• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۱:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99111914645
  • خبرنگار : 71145

نخست‌وزیر جدید لیبی: به همکاری نزدیک با ترکیه ادامه می‌دهیم

نخست‌وزیر جدید لیبی: به همکاری نزدیک با ترکیه ادامه می‌دهیم

نخست‌وزیر جدید لیبی در نخستین مصاحبه مطبوعاتی خود با خبرگزاری آناتولی گفت: به همکاری نزدیک با کشور دوست و متحدمان ترکیه ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر جدید لیبی که از روز پنجم فوریه جاری به این سمت انتخاب شده است، در نخستین مصاحبه مطبوعاتی خود پس از روی کار آمدن با خبرگزاری «آناتولی» تاکید کرد: به همکاری نزدیک با کشور دوست و متحدمان، ترکیه ادامه خواهیم داد.

الدبیبه درباره تشکیل دولت جدید لیبی گفت که براساس مفاد تصمیمات ساز و کار گفت‌وگوی سیاسی لیبی، دولت جدید این کشور تا سه هفته دیگر معرفی خواهند شد.

نخست‌وزیر لیبی افزود: یک دولت تکنوکرات که بر اقدامات عملی تمرکز دارد خواهیم بود. برای حل و فصل مشکل تامین برق، اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم مانند واکسن کرونا و دیگر نیازهای جامعه متمرکز خواهیم شد. پس از آن نیز اقداماتی برای تشکیل شورای صلح و تدوین قانون اساسی با همکاری شورای رهبری انجام خواهیم داد.

وی درباره روابط لیبی با ترکیه تصریح کرد: با دولت و ملت ترکیه همکاری نزدیکی خواهیم داشت. ترکیه کشور متحد، دوست و برادر ما است. از سوی دیگر ترکیه دارای توانایی‌هایی به منظور کمک به مردم لیبی به منظور رسیدن به اهدافشان نیز هست. ترکیه شریک واقعی ما است.

الدبیبه همچنین اظهار کرد: امیدوارم همکاری با ترکیه را گسترش داده و حجم مراودات تجاری میان دو کشور را به بالاترین سطح ممکن ارتقا دهیم.

وی گفت: ترکیه کشوری است که نه تنها در لیبی بلکه در جهان خود را ثابت کرده است. ترکیه تنها کشوری بود که طی دوره جنگ، مردم لیبی به راحتی می‌توانستند به آن سفر کنند و همچنین تنها دولتی بود که سفارت خود در طرابلس را همیشه فعال نگاه داشت. امیدواریم که همکاری اقتصادی وسیعی میان مردم لیبی و ترکیه در دوره جدید برقرار شود.

نخست‌وزیر لیبی در مورد شرایط سیاسی کشورش در دوره پیش رو نیز توضیح داد: در مرحله حساسی از ایجاد صلح در لیبی قرار داریم. هر دو طرف باید برخی امتیازات را به طرف مقابل بدهند. از سوی دیگر افراد و گروه‌هایی که جنایات جنگی آنها ثابت شده، باید به دست قانون سپرده شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha