• شنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99112518087
  • خبرنگار : 71477

به دنبال ادعای تقلب

آرای انتخابات ریاست جمهوری اکوادور بازشماری می‌شود

آرای انتخابات ریاست جمهوری اکوادور بازشماری می‌شود

پس از آنکه یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اکوادور مدعی شد که در انتخابات روز یکشنبه تقلب صورت گرفته، شورای انتخابات این کشور اعلام کرد که برای شفاف‌سازی این انتخابات بخش اعظم آرای سراسری اخذ شده مورد بازشماری قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، "آندرس آرائوز"، اقتصاددان جناح چپ موفق شد در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه از دیگر رقبایش پیشی بگیرد و به دور دوم این انتخابات که ۱۱ آوریل برگزار می‌شود، برسد. با توجه به اینکه تنها شمارش کمتر از یک درصد از آرای اخذ شده باقیمانده، "گیرمو لاسو"، بانکدار محافظه کار در این رقابت برای رسیدن به دور دوم انتخابات با اختلاف اندکی از "یاکو پرز"، فعال محیط زیست پیشتاز است.

پرز پس از آنکه بدون ارائه مدرک مدعی شد که در این انتخابات تقلب شده و آرا دستکاری شده‌اند، خواستار شمارش مجدد کل آرا شد. وی تاکید کرد که داده‌های هیات‌های مختلف انتخابات با داده‌های وارد شده در سیستم شمارش آرا متناقض است.

"دایانا آتامینت"، رئیس شورای ملی انتخابات اکوادور در بیانیه‌ای گفت: بازشماری آرا در استان "گوایاس" جایی که پرز قویا نتیجه آن را زیر سوال برده، صورت خواهد گرفت. به علاوه، ۵۰ درصد از آرای اخذ شده نیز مورد بازبینی مجدد قرار خواهد گرفت.

وی افزود: زمانی که این روند بازبینی و بازشماری پایان یابد، اطلاعیه نهایه نتایج منتشر خواهد شد. ما با جدیت از این روند انتخابات که آن را با نهایت دقت، مسئولیت و بالاتر از همه با نهایت شفافیت آماده کردیم، دفاع خواهیم کرد.

پرز و لاسو در نشستی که ناظران سازمان کشورهای آمریکایی نیز در ان حضور داشتند با این بازشماری آرا موافقت کردند.

در بیانیه مذکور اعلام نشده که روند بازشماری آرا چقدر زمان خواهد برد.

پرز پس از این نشست در شورای انتخابات گفت: ما متقاعد شدیم که در حال حاضر با شفافیت تمام بخش اعظم آرا را بازشماری خواهیم کرد. این مساله ارزش مبارزه را داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha