• چهارشنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99112216968
  • خبرنگار : 71282

در گفت وگو با ایسنا تاکید شد

حمایت مالی از شاغلان حوزه صنایع دستی

حمایت مالی از شاغلان حوزه صنایع دستی

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون از فعالسازی چهار خوشه کسب و کار به مناسبت دهه فجر خبر داد و حمایت مالی از کارگاههای تولیدی صنایع دستی و شاغلان این بخش را خواستار شد.

خاطره استاد رضایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فعال شدن دو خوشه مهم شبکه تجارت و تعاون در ایام دهه فجر، اظهار کرد: شبکه تعاون و تجارت به عنوان بازوی اجرایی کمیسیون بانوان اتاق تعاون، پنج خوشه کسب و کار مجزا را تعریف کرده که رشته های صنایع دستی و گردشگری، خدمات درمان،  توان بخشی و سلامت خانواده، مشاغل خانگی و تولیدات کشاورزی روستایی، مسکن و شهرسازی و آموزش و تحقیقات را شامل می شود.

وی ادامه داد: از ۲۸ آبان سال گذشته و همزمان با دیدار فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری، ثبت و تشکیل و راه اندازی رسمی شبکه تعاون و تجارت در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه طی روزهای اخیر و در ایام مبارک دهه فجر فعالیت خود را آغاز کرده است. اهداف عمده شبکه تعاون و تجارت،  شناسایی و ساماندهی تولیدات کالا و خدمات و دانش فنی تعاونی ها با اولویت بانوان در سطح کشور و بررسی مشکلات و موانع عدم حضور توانمند بانوان تعاونگر در عرصه تجارت ملی و فرا ملی است.

به گفته استاد رضایی، کمیسیون بانوان در فاز اول به فعالسازی خوشه های کسب و کار صنایع دستی و گردشگری، مشاغل خانگی و تولیدات کشاورزی اقدام کرده است.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون در عین حال از افتتاح نخستین نمایشگاه و فروشگاه ملی صنایع دستی و مشاغل خانگی خبر داد و حمایت مالی از کارگاههای تولیدی صنایع دستی و شاغلان و فعالان این حوزه را خواستار شد.

به گفته وی با شیوع کرونا درآمد بسیاری از تعاونی های صنایع دستی و فعالان حوزه گردشگری و بوم گردی به شدت کاهش پیدا کرد و بازار صنایع دستی نیز همچون بازارهای دیگر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان تهران گفت: به منظور کاهش ضرر و زیان فعالان و تعاونگران این بخش فروش اینترنتی را در دستور کار قرار دادیم که فعالیت خود را در بستر شبکه های اجتماعی دنبال کنند و پیش بینی تخفیف برای خرید محصولات و صنایع دستی از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت حمایت از فعالان و تعاونی های گردشگری و صنایع دستی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha