• شنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 99112518411
  • منبع : نمایندگی دانشگاه هنر

وزیر علوم:

مراکز علمی و دانشگاهی باید بیش از پیش به عنوان مرجع شناخته شوند

مراکز علمی و دانشگاهی باید بیش از پیش به عنوان مرجع شناخته شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به نقش و جایگاه دانشگاه در جامعه اشاره کرد و توضیح داد: مراکز علمی و دانشگاهی باید بیش از پیش در آینده به عنوان مرجع شناخته شوند. لازم است مرجعیت دانشگاه در جامعه به تثبیت رسیده و مراکز دانشگاهی به عنوان مرجع علمی، تخصصی و تربیت نیروی انسانی شناخته شوند. 

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی ضمن بازدید از فضاهای آموزشی و کارگاهی دانشگاه هنر، طی سخنانی در نشست با مسئولین این دانشگاه،گفت: پژوهش در هنر، دستاوردی ارزشمند است و این دستاورد می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری شخصیت‌های برجسته در زمینه هنر باشد. 

وزیر علوم ادامه داد: فراهم‌سازی امکان تحصیل هنر برای تعداد زیادی از متقاضیان، منجر به افزایش ظرفیت‌های  دانشجویی و در نهایت سرمایه‌های هنری شده است. یکی از دستاوردهای دانشگاه هنر، پرورش این ظرفیت‌ها است. 

غلامی با اشاره به سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب، به دو نکته توجه به مقوله پژوهش و توجه به جوانان پرداخت و تشریح کرد: نسل جوان از باب آرمان‌خواهی و دریافت پیام انقلاب اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و هنر نیز باید متعهد به آرمان ‌های جامعه در راستای بیانیه گام دوم انقلاب باشد. 

وزیر علوم افزود: جامعه از ما انتظار دارد مباحث بیانیه گام دوم انقلاب با اولویت محقق شود و اگر ضعف‌ها در این حوزه‌ها را مرتفع کنیم، رسیدن به آرمان‌ها ساده‌تر میسر می‌شود. 

غلامی ضمن تقدیر از فعالیت‌های مهارت‌افزایی که دانشگاه هنر اجرا کرده، توضیح داد: افزارش مهارت‌ دانشجویان را به آینده امیدوار می‌کند و ایشان را تشویق به برنامه‌ریزی هدفمند و بلندمدت می‌کند که این امر بسیار ارزشمند است. 

در ابتدای این نشست حسن سلطانی، رییس دانشگاه هنر با اشاره به پراکندگی دانشکده‌ها و فضاهای آموزشی این دانشگاه گفت: دانشگاه هنر همواره تلاش کرده تا با نگاه جامعه محور حرکت کند و با اجتماع تعامل داشته باشد. 

وی ادامه داد: نظریه‌پردازی، مسئله‌شناسی و آینده‌نگری به عنوان رویکردهای محوری دانشگاه هنر مورد توجه قرار گرفته و دانشگاه به عنوان نهاد جستجوگر در تلاش است تا نقش خود را در راستای اعتلای هنر کشور ایفا کند.

رییس دانشگاه هنر در ادامه به گزارش فعالیت‌های معاونت‌های این دانشگاه پرداخت و در خصوص فعالیت‌های انجام شده ذیل معاونت آموزشی این دانشگاه خاطرنشان کرد: متممی جهت تخصیص امتیازهای پژوهشی برای فعالیت‌های هنری اعضای هیات علمی، تدوین شیوه‌نامه مهارت‌افزایی، سامانه آموزش مجازی دانشگاه، تهیه بانک اطلاعاتی جامع دانش‌اموختگان از مهم‌ترین فعالیت‌های معاونت آموزشی دانشگاه هنر است.

وی در خصوص فعالیت‌های معاونت دانشجویی دانشگاه هنر افزود: تجهیز دندان‌پزشکی در راستای ارتقای سلامت و بهداشت دانشجویان، بازسازی سلف، سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشگاه از جمله فعالیت‌های معاونت دانشجویی این دانشگاه است. 

سلطانی در خصوص فعالیت‌ّهای معاونت پژوهشی ادامه داد: دریافت مجوز مرکز رشد دانشگاه، جذب بودجه برای فعالیت‌های آزمایشگاهی و کاهش میانگین زمان نشر کتب از ۱۵ ماه به ۳ ماه از فعالیت‌های معاونت پژوهشی دانشگاه هنر است. 

وی افزود: در خصوص فعالیت‌های معاونت فرهنگی دانشگاه می‌توان به ایجاد سامانه یکپارچه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه (نگارستان)، برگزاری جشنواره‌های متعدد هنری از جمله نهال، مونولوگ، تئاتر عروسکی، ژکال، گنجینه، و همچنین گسترش فعالیت‌های انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی اشاره کرد. 

سلطانی در خصوص ‌فعالیت های معاونت اداری مالی این دانشگاه ادامه داد: اصلاح چارت تشکیلاتی دانشگاه، افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه، بازنگری و اصلاح شرح وظایف کارکنان و احداث و مرمت ساختمان‌های جدید از فعالیت‌های معاونت مالی و اداری دانشگاه هنر است. 

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین محمد دوست‌پرور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، آغاز چهل و سومین سال انقلاب اسلامی را تبریک گفت و سه ویژگی وزیر علوم را تدین، انقلابی بودن و ادب برشمرد و گفت: هنر در کنار این سه ویژگی به اعتلا می‌رسد و توجه به ساحت هنر و کمک به بالندگی آن بایستی در اولویت قرار گرفته و به فردا موکول نشود. 

در پایان این نشست، وزیر علوم نگارخانه پردیس باغ‌ملی دانشگاه هنر را افتتاح کرد و به بازدید از فضاهای آموزشی و کارگاه‌های دانشگاه پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha