• سه‌شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99112116289
  • خبرنگار : 50286

رییس علوم پزشکی جیرفت به فیلم منتشر شده از درمانگاه زهکلوت واکنش نشان داد

رییس علوم پزشکی جیرفت به فیلم منتشر شده از درمانگاه زهکلوت واکنش نشان داد

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت درباره فیلم منتشر شده از برخورد کادر درمان با همراه بیمار در درمانگاه زهکلوت رودبار جنوب توضیحاتی ارائه داد.

 دکتر"اصغر مکارم" در گفت و گو با ایسنا درباره  انتشار فیلمی در فضای مجازی و کشمکش بین پزشک درمانگاه زهکلوت و همراه یک بیمار گفت: شامگاه 19 بهمن ماه جاری خانمی به همراه بیمار دختر بچه ۹ ساله با درد شکم به مرکز درمانی زهکلوت مراجعه می کنند و بعد از ویزیت بیمار، پزشک تشخیص آپاندیسیت داده و داروهای خوراکی موقت جهت تسکین درد تجویز می کند. اما همراه بیمار از پذیرفتن این درمان سرباز زده و به توصیه های پزشک بی توجهی نموده و اصرار به تجویز داروهای درخواستی را دارد که موافقت نمی شود.

وی افزود: پس از مراجعه بیمار به همکاران ۱۱۵ برای کم کردن هیجانات همراه، به بیمار سرم تزریق می شود.

مکارم بر لزوم توجه با شان و منزلت مدافعان سلامت در جنگ با کرونا تاکید کرد و گفت: برکسی پوشیده نیست که عدم رعایت شأن و منزلت اجتماعی خادمان سلامت به ویژه در ایام جنگ کرونا که مدافعان سلامت بیش از یک سال است حتی بیشتر از توان خود در این میدان نبرد ایستادگی و رشادت ها داشته اند تا جان انسانی به خطر نیفتد  و خانواده ای عزیز خود را از دست ندهد، امری پسندیده نیست.

وی بیان کرد: این قشر زحمتکش با تعهدی که طبق سوگند پزشکی یاد کرده‌اند در محروم‌ترین نقاط کشور بدون آنکه خم به ابرو آورند خدمت می‌کنند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با ابراز تاسف از اتفاق اخیر اظهار کرد: جای تاسف است که توسط افراد مدعی خیرخواهی مردم، همکاران ما مورد هجمه و حتی  کتک کاری قرار گیرند و باعث کاهش انگیزه کادر بهداشت و درمان برای خدمت و فعالیت در مناطق محروم شود.

وی در ادامه گفت: در راستای حفظ شآن خدمتگزاران سلامت که در ایام جنگ کرونا جانانه با خطر انداختن جان خود و عزیزانشان در خط مقدم مبارزه با کرونا خدمت میکنند برخورد قانونی با هنجارشکن و قانون شکن خواهد شد. 

مکارم توجه به سواد رسانه ای را نیز در ایام کرونا یک ضرورت عنوان کرد و افزود: لزوم ارتقاء و توسعه سواد رسانه ای در جامعه نیازی است که این روزها به ویژه در ایام فراگیری کرونا که حفظ جان مردم از هر اقدامی مهمتر است، بیشتر از هر زمانی احساس می شود تا ظرفیت فضای مجازی زمینه ای برای سوء استفاده و خودنمایی برخی افراد مغرض  نباشد.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر کلیپی با محتوای انتقاد از نحوه خدمات دهی درمانگاه زهکلوت از توابع رودبار جنوب  در استان کرمان  در فضای مجازی منتشر شده که واکنش مردم را نسبت به برخورد پزشک درمانگاه زهکلوت با همراه بیمار9  ساله تحت عنوان نیروی جهادی و خیّر به همراه داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha