• پنجشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99112317442
  • خبرنگار : 90047

امیری خراسانی: تربیت مربیان روستانشین یکی از اهداف مهم در آینده است

امیری خراسانی: تربیت مربیان روستانشین یکی از اهداف مهم در آینده است

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: برای دانش‌افزایی مربیان روستانشین برنامه‌های مدونی داریم و این یکی از اهداف مهم فدراسیون در آینده است.

به گزارش ایسنا، محمدتقی امیری خراسانی، رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی در مجمع عمومی سالانه استان کرمان گفت: در شورای عالی وزارت ورزش و جوانان با حضور مسعود سلطانی‌فر، بحث خانه‌های ورزش روستایی مطرح شد که مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند که هر روستایی خانه ورزش روستایی ندارد، وزارت آموزش و پرورش پای کار است تا همه روستاها بتوانند از خانه ورزش برخوردار شوند.

او افزود: برای رشد ورزش روستایی و توسعه و گسترش ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی باید از تمام طرفیت‌ها از جمله پایگاه‌های بسیج عشایری و اقشار، سمن‌های جوانان، دهیاری‌ها و ... نهایت بهره را ببریم.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا المپیاد خانه‌های ورزش روستایی باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود تا شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای ناب ورزشی روستاها باشیم.

امیری خراسانی اضافه کرد: برای دانش‌افزایی مربیان روستانشین برنامه‌های مدونی داریم که این یکی از اهداف مهم فدراسیون است.

او افزود: با توجه به این که در کرمان زمین‌های چمن گل‌هندبالی مصنوعی زیادی به بهره‌برداری رسیده، امیدوارم شاهد برگزاری المپیاد مینی فوتبال قهرمانی کشور در کرمان باشیم.

رییس فدراسیون تاکید کرد: با توجه به این که اکثر بازیکنان تیم‌های ملی روستانشین و عشایرنشین بوده‌اند، این وظیفه مارا سنگین تر می‌کند، بنابراین وظیفه خود می‌دانیم که استعدادهای ناب ورزشی را در روستاها استعدادیابی کرده و با ایجاد تفاهم نامه‌های مختلف با سایر فدراسیون‌ها شاهد موفقیت بیش از پیش ملی‌پوشان روستایی در رقابت‌های ملی و بین‌المللی باشیم.

امیری خراسانی در پایان گفت: در بحث ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی نیازمند تبلیغ و معرفی هستیم. این ورزش‌ها و بازی‌ها جزو فرهنگ و اصالت ایران هستند و باید به افراد شهرنشین هم معرفی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۳ ۲۰:۰۱

بازیهای جهانی عشایر 2021 چی؟ کلا هر فدراسیونی رییسش عوض میشه همه چی توش ریست میشه.