• یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99112619515
  • خبرنگار : 71145

تظاهرات بحرینی‌ها در دهمین سالگرد انقلاب‌شان/ معاون دبیرکل الوفاق: ملت منبع تصمیم‌گیری باشند

تظاهرات بحرینی‌ها در دهمین سالگرد انقلاب‌شان/ معاون دبیرکل الوفاق: ملت منبع تصمیم‌گیری باشند

اپوزیسیون بحرین امروز، یکشنبه انتفاضه ۱۴ فوریه را گرامی داشت و معاون دبیرکل جمعیت الوفاق نیز اظهار کرد: عادی سازی روابط برگه‌ای در صندوق انتخاباتی دونالد ترامپ بود اما او را سرنگون کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه شیعه اپوزیسیون این کشور گفت: حاشیه قرار دادن ملت بحرین و مشارکت ندادن آنها در تصمیم‌گیری‌ها کشور را ضعیف کرد. ناتوانی کشور از زمان وقوع بحران سیاسی دو برابر شد و کشور را تحت هیمنه قرض‌دهندگان مالی قرار داد.

الدیهی تاکید کرد: تنها راه پایان دادن به فساد در کشور مشارکت واقعی در تصمیم گیری سیاسی است و این‌که ملت منبع تصمیم گیری و اختیارات باشند.

این عضو جمعیت الوفاق خاطرنشان کرد: ملت همان منبع تصمیم‌گیری است و اگر تماس‌هایی برای حل وضعیت سیاسی کشور وجود داشت با توجه به مصلحت کشور موضع ما در قبال آن مثبت بود.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین به حکام عربی که با رژیم صهیونیستی سازش کرده‌اند، گفت، عادی سازی برگه‌ای در صندوق انتخاباتی آمریکا به نفع دونالد ترامپ بود اما او را ساقط کرد و ترامپ باخت و با خودش رویاهایش هم از بین رفتند، پس به ملت‌های خود برگردید.

اظهارات الدیهی در حالی است که بحرینی‌ها دهمین سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه را گرامی داشتند. مخالفان تظاهرات گسترده‌ای در منامه و مناطق دیگر به رغم تدابیر امنیتی شدید مقامات آل خلیفه برگزار کردند.

تظاهرکنندگان دست نوشته‌هایی در دست داشتند که بر ادامه انقلاب و تحرک خود تاکید کردند.

آنها تدابیر سرکوب‌گرانه مقامات را محکوم کردند و شعارهایی در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان این کشور سر دادند.

تظاهرات در چند شهر بحرین به رغم حضور گسترده نیروهای امنیتی برگزار شد. اعتراضات بحرین در 14 فوریه 2011 با درخواست اعمال اصلاحات در سیستم  این کشور که خاندان آل خلیفه سنی آن را اداره می‌کند، آغاز شد.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از تظاهرات مردمی در مخالفت با آل خلیفه منتشر کردند.

عصر شنبه نیز تظاهرات‌هایی در مناطق نزدیک منامه و شمال و غرب بحرین برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha