• یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 99112619526
  • خبرنگار : 71461

معنویت و عقلانیت؛ پایه‌های مهم تمدن نوین اسلامی

معنویت و عقلانیت؛ پایه‌های مهم تمدن نوین اسلامی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: شهید سلیمانی در زمانی که دریافت‌های خشونت آمیز از اسلام وجود داشت، و در زمانی که برخی به اسلام خشن‌ترین رفتارها برخورد می‌کردند، او چهره مهربان و رحمانی اسلام را به نمایش گذاشت و سعی کرد که با این کار از بد فهمی و سوء تفاهم‌های که از اسلام و تمدن اسلامی برداشت می‌شد جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، ابوذر ابراهیمی ترکمان عصر یکشنبه (۲۶ بهمن ماه) در کنفرانس بین المللی مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی که با حضور اندیشمندان و نخبگان ایران و جهان  برگزار شد اظهار کرد: تمدن نوین اسلامی در واقع ویژگی اصلی آن عدم تفکیک بین ابعاد مادی و معنوی در تمدن نوین اسلامی است. ما برای این که این فرهنگ را به خوبی نشان دهیم نیاز داریم تا ابعاد مادی و معنوی را در کنار هم بارها تاکید کنیم. در دین و آیین اسلام این توجه، از توجه‌های فردگرایانه نفی شده و به سمت توجه جامعه نگری و اجتماعی متوجه شده است.

وی در ادامه افزود:  بر اساس آموزه‌های مقام رهبری و اندیشه‌های ایشان، معنویت و عقلانیت از پایه‌های مهم در تمدن نوین اسلامی است. اصل اول ارزشی این تمدن ایمان به اسلام و ارزش‌های توحیدی است و اصل دوم تمدن اسلامی روشی همراه با عقل و کتاب مقدس و سنت است و اصل رفتاری هم مجاهدت و عزتمندی است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: شهید سلیمانی شخصی بود که به هر دوی این اصول پایبند بود و به آنها توجه فراوانی می‌کرد و این توجه نشان داد در زمانی که دریافت‌های خشونت‌آمیز از اسلام وجود داشت و در زمانی که برخی به اسلام خشن‌ترین رفتارها برخورد می‌کردند، او چهره مهربان و رحمانی اسلام را به نمایش گذاشت و سعی کرد که با این کار از بدفهمی و سوءتفاهم‌های که از اسلام و تمدن اسلامی برداشت می‌شد جلوگیری کند.

وی در آخر تاکید کرد: امروزه ملت منطقه خاورمیانه و ملت دنیا مدیون مجاهدت‌ها و دیدگاه‌های بسیار دقیق شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha