• یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99112619518
  • منبع : نمایندگی کردستان

در شورای مبارزه با مواد مخدر مطرح شد؛

تریاک عامل نخست اعتیاد در بیجار

تریاک عامل نخست اعتیاد در بیجار

ایسنا/کردستان طبق اعلام نیروی انتظامی شهرستان بیجار در شورای مبارزه با مواد مخدر بیش از نیمی از معتادان درگیر در شهرستان بیجار از ماده مخدر تریاک استفاده می کنند. 

جلسه مشترک شورای مبارزه با مواد مخدر و کارگروه اجتماعی، فرهنگی شهرستان بیجار ظهر امروز یکشنبه (26بهمن ماه) به ریاست محمدحسین محبیان معاون فرماندار و با حضور نمایندگان ادارات شهرستان با محوریت بحث اعتیاد در سالن جلسات فرمانداری بیجار برگزار شد. 

محبیان، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرماندار در این جلسه عنوان کرد: طبق آمار، روزانه در سطح شهرستان کشفیات مواد مخدر وجود دارد و این ضرورت را ایجاب می‌کند که کمیته‌های تخصصی که در شورای مبارزه با مواد مخدر حضور دارند، فعالیت‌های خود را بیشتر کنند.

وی با تاکید بر اینکه سال‌های گذشته دو کمپ در شهرستان فعالیت داشت، به لزوم راه اندازی مجدد دومین کمپ ترک اعتیاد اشاره کرد و افزود: متقاضیانی برای راه اندازی این کمپ اعلام آمادگی کردند که باید شرایط برای کمک آن‌ها فراهم شود.

رضا شاهمرادی رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیجار در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع اعتیاد عنوان کرد: مشکل مهمی که با آن مواجهیم این است که از ابتدای سال هیچ اعتباری از محل شورای مبارزه با مواد مخدر به بهزیستی اختصاص داده نشده است.

وی افزود: این موضوع سبب شده که کمپ ترک اعتیاد شهرستان میل و رغبت کمتری برای پذیرش معتادان متهاجر داشته باشد.

شاهمرادی تصریح کرد: برای تعدادی از معتادانی که از وضعیت بهبودی آنها اطمینان حاصل شده دفترچه بیمه خدمات درمانی صادرشده و تاکنون مبلغ 230 میلیون تومان وام قرض الحسنه برای معتادان بهبود یافته به منظوراشتغال زایی اختصاص یافته است.

رضوی نماینده نیروی انتظامی شهرستان در ادامه جلسه ضمن اعلام آمار شهرستان گفت: بیشترین ماده مصرفی معتادان در شهرستان، تریاک است.

وی افزود: از ابتدای سال 99 تاکنون بیش از 30 کیلوگرم ماده مخدر کشف شده که این میزان تقریبا برابر با سنوات گذشته است.

رضوی همچنین در پایان عنوان کرد: تعداد بانوان درگیر اعتیاد در شهرستان بیجار نصف شهر های بزرگ کشور هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha