• یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99112619325
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۶ بهمن ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۶ بهمن ایسنا

هفته مهم در روابط ایران و آمریکا از نگاه خبرگزاری فرانسه/ هشدار به اصولگرایان درباره رفتار احمدی‌نژاد/ تاکید وزیر خارجه آمریکا بر مسیر دیپلماسی با ایران/ انتقاد احمدی بیغش از روند سفر قالیباف به روسیه و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

یک هفته آینده بسیار مهم در روابط ایران و آمریکا از نگاه خبرگزاری فرانسه

به گزارش ایسنا،‌ خبرگزاری فرانسه با اشاره به رویکرد رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای بازگشت به مسیر دیپلماسی با ایران تصریح کرد که زمان جو بایدن برای تصمیم‌گیری درباره بازگشت به توافق هسته‌ای کوتاه است. یک تاریخ مهم در حال فرارسیدن است؛ ۲۱ فوریه (سوم اسفندماه) که بر اساس مصوبه پارلمانی ایران، اگر آمریکا تحریم‌ها را لغو نکند فعالیت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران محدود خواهد شد.

این گزارش در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

تاکید وزیر خارجه آمریکا بر مسیر دیپلماسی با ایران

همچنین آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر با ابراز خرسندی از انتصاب رابرت مالی به عنوان نماینده ویژه دولت این کشور در امور ایران بر مسیر دیپلماسی با تهران تاکید کرد و  دیپلماسی را بهترین مسیر برای اطمینان از آنچه دست نیافتن ایران به سلاح هسته ای خواند، توصیف کرد.

گام اول؛ لغو ممنوعیت یا سیاست به صفر رساندن صادرات نفت ایران

مجید خورشیدی، کارشناس روابط بین‌الملل هم در ارزیابی خود چنین مطرح کرد که در شرایط کنونی و پس از صبر استراتژیک در برابر فشارهای ظالمانه واشنگتن و شرکا و اثبات این نکته که ستون اقتصاد ایران کج شد، اما نشکست می توان شرط لغو "محاصره ی نفتی به قصد به صفر رساندن" را گام اول طرف مقابل برای تزریق خون به شریان برنامه جامع اقدام مشترک قرار داد.

اگر آمریکا نجنبد، اسفند ماه با پروتکل الحاقی خداحافظی می کنیم

در همین رابطه رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با اشاره به طرح "لغو تحریمهای ظالمانه " مجلس یازدهم  ادعا کرد که اگر آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه نجنبند در اسفند ماه با پروتکل الحاقی به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای خداحافظی خواهیم کرد.

حمایت قطعی از رئیسی/ هشدار به اصولگرایان درباره رفتار احمدی‌نژاد

توضیحات سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره کاندیدای مورد نظر اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ از دیگر اخبار پربازدید بود.

غلامرضا مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه تردیدی در حمایت از آقای رئیسی نداریم، گفت: هیچ گونه بحثی در مورد آقای لاریجانی در جامعه روحانیت مبارز صورت نگرفته است.

وی همچنین درباره نسبت احمدی نژاد و اصولگرایان گفت: احمدی نژاد به عنوان یک کاندید مستقل وارد شد و نباید هزینه رفتار وی را به عهده اصولگرایان دانست. 

هاشمی، ظریف، جهانگیری؛ گزینه حزب کارگزاران کدام است؟

علی محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران شورای سازندگی هم با بیان این که گزینه اول این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری محسن هاشمی است گفت: حزب به تصمیمات نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان پایبند خواهد بود.

انتقاد احمدی بیغش از روند سفر قالیباف به روسیه

خبر بعدی،‌ انتقاد یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از چگونگی و کیفیت سفر رییس مجلس به روسیه بود.

محمود احمدی بیغش انتقال پیام رهبری توسط رییس مجلس را با انتقال پیام حضرت امام به گورباچف مقایسه کرد و گفت: در کنار هیاهوی ویروس کرونا و تبعات جبران ناپذیر آن در جامعه بشری، چند رویداد مهم که در روزهای اخیر شاهد بودیم علاوه بر گوشزد کردن غفلت دائمی سیاست گذاران داخلی و خارجی از دولت تا مجلس و دیگر نهادهای تصمیم ساز اکثر آنان استخوان لای زخم دیگری برای ایران بوده است.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

روایت خضریان از سفر جمعی از نمایندگان به آذربایجان غربی

آشفتگی اردوگاه دشمن حاکی از موفقیت سفر رییس مجلس به روسیه است

انتقاد نیکزاد از مقایسه ارسال پیام امام (ره) به گورباچف با سفر اخیر قالیباف

انتصاب موسوی به‌عنوان عضو و دبیر ستاد انتخابات کشور

***

تاکید معاون اول رییس جمهور بر آماده باش کامل آتش نشانی و نیروهای امدادی استان خراسان رضوی

پیگیری آخرین وضعیت آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه افغانستان از سوی معاون اول رییس جمهور هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

در پی حادثه انفجار چندین تانکر و خودروی حامل سوخت در گمرک اسلام قلعه افغانستان که ظهر امروز بوقوع پیوست، اسحاق جهانگیری در تماس تلفنی با محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی، بر لزوم امدادرسانی همه جانبه و بسیج نیروهای آتش‌نشانی استان تاکید کرد.

قالیباف درگذشت دو نماینده ادوار مجلس را تسلیت گفت

تسلیت محمدباقر قالیباف درپی درگذشت الهیار ملکشاهی، نماینده کوهدشت در دوره‌های نهم و دهم و همچنین محمدرضا دولت آبادی نماینده مردم نیشابور در دوره ششم مجلس شورای اسلامی هم از پرمخاطب ها بود.

چرا بایدن نتوانسته سیاست مشخصی در قبال ایران و برجام داشته باشد؟

تحلیل علی بیگدلی از تعلل دولت بایدن در اتخاذ تصمیم درباره بازگشت به برجام، پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

این کارشناس مسائل آمریکا گفت:  زمانی که بایدن اعلام کرد به برجام باز می گردد چگونگی بازگشت را مطرح نکرد، زیرا هنوز اعضای کابینه او مشخص نشده بودند ضمن این که احتیاج به تایید کنگره هم داشت. لذا در حال حاضر بایدن باید کنگره را راضی نگه دارد، اما مسائلی که در خصوص استیضاح ترامپ مطرح شده تمام وقت کنگره را به خود اختصاص داده و حتی ۱۱۲ نفر از اعضای کنگره اعلام کردند که بایدن باید در مورد ایران سیاست های جدیدی را به کار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha