• چهارشنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99112216981
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۲ بهمن ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۲ بهمن ایسنا

طلب عفو رئیس جمهور از مردم ایران/ حاشیه نگاری خبرنگاران ایسنا از مراسم ۲۲ بهمن ۹۹/ قطعنامه سراسری راهپیمایی خودرویی - موتوری ۲۲ بهمن/ واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به ادعای اخیر شبکه CBC کانادا در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی/ دیدار رئیس قوه قضاییه با نخست وزیر عراق و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

از مردم بزرگوار ایران طلب عفو می کنم

به گزارش ایسنا،‌ طلب عفو رئیس جمهور از مردم ایران در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سخنرانی خود به مناسبت ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد،‌ گفت: اگر در این هفت سال و نیم در بخش هایی از اداره کشور آن چنان که شایسته ملت ایران بوده عمل نکرده ایم از مردم عزیز و بزرگوار ایران در این ایام جشن ملی طلب عفو می کنم.

وی افزود: به مردم می گویم که اگر توطئه خارجی ها، صهیونیست ها، تندروهای آمریکا و ارتجاع منطقه و جنگ تحمیلی اقتصادی نبود ما امروز شرایط خیلی بهتری را در ایران شاهد بودیم و به همه آرزوهای خود دست یافته بودیم.

حاشیه نگاری خبرنگاران ایسنا از مراسم ۲۲ بهمن ۹۹

حاشیه نگاری های خبرنگاران ایسنا از مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن ۹۹ هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت که از ساعت ۱۰ صبح در مسیرهای پیش بینی شده برای موتور و دوچرخه و خودروها برگزار شد.

قطعنامه سراسری راهپیمایی خودرویی - موتوری ۲۲ بهمن

در پایان راهپیمایی خودرویی و موتوری یوم الله ۲۲ بهمن، متن قطعنامه سراسری این راهپیمایی در ۹ بند قرائت شد.

در بخشی از این قطع نامه آمده است: ما راهپیمایان یوم‌الله ۲۲ بهمن به نمایندگی از تمام مردم آزاده و حق‌گرای جهان، ضمن تجدید عهد و میثاق با حبل متین انقلاب جهان اسلام، بقیه‌الله الاعظم، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نایبِ عظیم‌الشأن ایشان، امام خامنه‌ای(ادام الله ظله) و نیز تجدید پیمان با پیش قراولان این فتح فرخنده، شهیدان والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حریم اسلام و اهل بیت (علیه السلام) و نیز شهدای دفاع ملی بویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دانشمند عزیز هسته‌ای، شهید فخری‌زاده، اعلام می‌داریم:  با همة وجود پاسدار ارزش‌های والای اسلامی و حریم مقدس جمهوری اسلامی بوده، و با صدای رسا و دشمن شکن، التــزام عملی خویش را در «تبعـیت محـض» از محور و مـدارِ قـدرتِ ایران اسـلامی و جهان در بیداری اسلامی، یعنی امام خامنه‌ای(دام ظله) اعلام می‌داریم.

برخی اخبار دیگر مرتبط ۴۲ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

پنجره کنونی به سرعت در حال بسته شدن است

انقلاب اسلامی ایران از همه انقلاب‌ها جدا است

آینده انقلاب اسلامی ایران درخشان است

انقلاب اسلامی از آنِ همه ایرانیان است

نمایش سامانه موشکی «سوم خرداد» در میدان آزادی

حضور پرشور نوجوانان در مراسم چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب

پیام دوستی مجلس سنای فرانسه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

ملت ایران بار دیگر پشتیبانی از انقلاب و رهبری را به رخ جهانیان کشیدند

***

کانادا بجای جنجال‌های بی‌نتیجه درباره هواپیمای اوکراینی حرفه‌ای رفتار کند

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به ادعای اخیر شبکه CBC کانادا در خصوص حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی هم از پرمخاطب ها بود.

سعید خطیب زاده تاکید کرد: گزارش سوانح هواپیمایی کشوری یک گزارش ژورنالیستی یا مبتنی بر حدس و گمان نیست که دلخواهانه و بر اساس خواست یک کشور نوشته شود بلکه در سوانح هوایی، این گزارش یک گزارش فنی و تخصصی است که توسط متخصصان بیطرف و ذیصلاح تهیه می گردد. 

وی افزود: به دولت کانادا توصیه می کنیم بجای جنجال‌های بی نتیجه خود حرفه‌ای رفتار کرده و اگر نظری دارد در قالب گزارش تخصصی سانحه ارائه نماید.

تاکید رهبری بر هماهنگی ها و توافقات راهبردی درازمدت با روسیه بود

توضیحات رئیس مجلس شورای اسلامی درباره سفرش به روسیه و محتوای پیام رهبری هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

محمدباقر قالیباف با اشاره به دستاوردها و اهداف اقتصادی پیگیری شده در سفر به روسیه اظهار کرد: این سفر بنا به دعوت رئیس دومای فدراسیون روسیه انجام شد و این سفر فرصتی برای رایزنی درباره مسائل منطقه، اقتصادی و همکاری های پارلمانی بود.

وی با بیان اینکه مهم ترین ویژگی این سفر تقدیم پیام مقام معظم رهبری به رئیس جمهور روسیه بود، بیان کرد: تاکید رهبری بر هماهنگی ها و توافقات راهبردی درازمدت با روسیه بود، البته پیام رهبری ابعاد دیگری درباره مسائل اقتصادی، سیاسی، چگونگی توافقات، آینده ارتباطات و سیاستگذاری های بین ایران و روسیه داشت.

در اولین فرصت به دنبال طولانی و مستحکم‌تر کردن برجام خواهیم بود

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به ادعای برخی رسانه ها مبنی بر همکاری ایران و کره شمالی در زمینه موشکی از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

ند پرایس با بیان اینکه فکر نمی کنم که این موجب تغییر سمت و سوی ما نسبت به ایران شود، گفت: گفته ایم هدفمان فقط بازگرداندن ایران به پایبندی کامل به برجام(توافق هسته ای) نیست بلکه استفاده از برجام به عنوان سکویی برای توافق های بعدی است که شامل دیگر عرصه های فعالیت مخرب ایران از جمله برنامه موشک های بالستیک ایران خواهد بود و ما در اولین فرصت به دنبال طولانی تر کردن و مستحکم تر کردن برجام خواهیم بود.

تحریم‌ هیچ گاه ملت ایران را متوقف نکرده است

دیدار رئیس قوه قضاییه با نخست وزیر عراق هم مورد توجه مخاطبان بود.

سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مصطفی الکاظمی ضمن تقدیر از تصمیم عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، زمان بندی برای اجرای مصوبه پارلمان عراق را لازم دانست.

رئیس دستگاه قضا با تقدیر از مواضع دولت عراق در قبال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران تأکید کرد: تحریم‌ها هیچ گاه ملت ایران را متوقف نکرده است و ما ان‌شاءالله این تحریم‌ها را خنثی خواهیم کرد.

دست انتقام الهی از آستین امت اسلامی بیرون می‌آید

رئیس قوه قضاییه همچنین در دیدار با سران عشایر عراق تاکید کرد: یقین داریم دست انتقام الهی از آستین امت اسلامی بیرون می‌آید و انتقام خون شهدای مقاومت و سرداران شهید مبارزه با تروریسم را از ظالمان و آمریکای جنایتکار خواهد گرفت.

حالا روزی است که باید مملکت حفاظت شود

گزارش ایسنا به مناسبت ۲۲ بهمن، چهل و دومین سالروز پایان رسمی بیش از نیم قرن حکوت پهلوی ها بر ایران،‌ پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

در بخشی از این گزارش پیام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خطاب به مردم آمده است که تاکید کردند: «حالا روزی است که باید مملکت حفاظت شود. در هر شهر و محله ای باید با نظر علما‏ و معتمدین کمیته هایی تشکیل بشود و حفاظت از شهرها را به عهده بگیرد. باید به مراکز‏ شهربانی و ژاندارمری و ارتشی حمله نشود، اینها دیگر برگشته اند و از خود ما هستند»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha