• دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 99112015384
  • خبرنگار : 71506

صالحی امیری: کشتی و کاراته امیدهای اصلی ما در المپیک هستند

صالحی امیری: کشتی و کاراته امیدهای اصلی ما در المپیک هستند

رییس کمیته المپیک از حمایت ویژه از رشته کاراته خبر داد و گفت: کشتی و کاراته امیدهای اصلی ما در المپیک هستند.

به گزارش ایسنا، سیدرضا صالحی امیری در بازدید از فدراسیون کاراته گفت: درست است کاراته وارداتی است اما عجیب این است که با فرهنگ ایرانی عجین شده و به همین دلیل بیشترین مخاطب در بین رشته‌های رزمی در ایران را کاراته دارد. شخصا معتقدم مجموعه کاراته کاها به لحاظ اخلاقی نیز برجسته هستند و واقعا مشکلی در کاراته نداریم چرا که جامعه‌ای بزرگ با شخصیت و قانع دارد. امکاناتشان ناچیز است و ما شرمنده مجموعه قهرمانان و ورزشکاران کاراته هستیم.

وی افزود: کاراته یکی از اولویت‌های ماست و شخصا روزانه کاراته را پیگیری می‌کنم و از بچه‌ها می‌پرسم شرایطتتان چطور است. اگر بودجه ما در مجلس تصویب شود سال آینده افزایش صد درصدی بودجه کاراته را خواهیم داشت.

رییس کمیته المپیک خاطرنشان کرد: امسال سعی کردیم کنار کاراته باشیم و هزینه‌های آکادمی و هتل و ... را کمیته پرداخت کرد تا به فدراسیون تحمیل نشود. هزینه‌های جانبی سالن شماره ۹ را پرداخت کردیم و ۳۵۰ میلیون تومان نیز جداگانه به کاراته پرداخت شد. هزینه‌های اعزام تیم‌ها به استانبول و مراکش را نیز می‌دهیم. 

وی افزود: سالن شماره ۹ را  تجهیز می کنیم تا مشکلی برای برگزاری اردو نباشد و کاراته صاحب خانه شود تا زمانی‌که کمپ اصلی در مجموعه ورزشی آزادی راه اندازی شود. الان شرمنده هستیم که ورزشکاران ۴ نفره در یک اتاق ۱۲ متری استراحت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه باید حمایت کنیم. همه امید ما به کاراته و کشتی در المپیک است. همه نوع حمایت را از کاراته و کشتی خواهیم داشت. امیدوارم ملت ایران روزهای خوشی داشته باشند و کاراته کام مردم را شیرین کند.

صالحی امیری سپس در جمع خبرنگاران گفت: انصافش این است که کاراته در مسیری است که جهش خواهد داشت. کاراته به یک مکتب فکری و فرهنگی در ایران تبدیل شده اما برداشت من این است که این رشته در ایران به خوبی مورد پذیرش قرار گرفته و کاراته یکی از مدعیان قهرمانی در جهان است. کاراته با مدیریت خیلی خوب و هوشمندانه توانسته یک اجماع ایجاد کند تا مسیر حرکت به سمت قله طی شود. باور داریم کاراته در اسیایی، جهانی و المپیک می‌درخشد و یکی از امیدهای ما در المپیک کاراته است.

رییس کمیته المپیک ادامه داد: مجموعه مربیان کادر فنی و مدیریت فدراسیون با حداقل امکانات در مسیر خوبی قرار گرفتند و ما نیز کمک می‌کنیم. تلاش می‌کنیم هزینه‌های اعزام و یا اردوها را تامین کنیم. در مجموع جهت گیری وزارت ورزش و کمیته المپیک نگاه حمایتی از کاراته است. فکر می کنم کاراته در المپیک کام مردم را شیرین می کند. از رییس فدراسیون خواستم از حاشیه به شدت پرهیز شود و متوجه متن بود که خوشبختانه همینطور است. تعداد دختران ورزشکار در این رشته حتی بیشتر از پسران است و این پیام خوبی در جهان دارد. به فدراسیون آمدیم تا هم قدردانی کنیم و هم از کاراته حمایت داشته باشیم.

وی درباره حذف کاراته از المپیک پاریس گفت: در عمان در ملاقات با مقامات ارشد المپیک آسیا، رییس فدراسیون جهانی کاراته و رییس کنفدراسیون کاراته آسیا به این جمع بندی رسیدم مسئله آن‌ها کاراته نیست و مخالفتی ندارند اما انتظار دارند منطبق با استاندارها تغییراتی در ساختار فدراسیون جهانی صورت گیرد. قرار است در سطح آسیا جریانی راه بیندازیم تا کاراته حتما در المپیک پاریس حاضر باشد. باور دارم اگر آسیا و قدرت های کاراته آسیا به میدان بیایند کاراته به المپیک بازمی‌گردد. این مسئله برای ما حیاتی است و یکی از امیدهای اصلی ما در المپیک توکیو و پاریس است.

وی در پایان درباره میزان حمایت کمیته المپیک از ورزشکاران و پیشکسوتان در دوران شیوع کرونا گفت: آنچه در چارچوب وظایف ماست همه نوع حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان است. در سال ۹۹ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون به قهرمانان و پیشکسوتان و مخصوصا موارد درمانی از ۱۰ تا ۸۰ میلیون تومان پرداخت کردیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha