• دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99112015286
  • خبرنگار : 71290

بهرام قاسمی: نخستین گام و تنها راه ابراز حسن نیت آمریکا لغو تمامی تحریم‌هاست

بهرام قاسمی: نخستین گام و تنها راه ابراز حسن نیت آمریکا لغو تمامی تحریم‌هاست

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه تاکید کرد: نخستین گام و تنها راه ابراز حسن نیت و تبری جستن از اقدامات نامتعارف و خلاف موازین بین المللی ترامپ، لغو تمامی تحریم ها علیه ملت بزرگ ایران است.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی، سفیر  کشورمان در پاریس در پیامی ابراز کرد: 

برجام برجام است، با همه عناصر و اعضا و تفاهمات برآمده از آن که طی یکی از کم سابقه ترین مذاکرات دشوار و زمانبر تاریخ معاصر، نهایتا در ۱۴ جولای ۲۰۱۵ مورد توافق قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بعد از خطای راهبردی و نقض عهد و رفتار خصمانه ایالات متحده و بدعهدی برخی دیگر از شرکاء، اکنون در شرایط جدید باید قبل از هر چیز، زیان‌های مادی و معنوی ناشی از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و برقراری بی‌سابقه ترین تحریم ها علیه متعهدترین عضو آن یعنی ایران، جبران گردد.

این دیپلمات کشورمان بیان کرد: برجام همچنان با همان ترکیب و با تمامی ابعاد و مولفه‌ها و عناصری که در کنار هم توافقی تاریخی و بین المللی را به فرجام رساندند، فقط برجام است.

قاسمی افزود: دولت جدید ایالات متحده در کنار تمامی ادعاهای خود در صحنه بین المللی و داخلی مبنی بر بازگشت به تعهدات پیشین و تلاش برای اینکه شاید بتواند در حدی و قدری آبهای رفته را به جوی بازگرداند، باید بی‌کم و کاست به یکی از مهم‌ترین و اساسی ترین شاخصه آن بی عهدی‌ها در صحنه جهانی و به تعهدات خود در برجام باز گردد.

سفیر کشورمان در فرانسه همچنین گفت: نخستین گام و تنها راه ابراز حسن نیت و تبری جستن از اقدامات نامتعارف و خلاف موازین بین المللی رئیس جمهور پیشین که نهایتا با چهره واقعی نمایان و عیان شده نزد مردم آمریکا و جهانیان میز ریاست را ترک نمود، لغو تمامی تحریم ها علیه ملت بزرگ ایران است.

 وی ادامه داد: همگان "برجام" را با تمامی ابعاد و مشخصه‌های مورد تائید قطعنامه ۲۲۳۱ و تنها با همان اعضای متعهد گرد میز ۲۰۱۵ آن می‌شناسند. حیات و بقای برجام به انجام دقیق تعهدات بدعهدان و زودرفتگان بستگی دارد. با نابوده‌ها کاری نیست.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha