• چهارشنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99112216983
  • خبرنگار : 71477

رهبر خونتای میانمار از همتای تایلندی خود خواستار کمک در زمینه دموکراسی شد

رهبر خونتای میانمار از همتای تایلندی خود خواستار کمک در زمینه دموکراسی شد
رئیس ارتش میانمار

نخست وزیر تایلند که خودش برای نخستین بار از طریق یک کودتا به قدرت رسید، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، نامه‌ای از جانب رهبر خونتای جدید میانمار دریافت کرده که در آن خواستار کمک برای حمایت از دموکراسی شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پرایوت چان-اوچا، نخست وزیر تایلند در سال 2014 میلادی یک نخست وزیر منتخب را برکنار کرد و پس از انتخابات 2019 میلادی که به گفته رقبایش مملو از تقلب بود، در راس قدرت ماند.

وی به خبرنگاران در بانکوک گفت: من همیشه از دموکراسی در کشور همسایه‌مان میانمار حمایت کرده‌ام.

ژنرال "مین اونگ هلیانگ"، فرمانده عالی نیروهای مسلح میانمار در تاریخ اول فوریه سال جاری میلادی آنگ سان سوچی، رهبر منتخب این کشور را سرنگون کرده، وی را بازداشت و به تقلب در انتخابات سال گذشته که حزب سوچی با قاطعیت در آن پیروز شده بود، متهم کرد. این در حالی است که کمیسیون انتخابات میانمار این ادعاهای ارتش را رد کرد.

پرایوت گفت: ما حامی روند دموکراتیک در میانمار هستیم اما آنچه امروز از اهمیت بالایی برخوردار است، حفظ روابط خوب است چرا که این مساله به خصوص در حال حاضر بر مردم، اقتصاد و تجارت مرزی تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: تایلند از این روند دموکراتیک حمایت می‌کند. باقی به مین اونگ هلیانگ بستگی دارد که ببیند چگونه کار را ادامه می‌دهد.

میانمار از زمان این کودتا درگیر بزرگ‌ترین اعتراضات در یک دهه گذشته شده چرا که طرفداران سوچی این کودتا را که گذار آزمایشی به دموکراسی را متوقف کرده، به چالش کشیده‌اند.

تایلند سال گذشته شاهد بزرگ‌ترین اعتراضات خود در دهه‌های اخیر بود. در جریان این اعتراضات مخالفان پرایوت خواستار برکناری وی از قدرت شدند و وی را به مهندسی انتخابات سال گذشته برای ادامه سلطه‌اش بر سیاست‌های تایلند متهم کردند.

علی‌رغم تاریخ سرد دشمنی میان تایلند و میانمار، ارتش‌های این دو کشور در دهه‌های اخیر برای داشتن روابط نزدیک تلاش کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha