• یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99112619354
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

چشم اصفهان به «تالار هنر» روشن شد

چشم اصفهان به «تالار هنر» روشن شد

ایسنا/اصفهان ماه‌های ابتدایی سال گذشته، تالار هنر اصفهان به‌منظور بازسازی و بهسازی تعطیل شد و پیش از ظهر امروز، مراسم بازگشایی آن با حضور مدیران شهری و جمعی از هنرمندان تئاتر اصفهان برگزار شد؛ مراسمی که سخنرانی‌های متعدد آن دربارۀ ارزش هنر و هنرمند و شرح اقداماتی که برای تکریم آن‌ها انجام‌شده، دیگر فرصتی برای شنیدن صحبت هنرمندان باقی نگذاشت.

حمید شهبازی، شهردار منطقه ۱۰ اصفهان در مراسم بازگشایی تالار هنر اصفهان که پیش از ظهر امروز (یکشنبه_۲۶ بهمن‌ماه) در قالب شصت و نهمین برنامه از سلسله برنامه‌های «هر یکشنبه یک افتتاح» با شعار «اصفهان در مسیر امید»، از مقابل این تالار آغاز و به‌صورت زنده از صفحه رسمی این تالار پخش شد، اظهار کرد: بیش از دو دهه از فعالیت تالار هنر به‌عنوان مجموعه اختصاصی هنرهای نمایشی می‌گذشت و به خاطر مشکلات و معضلات عمرانی نیاز به بازسازی داشت. به همین خاطر بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ با اعتباری بالغ‌بر ۸ میلیارد تومان، موضوعات مرتبط با نرم‌افزار و سخت‌افزار آن آغاز شد و خدا را شکر می‌کنیم که در اوان ماه رجب شاهد بازگشایی و بهره‌برداری مجدد از آن هستیم.

او با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان به خاطر ظرفیت خوب و با رویکرد مشارکتی توانسته پروژه‌های خوبی را در منطقه پیش ببرد و مردم را از عواید آن بهره‌مند کند، ادامه داد: در مجموعه تالار هنر، تأسیسات سالن اصلی، سالن بلک باکس، سالن‌های پلاتو، رختکن، اتاق گریم، سایت و آسانسور به‌صورت اساسی بازسازی‌شده تا امروز به‌عنوان یک مجموعه فاخر برای هنر نمایش مثمر ثمر باشد.

پس از ایراد این سخنان، حاضران شاهد اجرای یک گروه نمایشی به سرپرستی امید اجاقی بودند و در ادامه، روبان افتتاح تالار، به دست غلامرضا خوشحال پور و محمدعلی میاندار، ازجمله هنرمندان باسابقه اصفهان چیده شد.

سپس شهردار اصفهان، رئیس شورای شهر، هنرمندان و اصحاب رسانه از بخش‌های مختلف تالار هنر، که در سالن‌های آن نمایش‌های کوتاهی تدارک دیده‌شده بود بازدید کردند.

هنر امدادرسان هنرمند است

با استقرار حاضران در سالن اصلی تالار هنر، شهردار منطقه ۱۰ اصفهان بار دیگر سخنرانی کرد و بعد از او، علیرضا نصر، رئیس شورای شهر اصفهان پشت تریبون رفت.

نصر، با تقدیر از مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر به‌ویژه مهدی مزروعی و فریده روشن که با پیگیری مجدانه بحث بازسازی تالار هنر را دنبال کرده بودند، سخنش را آغاز کرد و گفت: امروز در ادامه روزهای خوبی که برای اصفهان رقم خورده، شاهد بازگشایی تالار هنر هستیم و امیدواریم این فضا برای هنرمندان عزیز و اندیشمند ما شرایطی را مهیا کند که بتوانند با استفاده حداکثری از این فضا، زمینه رشد و تعالی هنر را فراهم کنند و مروج هنر در رشته‌های مختلف باشند.

او با نقل جملاتی از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب درباره ارزش و اهمیت هنر، ادامه داد: ممکن است زمانی مسئولیت از من و ما گرفته شود اما هنرمندان سرمایه ارزشمندی دارند که هیچ طوفان حوادثی نمی‌تواند متعرض آن شود و هنر در هر زمان امدادرسان هنرمند است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد که مدیریت شهری در این دوره به‌ویژه به بحث هنر به‌صورت جدی پرداخت.

مردم را شاد کنید و نگذارید تالار هنر حتی یک شب تعطیل بماند

دقایقی بعد میثم احمدی، مجری برنامه از شهردار اصفهان دعوت کرد تا برای سخنرانی پشت تریبون حاضر شود.

قدرت الله نوروزی از شهید میرزاده عشقی که صد سال پیش اولین اپرای تاریخ ایران را در اصفهان اجرا کرده بود یادی کرد و گفت: ظاهراً ایشان مدت کوتاهی هم به‌عنوان شهردار اصفهان منصوب‌شده‌اند و البته اینکه در این مدت شهر داری هم کرده‌اند یا نه جای تحقیق دارد.

شهردار اصفهان،  بازسازی تالار هنر را خواسته هنرمندان دانست و اظهار کرد: بودجه‌ای که برای تالار هنر در نظر گرفته‌شده بود ۵ میلیارد تومان بود و می‌خواستند ۳ میلیارد تومان آن را در اینجا و ۲ میلیارد تومان را در جای دیگر هزینه کنند اما نظر به اهمیت تالار هنر و پیگیری‌هایی که صورت گرفت و توجهی که کمیسیون فرهنگی شورای شهر داشت و همتی که مدیر منطقه به کار برد و علاقه‌ای که ما داشتیم، امروز شاهد بازگشایی آن با صرف هزینه‌ای ۸ میلیارد تومانی هستیم.

او  خطاب به هنرمندان گفت: آخرین نقطه خواسته‌ام این است که مردم را شاد کنید و شادی را به بدنه جامعه تزریق کنید. ما آنچه در توانمان بود یکجا تقدیم کردیم، تولید محتوا و پر کردن این ظرف در توان شماست.

نوروزی وعده داد که تئاتر شهر نیز در چهارباغ ساخته می‌شود و سینماهای ساخته‌شده در مناطق ۱۵ و ۱۱ نیز مسیری را می‌گشاید که هر کس خواست در این شهر خدمت کند، سینماسازی را به‌عنوان یک امر واجب در مناطق پیش ببرد.

شهردار اصفهان از هنرمندان خواست با پویا و شاداب کردن فضا اجازه ندهند که حتی یک شب تالار هنر تعطیل بماند و هنر اصفهان با رخوت و افسردگی روبرو شود.

او از همۀ کسانی که برای تعمیر و بازسازی تالار هنر تلاش کرده بودند، تشکر کرد و افزود: آرزوی ما این است که به این یک مورد بسنده نشود و هر چه قبلاً ساخته‌شده و از حیز انتفاع افتاده نیز تجهیز شود؛ همان‌طور که پلاتوهای تالار هنر از دو به ‌چهار سالن تبدیل و صندلی و سیستم صوتی و تجهیزات و نمای آن عوض شد.

به گزارش ایسنا، تقدیر از هنرمندانی که به نمایندگی از تئاتر اصفهان در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر حضور داشتند، بعد از اتمام سخنان شهردار آغاز شد و به هنرمندی که بعد از گرفتن لوح تقدیر قصد داشت چند کلامی صحبت کند اعلام شد که به دلیل ضیق وقت این امکان میسر نیست! اگرچه این هنرمند با وجود خالی شدن صحنه از حضور مسئولان ایستاد و چند کلامی سخن گفت اما به دلیل فقدان بلندگو، امکان شنیدن صدای او میسر نبود.

در بخش پایانی آیین بازگشایی تالار هنر، یک گروه نمایشی اثری آهنگین را برای مخاطبان اجرا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha