• سه‌شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99112116104
  • خبرنگار : 50242

افتتاح ساختمان پزشکی قانونی تویسرکان

افتتاح ساختمان پزشکی قانونی تویسرکان

ایسنا/همدان امروز -سه شنبه ۲۱ بهمن ماه- همزمان با دهمین روز از فجر ۴۲ انقلاب اسلامی ساختمان پزشکی قانونی تویسرکان با حضور مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان، فرماندار، اعضای شورای تأمین شهرستان، نماینده مردم در خانه ملت و مسئولان مربوطه افتتاح‌ شد و ‌به بهره برداری رسید.

رئیس کل دادگستری استان همدان در این آیین ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی ما روز به روز بالنده تر می شود و دشمنان خارجی و بعضاً داخلی در مقابل اتحاد و قدردانی مردم و مسئولان به خواسته خود نرسیدند و اگر بخواهیم همچنان قدرتمند انقلاب را به پیش ببریم، مسئولان باید با سهولت در اسرع وقت کار ارباب رجوع را انجام دهند.

محمدرضا عدالتخواه در ادامه مطرح کرد: طبق دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر عفو زندانیان ۳۶۶ نفر، امسال افزون بر ۱۶۰۰ نفر زندانی بخشوده شده داریم که در مقاطع مختلف اصلاح رفتار یافته اند و دیگر افراد سابق نیستند.

وی خاطرنشان کرد: برای پایین آوردن آمار زندانیان در کنار کار قضایی، طرحی تحت عنوان معتذرین مطرح شده که باعث عذرخواهی متخلف نسبت به شاکی می شود که خوشبختانه این موضوع باعث جلوگیری از زندانی شدن، اجرای تعزیر و حد شده که در استان آمار قابل توجهی را دارا بوده و آثار بسیار خوبی را در جامعه گذاشته است.

عدالتخواه در پایان بیان کرد: پزشکی قانونی مکمل قوه قضائیه در اجرای حکم عادلانه است و اگر کار و تلاش پزشکی قانونی در تشریح جراحات و صدمات نباشد، قوه قصائیه نمی تواند خوب عمل کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در این آیین گفت: این پروژه از سال ۹۴ شروع شده و تا به امسال به اتمام نرسیده بود که با تلاش مجدانه و پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی خوشبختانه همزمان با فجر ۴۲ این ساختمان به همت بسیج سازندگی اتمام و افتتاح شد.

دکتر ارتین کمالی ادامه داد: این پروژه یکسال و نیم است که در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفته که مساحت کل ۵۸۶ متر، زیربنای سالن اصلی ۲۵۶ متر و مساحت سالن تشریح ۲۳۰ متر است و برای انجام این پروژه ۹۰۰ میلیون تومان بودجه در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفته بود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس نیز گفت: خوشحال هستیم که امروز این پروژه با تلاش و ‌همت بسیج سازندگی به بهره برداری رسید و تأخیر ساخت این مجموعه به علت تعلق مقدار بودجه در سال های متمادی برای این پروژه بود.

محمدمهدی مفتح افزود: خوشبختانه با پیگیری های زیاد توانستیم برای مردم تویسرکان احقاق حق کنیم و بتوانیم کارهای پزشکی قانونی و تشریح و بررسی جراحات و فوتی های مختلف را در همین شهرستان انجام‌دهیم و دیگر مشکل پزشکی قانونی نیز به مشکلات دیگر خانواده های متوفی و مجروحان اضافه نشود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز مطرح کرد: بسیج سازندگی کار پیمانکاری انجام نمی دهد مگر اینکه پروژه ای بر زمین مانده باشد به طوریکه ‌بسیج سازندگی برای اتمام چنین پروژه هایی وارد عمل می شود تا با بالاترین سرعت و ‌کمترین هزینه پروژه های نیمه تمام را به اتمام ‌برساند که پروژه پزشکی قانونی تویسرکان نیز ار همین دست پروژه هاست که با همت بسیج سازندگی بعد از سال ها ‌به اتمام رسید و در خدمت مردم شهرستان تویسرکان قرار گرفت.

سردار مظاهر مجیدی در پایان بیان کرد: ما بسیج حقوقدانان را هم راه اندازی کرده ایم ‌تا بتوانند در اختیار افرادی که توانایی پیگیری پرونده های قضایی وحقوقی خود را ندارند، قرار گیرند و مشکلات حقوقی افراد را به بالاترین سرعت رفع و رجوع کنند.

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز با اشاره به اینکه وجود پزشکی قانونی مجهز حق مردم تویسرکان است، گفت: در سال ۹۰ قرار شد ساختمان دادگستری ملایر به فروش رود و ساختمان پزشکی قانونی ملایر ساخته و ‌مازاد آن برای ساخت پزشکی قانونی تویسرکان و اسدآباد هزینه شود.

سیدرسول حسینی افزود: در سال های متوالی بودجه های بسیار کمی برای پروژه ساخت پزشکی قانونی تعلق می گرفت که نمی شد با این بودجه های قطره چکانی کار را به اتمام رساند اما در سال ۹۸ و ۹۹ مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان در اختیار مجری جدید ساخت این پروژه که بسیج سازندگی بود، قرار گرفت و خوشبختانه امروز این ساختمان با هزینه ای افزون بر یک میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha