• سه‌شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۱:۱۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99112115657
  • خبرنگار : 30450

در نهمین روز دهه مبارک فجر و با حضور رئیس جمهور،

مجتمع پرورش ماهیان سردآبی "قلات" در بویراحمد افتتاح شد

مجتمع پرورش ماهیان سردآبی "قلات" در بویراحمد افتتاح شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح مجتمع پرورش ماهیان سردآبی(قزل آلای) "قلات" در بویراحمد خبر داد و گفت: اعتبار این طرح ۱۱۰ میلیارد ریال است و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۶۳ نفر فراهم می شود.

"حسین کلانتری" در حاشیه این آئین با اشاره به اینکه طرح اشتغال روستایی گام بلند دولت برای توسعه پایدار است، افزود: مردم روستا و عشایر ولی نعمتان اصلی ما هستند.
وی با بیان اینکه عشایر و روستائیان با تولیدات خود بیش ترین تلاش را برای خدمت به کشور به کار می گیرند، تصریح کرد: عشایر کم ترین هزینه را برای کشور دارند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد بعد از سیستان و بلوچستان دومین استان کشور دارای بیش ترین جمعیت روستایی است، تاکید کرد: ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی اختصاص یافته است.
کلانتری ادامه داد: خروجی کار در این حوزه ماحصل تلاش تیم اقتصادی دولت و استان و بخش خصوصی است.
وی بیان کرد: بنا به گفته مسئولان سیستم بانکی در مرکز مجموعه بانک های عامل استان در بحث پرداخت تسهیلات به نسبت سپرده مقام نخست کشور را کسب کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد میزان پرداخت تسهیلات به نسبت سپرده را ۱۱۷ درصد عنوان و تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۲۵۰ پروژه و طرح با اعتباری افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح یا کلنگ‌ زنی شد.
کلانتری اظهار کرد: تا نیمه نخست سال آینده پروژه های مهمی همچون پتروشیمی گچساران و جاده پاتاوه _ دهدشت تاثیرات خودش را بر روی پیشرفت استان خواهد گذاشت.
وی تاکید کرد: میانگین رشد بودجه کل کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۰‌، ۲۰ درصد بوده در حالی که با توجه ویژه دولت میزان افزایش اعتبارات این استان معادل ۵۶ درصد است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش، ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث شده و ۲۲۰ کیلومتر دیگر نیز در دست احداث است.
کلانتری بیان کرد: ۳۵ هزارمین واحد مسکونی در استان بازسازی شد.
وی بافت مرتعی و جنگلی استان را یکی دیگر از موانع پیشبرد برخی از اقدامات عمرانی در استان عنوان و تصریح کرد: هزینه اجرای یک کیلومتر آسفالت در کهگیلویه و بویراحمد ۶ برابر هزینه در سایر استان ها است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ظرفیت گردشگری و شیلات کهگیلویه و بویراحمد فراملی است.
کلانتری تاکید کرد: جایی که بخش خصوصی وارد میدان شود و دولت حمایت کند شاهد پیشرفت خواهیم بود.
وی بر نقش دو سویه رسانه ها تاکید کرد و ادامه داد: انتظار می رود اصحاب رسانه ضمن بیان مشکلات خدمات را نیز به مردم اطلاع دهند.
حسن روحانی" رئیس جمهور در آئین افتتاح مجتمع مشارکتی پرورش ماهی قزل آلا، تصریح کرد: افتتاح این طرح برای مردم استان جای خوشحالی است.


به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: ماهی به عنوان گوشت سفید و غذای سالم بهترین غذا برای مردم است و در آینده می توانند این محصولات را به سایر استان ها صادر کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha