• سه‌شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99112116239
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۱ بهمن ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۱ بهمن ایسنا

تشریح رویکردهای دولت جو بایدن درباره بازگشت به توافق هسته‌ای/ اعلام زمان ثبت نام داوطلبان ۴انتخابات ۱۴۰۰/ اظهارات رییس جمهور در مراسم آغاز واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کرونا/ بررسی رویکردهای مختلف برای بازگشت به برجام از سوی دولت بایدن و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

اگر ایران به توافق پایبند باشد، ما هم همین کار را خواهیم کرد

به گزارش ایسنا،‌ تشریح رویکردهای دولت جو بایدن درباره بازگشت به توافق هسته‌ای توسط وزیر امور خارجه آمریکا در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

آنتونی بلینکن در گفت وگویی با شبکه سی. ان. ان در پاسخ به این سوال که رویکرد آمریکا نسبت به بازگشت به توافق هسته‌ای چه خواهد بود، گفت: رئیس جمهور (جو بایدن) به وضوح موضعش در این باره را بیان کرده است؛ اگر ایران به پایبندی به تعهداتش در توافق بازگردد،  ما هم همین کار را خواهیم کرد و سپس تلاش خواهیم کرد با همکاری متحدانمان به توافقی طولانی مدت تر و مستحکم تر  برسیم. 

بررسی رویکردهای مختلف برای بازگشت به برجام از سوی دولت بایدن

خبرگزاری رویترز هم به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که دولت بایدن هنوز رویکردش را برای احیای توافق هسته‌ای و چگونگی بازگشت به آن مشخص نکرده است اما در حال بررسی ایده‌هایی است که انجام دادن اقداماتی کمتر از حد پایبندی کامل به توافق برای خریدن زمان بیشتر، شامل آن است.

چگونگی امکان احیای مجدد برجام

همچنین حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به مواضع متفاوت ایران و آمریکا در بحث بازگشت به برجام و موضوع اینکه کدام یک اول به توافق بازخواهند گشت، گفت: طرف ها خواهان احیای برجام هستند اما می خواهند دغدغه هایشان برطرف شود. آمریکا می داند هر قدر ایران گام هایش را در بخش فنی و هسته ای بیشتر به جلو بردارد بازگشتش به برجام سخت تر می شود در عین حال که دو طرف سعی دارند از اتفاقی شبیه به آنچه در دوران ترامپ افتاد هم جلوگیری کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی ها باید بدانند،‌ ایران بود که برجام را حفظ کرد و الان بایدن باید با یک دستور مستقیم به برجام بازگرددو

اعلام زمان ثبت نام داوطلبان ۴ انتخابات ۱۴۰۰

اعلام زمان ثبت نام داوطلبان انتخاباتهای ۱۴۰۰ هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره پنج خود، زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دو انتخابات میان‌دوره‌ای که در بهار ۱۴۰۰ برگزار می شود را اعلام کرد.

کابینه‌بازی!

گزارش ایسنا در پی فعال شدن برخی جریانات و احزاب سیاسی با هدف انتخابات ۱۴۰۰ هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: دوباره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک شد و برخی جریانات و احزاب سیاسی که فقط هر چهار سال یک بار و در نزدیکی‌های انتخابات ریاست جمهوری یادشان می‌افتد که حزب و گروهی سیاسی هستند، از کما خارج شده و وارد بازی‌های سیاسی جدید شدند. این بار اما علاوه بر سایر بازی‌های ادوار گذشته انتخابات، یک بازی جدید هم به سرگرمی‌های این سیاسیون خودخوانده اضافه شده است؛ کابینه‌بازی!

خبرهای دیگر مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ۱۴۰۰ نامزد معرفی می‌کند

وظیفه شورای نگهبان رعایت اصل «بی‌طرفی» در انتخابات است

اصلاحات نباید بی محابا به آب بزند

***

حاضر بودم به عنوان نخستین فرد، واکسن به بدن من تزریق شود

اظهارات حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم آغاز واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کرونا هم از پرمخاطب ها بود.

رییس جمهور با بیان اینکه خودم حاضرم به عنوان نخستین فرد این واکسن به بدن من تزریق شود،‌ گفت: همه مسئولان این کشور و همه ما بدون استثناء اگر اعلام می‌کنیم که واکسنی به عنوان واکسن قابل‌اعتماد شناسایی شده است، باید آماده تزریق این واکسن باشیم و در این زمینه پیشگام شویم تا مردم بدانند اگر چیزی را اعلام می‌کنیم به آن اعتقاد داریم.

بیگانگان بعد از آغاز واکسیناسیون در ایران چه در بوق و کرنا می‌کنند؟

روحانی همچنین در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو گفت: من مانده‌ام که این رسانه‌های بیگانه و بیگانگان چه حرفی دارند تا از امروز در بوق و کرنا کنند؟ تا دیروز می‌گفتند بسیاری از کشورها واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند و ایران کاری نکرده، حالا از امروز این بندگان خدا چه حرفی داشته باشند که بزنند، نمی‌دانم!

از انجام سفر حتی به مناطق سفید پرهیز شود

خبر بعدی،‌ تاکید یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر لزوم ادامه اعمال پروتکل‌های سختگیرانه برای جلوگیری از ورود پیک چهارم شیوع ویروس کرونا بود.

محمدعلی محسنی گفت: باید همچنان از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز شود و حتی نباید مردم به مناطق سفید سفر کنند.

ادعای کارشناسان سازمان ملل درباره همکاری موشکی ایران و کره شمالی

خبر گزاری فرانسه گزارش داد که یک هیئت مستقل از کارشناسان سازمان ملل در جدیدترین گزارش سالانه خود درباره تاثیر تحریم های بین‌المللی بر کره شمالی مدعی شد که تهران و پیونگ یانگ همکاری های خود در زمینه پروژهای توسعه موشک های دور- برد را در سال ۲۰۲۰ از سر گرفته اند که شامل انتقال قطعات نیز می شود.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

ماجرای قتل تحریرگر عهدنامه ترکمنچای در تهران

۱۹۲ سال قبل در ۲۲ بهمن ۱۲۰۷ شمسی الکساندر گریبایدوف وزیر مختار و سفیر کبیر ۳۴ ساله روسیه تزاری در ایران بعد از تحمیل عهدنامه ترکمنچای، دومین عهدنامه ننگین به فتحعلی شاه، مسؤول اجرای مفاد ۱۶ فصلی عهدنامه و قرارداد تجاری ۹ فصلی الحاقی شد.

گزارش ایسنا به همین مناسبت، پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha