• دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99112015569
  • خبرنگار : 71145

آلمان، سوئد و لهستان دیپلمات‌های روس را اخراج کردند/ روسیه پاسخ داد

آلمان، سوئد و لهستان دیپلمات‌های روس را اخراج کردند/ روسیه پاسخ داد

لهستان، سوئد و آلمان در واکنش به اعلام کارمندان کنسولگری خود در سن‌پترزبورگ، به عنوان عناصر نامطلوب سه دیپلمات‌ روس را اخراج کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، از لهستان کارمند کنسولگری در پوزنانی و از سوئد کارمند سفارت اخراج شده‌اند. لهستان و سوئد دو دیپلمات روس را در جواب اخراج دیپلمات‌هایشان از شهر سن‌پترزبورگ به عنوان "عناصر نامطلوب" اعلام کرده‌اند.

همچنین یورونیوز گزارش داد، وزارت خارجه آلمان دوشنبه ۸ فوریه، با بیان این مطلب اعلام کرد تصمیم اخراج دیپلمات‌های اروپایی از روسیه از جمله یک کارمند در سفارت آلمان در مسکو به هیچ وجه قابل توجه نیست.

بیانیه وزارت خارجه آلمان همچنین تاکید دارد تصمیم برلین با هماهنگی نزدیک لهستان، سوئد و دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا اتخاذ شده است.

وزارت خارجه سوئد هم در بیانیه‌ای اعلام کرد از یک دیپلمات روس خواسته است تا خاک این کشور را ترک کند. خانم آن لینده وزیر خارجه سوئد در حساب توییتری خود با اعلام این مطلب نوشت: «ما به سفارت روسیه اعلام کردیم که یک فرد از این سفارتخانه باید سوئد را ترک کند. این یک پیام شفاف است در پاسخ به تصمیم غیر قابل قبول روسیه مبنی بر اخراج دیپملات سوئدی که تنها به وظایفش عمل می‌کرد.»

وزارت خارجه لهستان هم در حرکتی مشابه یک دیپلمات روس مقیم لهستان را اخراج کرده است. وزارت خارجه لهستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور همراه با آلمان و سوئد تصمیم گرفته در پاسخ به اخراج دیپلمات‌های خود از سوی مسکو، دیپلمات‌هایی از روسیه را اخراج کنند.

تنش در روابط کشورهای اتحادیه اروپا و روسیه بعد از آن شدت گرفت که مسکو روز جمعه اعلام کرد چندین دیپلمات کشورهای لهستان، سوئد و آلمان را به دلیل شرکت در راهپیمایی حمایت از آلکسی ناوالنی، اخراج کرده است. ناوالنی که یکی از مخالفان ولادمیر پوتین به شمار می‌رود بعد از بازگشت به مسکو بازداشت و روانه زندان شده است.

در این راستا وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، تصمیم آلمان، سوئد و لهستان در اخراج دیپلمات‌های روس غیرقابل توجیه و غیردوستانه است.

این وزارتخانه افزود: این گام ادامه سیاست‌های مداخله در امور داخلی روسیه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha