• سه‌شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99112115783
  • خبرنگار : 71129

درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای استعفای دادستان‌های دوران ترامپ

درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای استعفای دادستان‌های دوران ترامپ

یکی از مقام‌های ارشد وزارت دادگستری آمریکا گفت، این وزارتخانه در حالی از دادستان‌های این کشور که در زمان ترامپ منصوب شدند، خواسته استعفا کنند که دولت بایدن به دنبال منصوب کردن افراد مورد نظر خود در پست‌های مذکور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرآیندی برکنار کردن دادستانان فدرال که در ایالات متحده بی‌سابقه نیست احتمالا از روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد و وزارت دادگستری از این افراد می‌خواهد استعفا کنند.

با این حال دو تن از این دادستانان ایالتی در سمت خود ابقا می‌شوند.

این درخواست در حالی مطرح شده که نظارت دادستانی آمریکا بر تحقیقات مالیات فدرال که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهوری آمریکا نیز در آن دخیل است، در جای خود محفوظ می‌ماند. "مونتی ویلکینسون"، دادستان کل موقت آمریکا به دیوید ویس، دادستانی آمریکا که ریاست دفتر دادستان فدرال در دلاور را برعهده دارد، تماس گرفته و از وی خواسته تا در شغلش باقی بماند.

وزارت دادگستری آمریکا در حال تحقیق از امور مالی و سرمایه گذاری‌های مربوط به هانتر بایدن، پسر جو بایدن است که شامل تعاملات تجاری وی با چینی‌ها و سایر تعاملات مالی می‌شود. این تحقیقات به سال ۲۰۱۸ و یک سال پیش از اعلام کاندیداتوری جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برمی‌گردد.

همچنین، جان دورهام، دادستان آمریکایی که در اکتبر گذشته میلادی از سوی ویلیام بار، دادستان سابق کل آمریکا به عنوان مشاور ویژه رسیدگی به ماهیت اصلی تحقیقات مربوط به روسیه- ترامپ انتخاب شده بود، در همین پست می‌ماند.
یکی از این نفر جان دورهام است که مسئول بررسی پروندهٔ دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده بوده و از سوی ویلیام بار، دادستان کلّ آمریکا مصونیت‌های ویژه‌ای دریافت کرد.

به گزارش یورونیوز، دادستان فدرال، دادستانان ارشد نواحی قضایی هستند که از سوی دولت معرفی می‌شوند و پیش از جای گرفتن در سمت خود، باید صلاحیت‌شان به تأیید سنای آمریکا برسد.

ایالات متحده در مجموع ۹۳ دادستان فدرال دارد که هر یک مسؤول ارشد اجرای قانون در حوزهٔ قضایی خود است و دفتر وی زیرمجموعهٔ وزارت دادگستری آمریکا به‌شمار می‌رود.

این نقل و انتقال و تغییرات در سیستم قضایی آمریکا بین دولت‌های این کشور امری عادی و روتین است.

سنا هنوز جلسه تاییدیه "مریک گارلند" کاندیدای بایدن برای دادستان کل آمریکا را تعیین نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha