• شنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99112518490
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

اسناد مالکیت اراضی آموزش و پرورش دارای شناسه الکترونیکی می شوند

 اسناد مالکیت اراضی آموزش و پرورش دارای شناسه الکترونیکی می شوند

بر اساس تفاهم نامه سه جانبه ای که امروز میان وزارت آموزش و پرورش، سازمان اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد، اسنادمالکیت اراضی آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، دارای شناسه الکترونیکی و مطابق با نقشه های استاندارد(کاداستر) خواهند شد.

به گزارش ایسنا، این تفاهم نامه شامل سرعت بخشی به امر معرفی و تثبیت مالکیت دولت و مستند سازی اراضی و املاک آموزش و پرورش واقع در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می شود.

مطابق این تفاهم نامه اسناد مالکیت دفترچه ای و اسناد مالکیت فاقد شناسه الکترونیکی در مناطق مذکور به اسناد کاداستری (برابر نقشه های استاندارد کاداستر موضوع ماده ۱۱ و ۱۲ قانئن جامع حدنگار کاداستر کشور مصوب سال ۱۳۹۳) تبدیل خواهد شد.

علیرضا تابش رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی در مراسم انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به ضرورت تسریع در شناسایی و مستند سازی املاک و اراضی  متعلق به آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای کوچک گفت: هرگونه اطاله و تعویق سنددار کردن اراضی آموزش و پرورش به زیان این دستگاه دولتی در محاکم و دعاوی حقوقی خواهند بود.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای همکاری در اعطای شناسه الکترونیکی به اسناد مالکیت اراضی مذکور آمادگی کامل دارد، زیرا این کار عام المنفعه را به سود تمام مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران می دانیم.

تابش گفت: برای اجرای این کارگروه ملی و کارگروه های استانی تشکیل خواهند شد.

وی ابراز آمادگی کرد تا برای اراضی فاقد سند به سرعت عملیات نقشه برداری و تطبیق آنها با نقشه های موجود انجام شود.

شایان ذکر است که ۳۸ هزار و ۵۹۷ ملک آموزش و پرورش در مناطق مذکور  فاقد سند هستند.

به گزارش ایسنا، با حضور روسای سه دستگاه، آیین  انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه بین وزارت آموزش و پرورش، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.

این تفاهم نامه بر اساس تکالیف قانونی مندرج در ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مواد ۳و ۹ و ۱۱ قانون جامع حد نگار (کاداستر) کشور مصوب سال ۱۳۹۳، قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن مصوب سال ۱۳۸۸ و آیین‌نامه اجرایی آن، آیین‌نامه مستندسازی و تعیین بهره‌بردار اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی و شیوه‌نامه مربوط به آن و قوانین بودجه سنواتی و ضوابط اجرایی آن و نیز در راستای تسهیل، هماهنگی و همکاری جهت مستندسازی و تثبیت مالکیت دولت بر اموال غیرمنقول مورد بهره‌برداری آموزش و پرورش به‌ویژه املاک واقع در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت و تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد مالکیت حد نگار (کاداستری)، منعقد شده است.

موضوع این تفاهم نامه موارد زیر خواهد بود:

سرعت بخشی به امر معرفی و تثبیت مالکیت دولت و مستندسازی اراضی و املاک آموزش و پرورش واقع در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت (موضوع قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن مصوب سال ۱۳۸۸ و آیین‌نامه اجرایی آن) و مواد ۳ و ۹ قانون جامع حد نگار (کاداستر) کشور

تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای و اسناد مالکیت فاقد شناسه الکترونیکی به کاداستری برابر نقشه‌های استاندارد کاداستر (موضوع مواد ۱۱ و ۱۲ قانون جامع حد نگار (کاداستر) کشور مصوب سال ۱۳۹۳)

تسهیل و تسریع در امر تثبیت و مستندسازی املاک و اراضی مورد بهره‌برداری وزارت آموزش و پرورش با رویکرد قوانین و مقررات موضوعه از جمله قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند، ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ماده ۲۶ آیین‌نامه اموال دولتی و قوانین بودجه سنواتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha