• یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99112619147
  • خبرنگار : 30054

ایزوتیازولین چیست؟

ایزوتیازولین چیست؟

ایزوتیازولین یک ترکیب شیمیایی با فرمولاسیون C۳H۳NOS است. ساختار آن حاوی یک حلقه هتروسیکل با خاصیت باکتریواستاتیک می باشد، به همین علت نوعی بایوساید محسوب می شود. حالت آن به فرم مایع است که این مایع به رنگ زرد می باشد و کاملا شفاف است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام شرکت دانشمند پویان تجارت، ایزوتیازولین در آب حل می شود و سمیت کمی دارد و درpH بالاتر از ۸، ناپایدار است. این ماد با سورفکتانت های غیر یونی سازگار است.

متیل ایزوتیازولین و متیل کلرو ایزوتیازولین از مشتقات این ترکیب می باشند. متیل ایزوتیازولین دارای یک استخلاف متیل متصل به حلقه است و متیل کلرو ایزوتیازولین، علاوه بر استخلاف متیل دارای استخلاف هالوژن کلر متصل به حلقه نیز می باشد. به مخلوط ایزوتیازولین میکس کیتون گفته می شود که عمده کاربرد آن در صنعت آرایشی و بهداشتی است.

پتروشیمی دانشمند تولید کننده انواع بایوساید و ایزوتیازولین و بزرگترین وارد کننده ایزوتیازولین V۶۰۰ ۱۴ درصد می باشد

تولید ایزوتیازولین:

ایزوتیازولین نخستین مرتبه در سال ۱۹۶۰ تولید شد. این ماده در فرم هتروسیکل به تنهایی کارایی ندارد، و باید از مشتقات آن مانند متیل ایزوتیازولین و متیل کلروایزوتیازولین استفاده کرد.

کمپلکس ایزوتیازولین ناشی از برهم کنش شیمیایی یا واکنش شیمیایی بین متیل ایزوتیازولینون و متیل کلروایزوتیازولینون می باشد. در واقع ایزوتیازولینون با بسته شدن حلقه مشتقات ۳-سولفانیل پروپان آمید و یا از طریق اسید آکریلییک تولید می شود.

ویژگی های ایزوتیازولین:

پایه آب بودن آن باعث می شود که در آب و ترکیبات آبی به خوبی حل شود و از رشد قارچ ها، میکروارگانسیم های مضر، باکتری ها و مخمرها در محصولات پایه آبی جلوگیری می کند. بنابراین جزو دسته بندی بایوسایدهای پایه آبی می باشد و برای سیستم های پایه حلال مناسب نیست.

در برخی سیستم های امولوسیونی که هم ترکیب آبی و هم ترکیب آلی دارند، با توجه به نوع حلال سیستم، می توان از ایزوتیازولین به عنوان بایوساید استفاده کرد. بایوساید ایزوتیازولین کف نمی کند و قابل تجزیه است.

بایوساید ایزوتیازولین:

این بایوساید از نظر ماهیت شیمیایی بر پایه مشتقات ایزوتیازولین می باشد که از نظر شکل ظاهری به فرم مایع است و به رنگ زرد شفاف دیده می شود. قدرت این بایوساید به حدی قوی است که در غلظت های کم نیز از رشد باکتری های گرم منفی، میکروارگانسیم های مضر، مخمر و قارچ ها جلوگیری می کند و جزو بایوسایدهای غیراکسید کننده یا Non-Oxidative می باشد.  

جهت بازدهی بالاتر این بایوساید را می توان همراه با بایوساید غیراکسید کننده بر پایه آمین های چهارتایی نیز استفاده کرد. بهترین محدوده pH آن از ۵.۵ الی ۹ است. این بایوساید در دستگاه های اسمزمعکوس، برج های خنک کننده مدار باز یا کولینگ  های مدار بسته، استخرها، سیستم های آتشنشانی، خطوط انتقال آب و غیره استفاده می شود.

دوز مصرف بایوساید ایزوتیازولین بسته به خصوصیات سیستم مورد نظر متغیر است. لازم است بدانید که بایوساید ایزوتیازولین باید به صورت متناوب تغذیه شود.

مکانیزم عملکرد بایوساید ایزوتیازولین:

مکانیسم بایوساید ایزوتیازولین طوری است که با شکستن پیوند پروتئین در جلبک ها و باکتری ها باعث عدم تغذیه باکتری می شود. بدین ترتیب ساختار باکتری تخریب شود و از بین می رود.  

کاربرد بایوساید ایزوتیازولین:

به طور کلی ایزوتیازولین برای افزایش ماندگاری محصول تا تاریخ انقضاء آن به عنوان نگهدارنده به کار می رود. همچنین در صنعت آب و فاضلاب به منظور تصفیه در تصفیه خانه ها نیز از ایزوتیازولین به عنوان بایوساید یا آنتی باکتریال و محافظ آب های صنعتی استفاده می شود.

در صنایع شوینده، برای تولید انواع مواد شوینده مانند شامپوفرش ها، شامپوها، صابون های مایع، مایع های ظرفشویی و لباس شویی نیز از ایزوتیازولین استفاده می شود.  

در بیمارستان ها برای ضد عفونی کردن لوازم پزشکی و سطح دستگاه ها و حتی کف سالن ها و سرویس های بهداشتی نیز مورد مصرف است. همچنین در صنایع کود و مواد شیمیایی زراعی که آلودگی زیاد است نیز به کار می رود. ایزوتیازولین در پتروشیمی و پالایشگاه ها، برج های خنک کننده و صنایع فولاد نیز مورد استفاده است.

همچنین در سیستم RO و سیستم های فیلتراسیون غشایی و تصفیه فاضلاب هم به عنوان بایوساید کاربرد دارد. از بایوساید ایزوتیازولین در فرمولاسیون تولید رنگ پایه آب و تولید چسب هایی مانند چسب چوب، شوینده های صنعتی و چرم سازی، کاغذسازی و استخراج روغن نیز استفاده می شود.

بایوساید به دلیل غیر سمی بودن و کیفیت بالایی که دارد، به عنوان جایگزین مناسبی برای فرمالدئید و فرمالین استفاده می شود.

مزایای بایوساید ایزوتیازولین:

غیر اکسید کننده بودن

قیمت مناسب

تجزیه پذیری

سازگاری با انواع مواد شیمیایی

کارکرد در دامنه گسترده pH

حلالیت خوب در ترکیبات آبی و گاها برخی ترکیبات آلی

پتروشیمی دانشمند که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۲ آغاز نموده. این شرکت با تولید انواع بایوساید، پلی الکترولیت، انواع ضدکف ، مواد ضد زنگ و ضد خوردگی و مواد اولیه صنایع نساجی ایران یکی از برترین تولیدکنندگان سراسر کشور می باشد.

مدیریت این مجموعه با هدف تامین خواسته های شما مشتریان گرامی، مواد اولیه سیزده صنعت را پوشش می دهد. یکی از بایوسایدهای تولیدی پتروشیمی دانشمند ایزوتیازولین است.

پتروشیمی دانشمند تولید کننده ایزوتیازولین و وارد کننده ایزوتیازولین ۱۴% V۶۰۰  می باشد. برای خرید ایزوتیازولین با درصدهای ترکیبی متفاوت به وب سایت پتروشیمی دانشمند مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha