• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۰:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99111914623
  • خبرنگار : 71588

سفر دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به قاهره/ تاکید ابوالغیط بر تکیه بر نتایج نشست العلا

سفر دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به قاهره/ تاکید ابوالغیط بر تکیه بر نتایج نشست العلا

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در سفری رسمی به منظور رایزنی در خصوص پرونده همکاری با مصر و تحولات منطقه وارد قاهره شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نایف فلاح الحجرف، دبیرکل این شورا در جریان سفر خود به قاهره با سامح شکری، وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

قاهره، سومین ایستگاه سفر الحجرف پس از اردن و عراق است.

سفر وی به قاهره برای اولین بار پس از نشست العلا انجام شده است.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در جریان دیدار با سامح شکری بر تمایل این شورا به ادامه هماهنگی با مصر در خصوص مسائل مربوط به امنیت کشورهای عربی تاکید کرد.

الحجرف و سامح شکری در جریان این دیدار در خصوص روابط دوجانبه و مکانیسم پیشبرد همکاری مشترک میان کشورهای عربی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خاطرنشان کرد، مصر پایه و اساس اصلی امنیت کشورهای عربی به شمار می‌آید.

همچنین احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب با نایف مبارک الحجرف دیدار و بر لزوم تکیه بر آنچه در نشست سران در العلا محقق شد، تاکید کرد.

یک منبع مسؤول در دبیرخانه اتحادیه عرب گفت، ابوالغیط در این دیدار به بررسی رویدادهای کشورهای عربی و چالش‌های فرا روی منطقه در تمام سطوح به خصوص تغییرات جهانی که مستلزم همکاری و هماهنگی بیشتر عربی است، پرداخت.

به گفته این منبع، ابوالغیط به نقش گسترده شورای همکاری خلیج فارس به عنوان عنصر اصلی زیربنای عربی و اساس مهمی تلاش مشترک اشاره کرد و گفت، موفقیت شورای همکاری بدون شک پشتوانه اتحادیه عرب است.

این منبع تصریح کرد: در این دیدار دو طرف به بررسی نحوه تحرک عملی به منظور تقویت هماهنگی بین اتحادیه عرب و شورای همکاری از طریق تبادل کارشناسی‌ها و افزایش مذاکرات مشترک درخصوص مسائل مختلف پرداختند.

این منبع به نقل از ابوالغیط بر اهمیت تکیه بر نتایج نشست العلا تاکید کرد و گفت، حل اختلافات و بهبود فضای عربی در جهت خدمت به اقدام عربی مشترک و تقویت پویایی آن است.

این منبع همچنین تاکید کرد، ابوالغیط از فواد حسین، وزیر خارجه عراق نیز استقبال کرد و دو طرف به بررسی مسائل مختلف عربی و تبادل دیدگاه‌ها درباره مواضع دولت جدید آمریکا در قبال منطقه پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha