• شنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 99112518518
  • خبرنگار : 71584

ضرب الاجل ۳ ماهه برای دو بانک‌ برای مناسب‌سازی باجه‌ها

ضرب الاجل ۳ ماهه برای دو بانک‌ برای مناسب‌سازی باجه‌ها

رئیس سازمان بهزیستی کشور مصوبات شانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا با اشاره به برگزاری شانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با بیان اینکه در این جلسه گزارشی از عملکرد یکساله ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور داده شد، گفت: این جلسه در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. طبق گزارش ارائه شده در این جلسه، تاکنون ۵۳۷ جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی در استان‌های سراسر کشور از سال ۱۳۹۲ تاکنون برگزار شده است. این درحالیست که از سال ۹۳ تاکنون ۱۵ جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور مطابق ماده ۳ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تشکیل شده است. 

وی افزود: این جلسات ستاد به منظور نظارت و هماهنگی برای انجام مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری اماکن مختلف در سطح کشور برای استفاده افراد دارای معلولیت مانند سایر افراد است. از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۱۰ جلسه برگزار شده و تا پیش از آن نیز ۵ جلسه برگزار شده بود. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شانزدهمین جلسه گفت: یکی از دستورات جلسه، گزارش اقدامات جلسات قبلی و پیگیری مصوبات جلساتی که تاکنون برگزار شده بود، بود. همچنین باتوجه به حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه، مصوباتی در ارتباط با این وزارتخانه انجام شد.

قبادی دانا تصریح کرد: یکی از مصوبات این بود که معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور تمهیدات لازم را به عمل آورند تا ساختمان‌های اداری و اماکن عمومی تحت نظارتشان اعم از دولتی و غیردولتی ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این صورتجلسه، براساس ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت در شاخص‌های ورودی، دسترسی به قسمت‌های اداری و عمومی، پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی مناسب‌سازی شوند و گزارش آن را به دبیرخانه‌های مناسب‌سازی مستقر در ادارات بهزیستی در استان‌های سراسر کشور ارائه دهند.

وی تاکید کرد: همچنین مقرر شد که معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمهیدات لازم را به عمل آورند تا از این به بعد صدور مجوز فعالیت مراکز غیردولتی تابعه، مشروط به مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری در محل فعالیت آنها شود و مراکزی هم که مجوز داشتند طی مدت ۶ ماه موظف به مناسب‌سازی ساختمان خود برای دسترس پذیری افرادی که مشکلات جسمی و حرکتی دارند شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به دیگر مصوبه این جلسه گفت: مصوبه دیگر مربوط به بانکهای تحت نظر این وزارتخانه است. کلیه شعب بانک‌های رفاه کارگران و بانک توسعه تعاون در سراسر کشور، ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این صورت جلسه نسبت به مناسب‌سازی و دسترس پذیری تعدادی از باجه‌های خدمات بانکی و دستگاه‌های خودپردازشان اقدام کنند. 

قبادی دانا افزود: همچنین مصوب شد که رئیس ستاد مناسب سازی کشور با شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد مکاتباتی داشته باشند و تمهیداتی به عمل آید تا در تقویم رسمی کشور، یک روز به عنوان روز گرامیداشت یا روزی که بتواند نهضت مناسب‌سازی در آن تاکید شود، نامگذاری شود. 

وی اظهار کرد: در پایان شانزدهمین جلسه ستاد، توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کتاب قوانین و آیین نامه‌های مناسب سازی رونمایی شد و همچنین از نشان مناسب‌سازی ساختمان‌های تراز معلولان رونمایی شد. همچنین مقرر شد تا در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، جلسه فوق‌العاده ای برای ستاد مناسب سازی کشور با حضور مجدد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان و روسای سازمانها و مدیران عامل بانکها و شرکتهای تابعه وزارت تشکیل شود تا گزارش اقداماتی که مصوب شد توسط آنها ارائه شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha