توقف، فعالیت خود را به واسطه مجوزهای کسب شده، آغاز و زمینه‌ای برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در حوزه نشر نیز فراهم خواهد کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس تاکید کرد که این نهاد برآمده از انقلاب، همواره با اتکا به ظرفیت و توان تخصصی و علمی داخلی، تلاش خود را برای انجام ماموریت‌های محوله در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فراهم کردن بسترهایی برای رشد و توسعه استعدادها، انجام داده است.

بابایی با بیان اینکه راه‌اندازی ۲ مرکز خدمات تخصصی مرآت و فناوری سلامت، در دستور کار جهاددانشگاهی فارس قرار دارد، گفت: یکی از اقدامات مد نظر، توسعه مراکز بانک خون بند ناف در سطح استان فارس بوده است.

رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، با بیان اینکه هم‌اینک علاوه بر شیراز، ۵ مرکز خون بندناف در نقاط مختلف فارس فعال است، گفت: راه‌اندازی ۳ مرکز خون بند ناف در سه شهرستان فارس در دستور کار قرار دارد و امیدواریم که تا پایان امسال این مهم محقق شود.

بابایی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی این نهاد هم گفت: به دلیل شیوع کرونا عمده فعالیت‌های فرهنگی ما در سال جاری در بستر فضای مجازی شده است ضمن اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا جشنواره ملی شهود قدسی را به‌صورت مجازی برگزار کنیم اما به احتمال زیاد اجرای این برنامه به بهار سال آینده موکول شود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین به تداوم فعالیت‌های آموزشی در ۲ بخش آموزش‌های کوتاه مدت و دانشگاه علمی کاربردی، اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی یکی از مراکز پایلوت در برگزاری کلاس‌های آنلاین بود و موفقیت خوبی هم کسب کرد و در سطح ۴۱ مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کشور، موفق به کسب رتبه پنجم شد.

بابایی با بیان اینکه آموزش‌های کوتاه مدت جهاددانشگاهی فارس نیز با استفاده از بستر ایجاد شده در فضای مجازی، دنبال و انجام شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که با توجه به زیرساخت و توانمندی موجود و تجارب کسب شده در آموزش مجازی، در دوران پسا کرونا هم آموزش‌های جهاددانشگاهی در بخش‌های دوره‌های کوتاه مدت و دانشگاه علمی کاربردی، به شکل حضوری و مَجازی، دنبال شود.

رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، با یادآوری اینکه جهاددانشگاهی سه مجموعه خبری را زیر پوشش دارد و به همین دلیل یکی از ارکان رسانه‌ای کشور محسوب می‌شود، از خبرنگاران و عکاسان خبری، به واسطه آنچه پوشش مطلوب رویدادهای دهه مبارک فجر و تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان می‌کرد، قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha