• یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 99112619519
  • خبرنگار : 71461

رمضانی: محبت الهی در ظاهر و باطن سردار سلیمانی هویدا بود

رمضانی: محبت الهی در ظاهر و باطن سردار سلیمانی هویدا بود

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: درباره شهید سلیمانی نکات بسیار زیادی گفته شده و البته باید بیشتر در مورد ایشان مطالعه شود. برای این که ایشان با راه و روش خودش ایدئولوژی خلق کرد. این ایدئولوژی مبتنی بر یک نگاه هستی‌شناسانه و معرفت‌شناسی است. از لحاظ اخلاقی پایبند به اصول اخلاقی و از لحاظ عملی هم در این ایدئولوژی توجه به بایدهایی می‌شود که باعث می‌شود انسان به مقصد و هدف خود برسد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله رمضانی عصر یکشنبه ۲۶ بهمن ماه در کنفرانس بین المللی مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی که با حضور اندیشمندان و نخبگان ایران و جهان  برگزار شد با تاکید به لزوم دستیابی نرم‌افزار و سخت‌افزار لازم در مسیر تمدن‌سازی اسلامی اظهار کرد: نرم‌افزارهای مربوط به تمدن نوین اسلامی عقلانیت، علم و تحولات علمی، عدالت و مقاومت هستند. از دیگر نرم‌افزارهایی که باید در تمدن نوین اسلامی به دقت مورد توجه و بررسی قرار بگیرد، اخلاق و معنویت است. در واقع توجه به خصوصیات اخلاقی و معنوی راهگشاست.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت افزود: چیزی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که شهید سردار سلیمانی با این که فرمانده سپاه بود ولی فرماندهی، او را از مدیریت نفس و سلوک اخلاقی و سلوک الهی و عدم توجه به حق، غافل نکرده بود. زمانی که شما نوع رفتار این فرمانده را می‌بینید، متوجه می‌شوید که او در حقیقت دست‌آموز راه و ایدئولوژی اهل بیت (ع) است.

آیت‌الله رمضانی ضمن اثرگذاری محبت الهی در نهان و ظاهر انسان‌ها به ویژه شهید سلیمانی گفت: عشق و محبت الهی تمام وجود این شخصیت الهی را گرفته بود و از این جهت باید ما به آن توجه داشته باشیم. برای رسیدن به این حقیقت او از یک نوع سبک الهی برخوردار بود. به این معنی که خیلی چیزها را از خود دور کرد. او من وجودی خود را ترک کرد و از به دست آوردن چیزی غیر از خدا دوری جست. لاجرم متوجه کاستی‌های وجودش شد. او فقط از منبع الهی تغذیه کرد.

وی ادامه داد: در حقیقت شهید سلیمانی با ایمان و باور و ایثار و اخلاصی که از خود بر جای گذاشت و همین طور با اعمال صالحی که مخلصانه انجام داد، خداوند را محبوب خویش قرار داد. او به معنای واقعی کلمه عاشق بود. دلداده بود. محو در جمال و جلال خداوند بود و وجودش را به او هدیه داده بود؛ آن هم به زیباترین نوع هدیه که در تعبیری در روایات آمده برترین مرگ، مرگ شهدا است. او حقیقتا شهید به معنای واقعی آن است. سلیمانی مقام شهادت را درک کرد و فهمید و در آخر هم به آن مقام بزرگ دست یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha