• یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99112619190
  • خبرنگار : 50006

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خبر داد

ضرورت حمایت سازمان‌ها و نهادها از تولیدکنندگان بخش کشاورزی

ضرورت حمایت سازمان‌ها و نهادها از تولیدکنندگان بخش کشاورزی

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت سازمان‌ها و نهادها از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دامی تاکید کرد.

احمد محرم زاده در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اهر گفت: تمام سازمان‌ها و ادارات باید خود را در کنار تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی بدانند و در راستای حل مشکلات و معضلات این عزیزان با حضور میدانی و به‌دور از هرگونه کاغذ بازی اداری، تلاش کنند.

وی با تاکید بر جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد کارخانجات تولیدی و جنبی در کنار تولیدات کشاورزی و دامی، افزود: مسئولان باید با برنامه ریزی‌های مناسب، زمینه را برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنند و مسئولان خود به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی باشند و با حمایت از آن‌ها در رشد و توسعه اقتصاد، ارتقای تولید و ایجاد اشتغال در شهرستان اهر تلاش کنند.

وی، نیاز امروز جامعه را در عرصه پیشرفت تولید، اقتصادی مقاومتی و اشتغال پایدار مشارکت بخش خصوصی در کنار دولت برشمرد و گفت: امروز تنها راه برون رفت از مشکلات تولیدی و ایجاد کارخانجات در شهرها به ویژه شهرستان اهر، جذب سرمایه گذاران و حمایت از آن‌ها بوده و تمام مسئولان موظف هستند در این راستا تمام برنامه ریزی‌ها و امکانات شهرستان را در جذب سرمایه گذاران فراهم کنند.

محرم زاده با اشاره به ظرفیت‌های فراوان شهرستان اهر در زمینه کشاورزی و دامداری، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر در بخش کشاورزی حرکت‌های خوبی در سطح شهرستان انجام شده است، ولی تا رضایت کامل کشاورزان و حل مشکلات آنها فاصله زیادی داریم و باید مسئولان تلاش‌هایشان را دو چندان کنند.

وی گفت: هرچند، اهر در تولیدات کشاورزی و باغی جزو اولین شهرهای استان بوده، اما متاسفانه راندمان تولید محصولات دیمی و آبی با ۱.۴ تن در هر هکتار نسبت به مقدار هفت تن در هکتار کشوری بسیار فاصله داشته و باید در ارتقای این بخش، تصمیمات مهمی گرفته شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در بخش دامی نیز اهر رتبه چهارم استانی را دارد و این در حالی است که از لحاظ تولیدات دامی در رتبه ۱۴ استانی قرار دارد.

نماینده اهر و هریس با انتقاد از بانک کشاورزی در خصوص سنگ اندازی و عدم ارائه تسهیلات به کشاورزان، گفت: تنها مرجع تصمیم گیری در پرداخت و عدم پرداخت تسهیلات بانکی به عهده سازمان جهاد کشاورزی و اداره کشاورزی بوده و بانک‌ها حق دخالت در این خصوص را ندارند.

محرم زاده با اشاره به مشکلات بخش شیلات اهر نیز افزود: این شهرستان از نظر منابع آبی غنی بوده و از مناطق دشتی استان متفاوت است، در نتیجه سازمان‌ها و ادارات مربوطه باید در خصوص رفع موانع آبی و مشکلات این بخش تصمیمات اساسی بگیرند.

وی در پایان بر ایجاد کشتارگاه صنعتی، نحوه توزیع صحیح کود و تهیه سموم کشاورزی و باغی، تهیه و خرید به موقع ۴۸۵ دستگاه تراکتور برای متقاضیان کشاورزی، ایجاد کارخانجات تبدیلی صنایع، ایجاد شهرک گلخانه‌ای و دامی و... در شهرستان اهر تاکید کرد.

فرماندار اهر نیز در ادامه این جلسه ضمن تاکید بر حمایت  و رسیدگی به مشکلات کشاورزان و دامداران برحل مشکلات میدان دواب و ایجاد کشتارگاه و... این شهرستان تاکید کرد.

رسول خدابخش گفت: مسئولان باید در خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نباشند و خود را جزو مردم و کمک به مشکلات آنها بدانند و در راستای حل مشکلات زراعی، باغی و مسائل از این قبیل با ایجاد کارگروه‌های مربوطه به مشکلات این عزیزان رسیدگی کنند.

وی در ادامه بر ایجاد واحد کنسانتره میوه، کنترل کشتارگاه‌ها و مراکز و واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: در بخش کشاورزی نیز برای رسیدن به ارقام با کیفیت و مقاوم با راندمان بالا بر تغییرات الگوی کشت اقدامات مهمی انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha