• شنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99112518333
  • خبرنگار : 50233

سرپرست موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی کشور اعلام کرد:

شتاب‌دهی به رشد مستلزم نگاه ویژه‌تر به IT/ برپایی 382 رویداد استارتاپی در مراکز جهاددانشگاهی

شتاب‌دهی به رشد مستلزم نگاه ویژه‌تر به IT/ برپایی 382 رویداد استارتاپی در مراکز جهاددانشگاهی

ایسنا/سمنان رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی از برپایی 382 همایش و رویداد استارتاپی در مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در سراسر کشور خبر داد و گفت: بخش عمده این رویدادها در چند ماه اخیر و در شرایط کرونایی برگزار شده است.

دکتر محمد علی گودرزی در رویداد شتابی-استارتاپی طراحی اپلیکیشن موبایل که به همت جهاددانشگاهی سمنان برگزار شد اظهار کرد: علاوه بر این‌ها 154 نمایشگاه و 738 کارگاه آموزشی مختلف در مراکز علمی کاربردی وابسته به جهاددانشگاهی در سراسر کشور برگزار شده است.

وی از توسعه مراکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی خبر داد و افزود: 27 مرکز از 38 مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی حداقل مجوز یک مرکز نوآوری و شکوفایی را اخذ کردند.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی توسعه مراکز نوآوری در مراکز دانشگاهی را ضروری خواند و افزود: یکی از ماموریت‌های اساسی ما در مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی آماده‌سازی دانشجویان برای پذیرش مسوولیت‌های شغلی است و مراکز نوآوری در این مهم نقش جدی دارند.

وی با بیان اینکه دانشجویان پیش از ورود به بازار کار باید واقعیات بازار کار را درک کنند ادامه داد: حوزه it یکی از اساسی‌ترین حوزه‌هایی است که برای 40مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تعریف شده و خوشبختانه در همین راستا اقدامات زیادی در مراکز وابسته به این نهاد انقلابی انجام شده است.

وی با بیان اینکه 11 مرکز از مراکز نوآوری ما به طور تخصصی و 100درصدی به حوزه it می‌پردازند به اهمین این بخش پرداخت و اظهار کرد:  بی‌شک آینده کشور و جهان در حوزه it است و این بخش در آینده با رشد و توسعه بیشتری روبرو خواهد بود.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی افزود: اگر می‌خواهیم به رشد کشور شتاب بیشتری بدهیم باید ویژه‌تر به حوزه it توجه کنیم.

گودرزی از علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان به عنوان یکی از مراکز موفق و فعال نام برد و گفت: خوشبختانه همکاران ما در جهاددانشگاهی سمنان زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم را فراهم و گام‌های خوبی در این بخش برداشتند.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز نوآوری یکی از اهداف موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی است اضافه کرد: امسال و در این 10 ماهه خوشبختانه 27 مرکز از 38 مرکز فعال جهاددانشگاهی کشور موفق به راه‌اندازی مراکز نوآوری و شکوفایی شدند. البته جهاددانشگاهی از عقبه بسیار خوبی برخوردار است و پیش از این مراکز نوآوری نیز از طریق سازمان فناوری و تجاری‌سازی به اشتغال فارغ‌التحصیلان ورود کرده بود.

وی با ابراز رضایت از رشد کمی در مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تصریح کرد: خوشبختانه ما در برخی حوزه‌ها حتی گام‌هایی از برنامه ششم توسعه نیز جلوتر هستیم. ضمن اینکه از این پس تمرکز ما بیشتر بر رشد کیفی این مراکز و به ویژه توسعه‌بخشی به مراکز نوآوری است.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی از برنامه‌ریزی برای تخصصی‌تر شدن مراکز نوآوری در علمی کاربردی‌های جهاددانشگاهی خبر داد و گفت: در همین راستا در هر کدام از مراکز متناسب با ظرفیت‌های استانی یک موضوع کاملا تخصصی انتخاب کردیم.

وی از تلاش برای تبدیل ایده‌ها به محصول به عنوان یک هدف‌گذاری مهم در موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی کشور نام برد و افزود: بنا داریم به تدریج به سمتی حرکت کنیم که مراکز نوآوری را ارتقاء و به سمت راه‌اندازی مراکز دانش‌بنیان برویم. البته در این زمینه نیازمند کمک، تسهیل‌گری بیشتر و حمایت بیشتر دستگاه‌های مرتبط هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha