• یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99112619209
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۶ بهمن

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۶ بهمن

بررسی مجدد طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار هفته جاری مجلس/ معافیت مددجویان، معلولان و ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی/ اجاره ٩٩ ساله اراضی مورد نیاز ساخت مسکن از سوی وزارت راه و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) بیست و ششم بهمن ماه ۱۳۹۹ مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای سالامی به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و ادامه بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

رئیس مجلس قبل از آغاز دستور مجلس، درگذشت الهیار ملکشاهی، نماینده کوهدشت در دوره‌های نهم و دهم و همچنین محمدرضا دولت آبادی نماینده مردم نیشابور در دوره ششم مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت و ضمن طلب مغفرت برای این دو نماینده، برای بازماندگان آنها طلب صبر و اجر کرد.

قالیباف در پاسخ به تذکر محمد جواد نیک‌بین درباره طرح شفافیت آرا نمایندگان گفت: کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان برای تصویب به رای دو سوم نمایندگان نیاز داشت که تنها سه رای کم آورد و بیش از ۵۰ نماینده این درخواست را امضاء کردند لذا طرح شفافیت آرای نمایندگان می‌تواند در دستور هفته جاری مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

در همین رابطه علی بابایی،‌ نماینده ساری با تاکید بر این که هیچ کس در مجلس یازدهم مخالف اصل شفافیت نیست،‌ اظهار کرد: این‌که نمایندگان به کلیات طرح شفافیت آرا رای ندادند بدان معنا نیست که آنها با اصل شفافیت مخالف هستند بلکه بحث بر سر انجام کار کارشناسی بیشتر بود، لذا هیچ مخالفتی با موضوع شفافیت در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

ناطقین مجلس

انتقاد نیکزاد از مقایسه ارسال پیام امام (ره) به گورباچف با سفر اخیر قالیباف

انتقاد احمدی بیغش از روند سفر قالیباف به روسیه

آزادی خواه: ولایت فقیه باعث شد انقلاب ما جهانی شود

زاکانی: اگر آمریکا نجنبد، اسفند ماه با پروتکل الحاقی خداحافظی می کنیم

صفری: با فساد اقتصادی و اداری ذیل هر لوایی مقابله شود

***

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی،‌ عضو هیات رییسه  از اعلام وصول سوال جمعی از نمایندگان از وزیر کشور در خصوص عملکرد شهرداری‌ها خبر داد.

در ادامه بررسی های مرتبط با طرح جهش تولید و تامین مسکن،‌ نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند وزارت راه برای اجرای برنامه های حمایتی نسبت به واگذاری اراضی مورد نیاز ساخت مسکن به صورت اجاره ۹۹ ساله اقدام کند.

همچنین نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن مکلف کردند زمین‌های مستعد توسعه شهری با اولویت شهرهای در حال تهیه طرح جامع شهری را شناسایی و مقدمات الحاق آن ها به شهرها را فراهم نمایند.

در مصوبه‌ای دیگر با تصویب مجلس، مددجویان، معلولان و ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یکسال معاف شدند.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس هم از انتخاب ناظر مجلس در هیئت امنای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان خبر داد و گفت: آقای محمدرضا پورابراهیمی با ۹۱ رای به عنوان ناظر در هیئت امنای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان انتخاب شد.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

ذوالنور: آشفتگی اردوگاه دشمن حاکی از موفقیت سفر رییس مجلس به روسیه است

اسماعیلی: مشکل آنتن دهی تلفن همراه در روستاهای میانه رفع شود

بشیری: دولت بر بازار کالاهای مصرفی نظارت کند

عباس‌زاده: مسبب تمام مشکلات کشور صرفا دولت نیست

انتقاد سخنگوی کمیسیون عمران از کمبود تجهیزات ایمنی در مرزها

انتقاد کوچکی نژاد از شیوه اجرای قانون تامین کالاهای اساسی

تذکر دهمرده به مسئولان برای برخورد قاطع با حرام خواران و دانه درشت‌ها

علیپور: چرا قیمت حداقل نیازهای معیشتی مردم باید دچار نوسان باشد؟

***

در پایان نیز علی کریمی فیروزجائی،‌ عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

جمعی از معلمان مدارس غیرانتفاعی از برخی از استان‌های کشور  هم مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار استخدام مانند معلمان حق‌التدریسی، نهضتی، پیش دبستانی و نیروهای خدماتی شدند.

این معلمان همچنین از نمایندگان درخواست کردند که از بیمه حمایتی دولت استفاده کرده و بیمه‌های آنها به سال‌های قبل برگردد. همچنین علاوه بر داشتن سهمیه استخدام در آموزش و پرورش، امنیت شغلی نیز داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha