• سه‌شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99112116173
  • خبرنگار : 50037

در دهمین روز از دهه فجر انجام شد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶ طرح عمرانی در روستاهای بخش «پیرسلمان» اسدآباد

ایسنا/همدان در دهمین روز از ایام الله مبارک دهه فجر شش طرح عمرانی در سطح روستاهای بخش پیرسلمان اسدآباد افتتاح و کلنگ زنی شد.

خانه عالم روستای قاسم آباد لک لک نخستین طرحی بود که در دهمین روز دهه فجر در بخش پیرسلمان با حضور فرماندار اسدآباد و جمعی از مسئولان شهرستان کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه برای آغاز عملیات اجرایی طرح فوق مردم روستا اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیون ریال کمک و مشارکت داشته اند، گفت: معادل با این میزان کمک و مشارکت مردمی هزینه ساخت ساختمان خانه عالم روستا را قرارگاه سازندگی برعهده خواهد گرفت که فرمانداری اسدآباد نیز برای مابقی اعتبار در سال آینده بودجه لازم را برای این طرح پیش بینی خواهد کرد تا در دهه فجر سال آینده روستای قاسم آباد لک لک صاحب خانه عالم شود.

سعید کتابی با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد دارای ۱۰ خانه عالم روستایی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای چهار روستای شهرستان از جمله خاکریز، طویلان، حسام آباد و کمک سفلی پیشنهاد ساخت خانه عالم را به استان ارائه داده ایم که منتظر پاسخ این مکاتبه هستیم.

زیرسازی و آسفالت معابر قاسم آباد لک لک

زیرسازی و آسفالت معابر قاسم آباد لک لک با اعتبار ۳۷۰۰ میلیون ریال به نمایندگی از هفت پروژه بهسازی روستایی شهرستان اسدآباد دومین طرحی بود که امروز با حضور مسئولان شهرستان همزمان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

فرماندار اسدآباد با اشاره به افتتاح همزمان امروز هفت طرح بهسازی روستایی در شهرستان اسدآباد با اعتباری افزون بر ۵۱ هزار و ۲۲۰ میلیون ریال گفت: بهسازی، زیرسازی و آسفالت روستایی شامل بهسازی روستایی بیتروان با اعتبار ۱۳ هزار و ۱۲۰ میلیون ریال، زیرسازی و آسفالت روستاهای چنارسفلی با اعتبار ۱۲ هزار میلیون ریال، صادق آباد با اعتبار ۳۵۰۰ میلیون ریال، قاسم آباد لک لک با اعتبار ۳۷۰۰ میلیون ریال، قادرآباد با اعتبار ۵۴۰۰ میلیون ریال، وندرآباد با اعتبار ۳۵۰۰ میلیون ریال و بادخوره با اعتبار  ۱۰ هزار میلیون ریال طرح هایی بود که در این حوزه به صورت همزمان در روستاهای شهرستان افتتاح شد.

افتتاح خانه هلال روستای لک لک بخش پیرسلمان اسدآباد

خانه هلال روستای لک لک بخش پیرسلمان دیگر طرحی بود که امروز افتتاح و راه اندازی شد. فرماندار اسدآباد در افتتاح این طرح، با اشاره به وجود ۱۰ خانه هلال در سطح روستاهای شهرستان گفت: سهمیه امسال شهرستان اسدآباد در راستای راه اندازی خانه های هلال ۱۴ مورد بوده که تا پایان سال ۱۳ مورد از این میزان سهمیه محقق خواهد شد.

کتابی با بیان اینکه از ۱۰ خانه هلال شهرستان تعداد چهار خانه در بخش پیرسلمان و مابقی در بخش مرکزی هستند، خاطرنشان کرد: کل اعضای خانه های هلال روستاهای اسدآباد قبل از افتتاح طرح های خانه هلال دهه فجر تعداد ۹۶ نفر بوده که قطعاً با افتتاح خانه های هلال جدید در دهه فجر تعداد اعضای خانه های هلال شهرستان افزایش خواهد یافت.

کلنگ زنی باشگاه بدنسازی لک لک

باشگاه بدنسازی روستای لک لک با  اعتبار ۳۰۰۰ میلیون ریال با مجری گری دهیاری روستا نیز به عنوان دومین طرح کلنگ زنی امروز توسط فرماندار شهرستان اسدآباد در دهمین روز از دهه مبارک فجر بود.

افتتاح خانه مقاوم سازی  روستای لک لک

خانه مقام سازی روستای لک لک به نمایندگی از ۴۸ واحد مسکن بهسازی و نوسازی روستایی توسط بنیاد مسکن در شهرستان از دیگر طرح هایی بود که به صورت همزمان در شهرستان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

فرماندار اسدآباد در افتتاح این طرح  اظهار کرد: این واحدها از محل اعتبارات ملی با اعتباری افزون بر ۶۷ هزار میلیون ریال از هفته دولت تاکنون در سطح روستاهای اسدآباد بهسازی و نوسازی شده است که امروز به صورت همزمان به بهره برداری رسیدند. در حال حاضر ۴۴ درصد مساکن روستایی اسدآباد مقاوم سازی شده است.

جدول گذاری روستای طویلان سفلی به نمایندگی از چهار روستای بخش پیرسلمان از محل اعتبارات دهیاری ها در مجموع با اعتباری افزون بر ۲۰۴۰ میلیون ریال، راه بین مزارع طویلان سفلی و افتتاح پیشخوان کتاب طویلان سفلی با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیون ریال از دیگر طرح هایی بود که امروز در بخش پیرسلمان افتتاح شد.

افتتاح پیشخوان کتاب طویلان سفلی

فرماندار اسدآباد در افتتاح پیشخوان کتاب روستای طویلان سفلی اظهار کرد: در حال حاضر در بخش پیرسلمان دو کتابخانه عمومی شامل یک باب کتابخانه عمومی در شهر آجین و یک باب کتابخانه در روستای قاسم آباد لک لک فعالیت دارد که پیشخوان کتاب روستای طویلان سفلی نیز  امروز راه اندازی شد.

کتابی خاطرنشان کرد: سه روستای بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت شهرستان شامل حسام آباد، وندرآباد و بادخوره نیز قابلیت راه اندازی پیشخوان کتاب را دارا هستند که در این رابطه نیاز است بخشداری ها نسبت به تأمین زمین مورد نیاز به صورت جدی ورود پیدا کنند تا بتوان از طریق بنیاد برکت و یا بانک پاسارگاد و یا بنیاد قلم‌چی نسبت به راه اندازی این امر مهم پیگیری کنیم ضمن اینکه محدودیت اضافه کردن پیشخوان کتاب در روستاها وجود ندارد.

آسفالت راه گدارپهن به آفریانج

آسفالت راه گدارپهن به آفریانج روستای گدارپهن با اعتبار ۳۰ هزار میلیون ریال نیز آخرین طرح دهمین روز از دهه مبارک فجر در بخش پیرسلمان بود که با حضور مسئولان شهرستان اسدآباد افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

فرماندار اسدآباد در افتتاح این طرح نیز گفت: آسفالت جاده روستای گدارپهن اسدآباد به روستای آفریانج بخش مرکزی شهرستان سنقر به طول سه کیلومتر یکی از مطالبات مردم دو شهرستان بود که با تحقق این امر این مطالبه مردمی سرانجام پس از سال ها محقق شد.

کتابی با بیان اینکه با افتتاح  آسفالت این محور از این پس ۱۵ روستا با جمعیت ۴۰۰۰ نفر در دو شهرستان اسدآباد استان همدان و شهرستان سنقر استان کرمانشاه برای تردد خود از جاده روستای گدارپهن به آفریانج استفاده خواهند کرد، ادامه داد: این مسیر به عنوان یکی از مهمترین محورهای ارتباطی استان های همدان، کرمانشاه و کردستان نیز به شمار می رود و افتتاح آسفالت، اتمام و تکمیل عملیات اجرایی این طرح  در دهه فجر نوید و اتفاق خوبی برای مردم به عنوان یک مطالبه  بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha