• چهارشنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99112216818
  • خبرنگار : 50324

/۴۲ سالگی انقلاب اسلامی/

خاتمی: بعضی‌ها زمزمه‌های شیطانی دارند که ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم!

خاتمی: بعضی‌ها زمزمه‌های شیطانی دارند که ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم!

ایسنا/بوشهر عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در مسئله انتخابات گاهی بعضی ها زمزمه های شیطانی دارند که ما شرکت نمی کنیم و برخی هم تحلیل نادرست دارند که حضور زیر ۵۰ درصد خواهد بود، اما بنده می‌گویم مردم در این عرصه هم حاضر شده و قطعا حضور بالای ۵۰ درصد دارند.

سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در مراسم راهپیمائی روز ۲۲ بهمن در شهر بوشهر با اشاره به پیام حضور گفت: قرآن می گوید مومن حاضر در صحنه است و صحنه را خالی نمی کند و در هر صحنه ای که وظیفه اش است حاضر می شود. صریح و بی پرده می گویم ما مدیون این حضورها هستیم، اگر حضور این مردم، زن و مرد در جبهه دفاع مقدس نبود دفاع مقدس ما این سرنوشت افتخارآمیز را نداشت.

وی ادامه داد: هشت سال جنگ در این کشور همه وارد شدند، رزمندگان جنگیدند و پشت جبهه ای ها، آنها که نمی توانستند در پشت جبهه کمک کردند. این حضورها در طول تاریخ آن با برکت بوده است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: از جمله جلوه های حضور انتخابات است. انتخابات ریاست جمهوری که در پیش داریم بسیار انتخابات مهمی هست، خواهد بود و سپردن سرنوشت یک کشور را به دست مسئولی که طبق قانون اساسی نفر شماره دوم است. شما هر انتخابی را کنید همان را درو خواهید کرد و جای گله مندی نخواهد بود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در مسئله ی انتخابات گاهی بعضی ها زمزمه های شیطانی دارند که ما شرکت نمی کنیم و برخی هم تحلیل نادرست دارند که حضور زیر ۵۰ درصد خواهد بود، اما بنده با شناختی که از مردم دارم می گویم در این عرصه هم حاضر خواهند شد و قطعا حضور بالای ۵۰ درصد دارند.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: آمار تعیین نمی کنم زیرا این مردم از صمیم جان با نظام پیوند دارند. هر رای که به صندوق انداخته می شود یک آری مجدد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: هر آن کس که به ولایت و خط ولایت اعتقاد دارد باید بداند آرمانش باید حضور حداکثری باشد. این چه حرف نادرستی است که بعضی ها می گویند حضور حداقل؟ شعار حضور حداقل شعار انقلابی ها نیست بلکه حضور حداکثری و انتخاب اصلح است. این ها پیام هایی بود که شما خوبان در این اجتماعات داشته اید و دارید، ولی بدانید که خداوند در هر لحظه و هر گام مقدسی که برمی دارید اجرهای فراوان برای شما تدارک دیده است. هر گامی که سبب خشم دشمن است شما بردارید خداوند برای شما عمل صالح خواهد نوشت. 

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم ایران می‌دانستند چه نمی‌خواهند، آنها استکبار را نمی‌خواستند، نظام وابسته به استکبار را نمی‌خواستند و می‌دانستند چه می‌خواهند. نظام اسلامی می خواستند و قانونی که بر آنها حکومت می‌کند نظام اسلامی باشد. امروز این قانون است که بر ملت ایران حکومت می‌کند. قانون اساسی که بر روی کلمه کلمه ی آن کار شده است تا یک قانون اسلامی سامان بدهند.

سید احمد خاتمی تاکید کرد: افتخار می‌کنیم که قانون دین به اسم نظام اسلامی بر ما حکومت می‌کند، این کلمه‌ی اولیا است و دین بر این کشور حاکم است، گرچه کسانی هم قدر این دین را نمی دانند، جفاکارانه عمل می کنند و با رفتار خود به دین آسیب می زنند اما پیام جمع امروز این است که ما حامی این نظام هستیم تا آخرین نفر و تا آخرین نفس، تا آخرین قطره ی خون پای این نظام اسلامی ایستاده‌ایم.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۴۲ سالگی انقلاب اسلامی گفت: این پیام قولی و عملی مردم است که در گزارش های مردمی می بینیم هیچکس نیست که منکر مشکلات و گرانی های افسار گسیخته باشد، هیچکس نیست که از این وضعیت رنجیده نباشد، اما همگان بر این تاکید دارند که اسلام به ذات خود عیبی ندارد هر عیب که هست از مسلمانی ماست. ما از آن رنجیده ایم اما با تمام وجودمان به این پرچم مقدسی که مزین به نام الله است افتخار می کنیم. این پرچم، پرچم افتخار نظام مقدس اسلامی است، همگان می‌گویند که ما پای این پرچم ایستاده ایم و نخواهیم گذاشت کمترین آسیبی به این پرچم برسد این معنای آمدن به راهپیمایی است؛ بنابراین آمریکا و شبکه‌های تلویزیونی بیگانه ای که این مراسم را منعکس می کنند بدانند به یاری خداوند این مردم با انقلاب بوده اند و با انقلاب هستند و با انقلاب خواهند بود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: پیام سوم هدفمند این اجتماعات، بیعت با ولایت است، یار خدا باشید، یاران خدا آنها هستند که از حجت خدا حمایت می‌کنند، این آمدن معنایش این است که ما قدر ولایت را می دانستیم زیرا با او همراهی کردیم تا انقلاب پیروز شد. ۴۲ سال هم از انقلاب گذشت با همین همراهی و پیام این آمدن است که ما در این سنگر باقی خواهیم ماند.

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: حرف این است که عوامل پیروزی انقلاب چه بود؟ تردیدی در این نیست که حضور مردم و وحدت مردم یک عامل بود. تردیدی در این نیست که قبل از این، اسلام عامل اول بود اما چرا این واقعیت را منکر باشیم که مدیریت ولی فقیه امام قبل از پیروزی انقلاب و بعد از آن، این انقلاب را به ثمر نشاند. به عنوان یک واقعیت عرض می‌کنم اگر ولایت فقیه نبود در این ۴۲ سال انقلاب آسیب‌ها می دید. اگر هیچ دلیلی بر موفقیت ولایت فقیه نبود ماندگاری این ۴۲ سال نشان از مدیریت ولایت فقیه است، هشت سال جنگ تحمیلی یعنی ۸ سال جنگ با استکبار؛ نزدیک به ۶ کودتا که قبل از اینکه شروع شوند خنثی شدند. فتنه‌های گوناگون که دشمن علیه انقلاب اسلامی آفرید اما انقلاب اسلامی مانند سرو قامت کشیده ایستاده ماند، این‌ها همه به برکت ولی فقیه است. 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پیام بعدی این آمدن استکبارستیزی است که این مردم و این انقلاب مثل کوه در مقابل توطئه‌های دنیای استکبار در راس آنها آمریکا ایستاده است، آرزو داشتند روسای جمهور آمریکا که آخرین آنها روزهای فلاکت و ذلت خود را می گذراند و امیدواریم اوج ذلت و روسیاهی او را ببینیم، آرزوی آنها این بود ملت ایران دیگر مرگ بر آمریکا نگویند ولی به کوری چشم آنها تا سیاست های استکباری آنها هست با شکوه می‌گوییم مرگ بر آمریکا!

وی افزود: سخن این است در شرایط کنونی که همچنان استکباری در آمریکا هست این حقیقتی است که پشت صحنه‌ی حکومت آمریکا صهیونیست‌های جنایتکار و پولدارهای صهیونیستی هستند. روسای جمهور دموکرات، روسای جمهور جمهوری‌خواه آمریکا عروسک‌های کوکی هستند که از جای دیگر کنترل می شوند. به ما نگویند شما مسائل سیاسی را نمی‌دانید، می‌دانیم خوب هم می‌دانیم امام بیش از ۴۰ سال قبل دستور قطع رابطه با آمریکا را داد با این تحلیل که آمریکا شیطان بزرگ است. آن زمانی که امام فرمود آمریکا شیطان بزرگ است جنایات یمن نبود، جنایات تکفیری‌ها و حمایت‌های آمریکا از این ها نبود، دخالت آمریکا در لبنان و جاهای دیگر نبود...

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: کسانی که دم از مذاکره می‌زنند بدانند امریکا بعد از ۴۰ سال ۴۰ برابر شیطان بزرگ‌تری شده است اما ۴۰ برابر هم آبرویش رفته. آن مبنا باقی است، مبنای نفی مذاکره با مستکبری که مذاکره نمی‌خواهد بلکه می‌گوید هر چه من می گویم قبول کنید این سیاستی که مقام معظم رهبری در نفی مذاکره با آمریکا در نظر گرفته سیاستی خردمندانه است. سیاست امام راحل عظیم‌الشان هست، امروز هم که مردم عزیز ما در این راهپیمایی در این مراسمی که با خودرو انجام گرفت این پیام را دارند که پیام این ملت هم پیام مقام معظم رهبری و مرگ بر آمریکا است. 

سید احمد خاتمی گفت: پنجمین پیام این حرکت باشکوه، پیام مقاومت است، مومنان در مقابل دشمن ایستادگی کنید و فرار نکنید، اگر تقوا و مقاومت پیشه کنید توطئه‌های آن‌ها خنثی خواهد شد، تجربه‌ی حدود ۷۰ سال اشغال فلسطین می‌گوید نسخه‌ی مذاکره بی‌جواب است و تنها نسخه‌ای که جواب می‌دهد مقاومت است. تجربه‌ی این چند سال اخیر هم در رابطه‌ با مذاکرات نشان داد آنچه دشمن را وادار به عقب‌نشینی خواهد کرد مقاومت ملت بزرگ ایران است.  

وی ادامه داد: دشمن خسته در پی آن است که ملت را خسته نشان دهد؛در شبکه‌های ماهواره ای و شبکه‌های مجازی چنین وانمود می کنند که ملت خسته شده اند ولی به صراحت می گویم این ملت بزرگ ملتی است که خسته نشده بلکه دشمن را خسته خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ششمین پیام این حضورِ باشکوه، وحدت است. به این معنا که اختلاف سلیقه اگر درست هدایت شود باعث رشد است، همه‌ی اختلاف سلیقه درون نظام در حفظ نظام اسلامی، در پاسداری از نظام اسلامی، و در دفاع از نظام اسلامی متحد، همدل، کلمه‌ی واحد و توحید کلمه دارند. وحدتی که می‌گوییم همین است؛ مدیریت این اختلاف سلیقه‌ها به نفع نظام اسلامی است تا آنکه زیر پرچم ولایت و این پیام وحدت را، اجتماع امروز حرکت مقدس امروز نشان داد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: و پیام دیگر پیام بصیرت است، پیام بصیرت یعنی این پیام که مردم به یاری خداوند دشمن را شناختند و می‌دانند دشمن چه می خواهد. دشمن یک کلمه را دنبال می‌کند و این کلمه بریدن مردم از نظام و انقلاب اسلامی است. فشارهای اقتصادی در این سمت‌وسو است، دروغ ها در فضای مجازی و انتشار شایعات در این سمت و مسیر است که انقلاب عقبه‌ی مردمی خود را از دست بدهد، بصیرت مردم خنثی کننده این توطئه است.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: مردم به راهپیمایی‌های این ۴۰ سال آمده اند و باز هم می‌آیند، در مراسم راهپیمایی‌های روز قدس وقتی این ویروس نبود هم مردم شرکت می کردند. در عرصه‌ی انتخاباتی هم که در پیش رو است با شکوه شرکت خواهند کرد و من اینجا خطاب به استکباریان می گویم شما آرزوی بریدن این مردم را از انقلاب و نظامشان را به گور خواهید برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۲ ۱۴:۰۳

بالای صد درصده

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۲ ۲۲:۲۱

دقیقا، اصلا همه مردم جهان شرکت میکنند به کوری چشم جهان