• دوشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99112720181
  • خبرنگار : 50046

آثار هنرمندان استان در قاب سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر

آثار هنرمندان استان در قاب سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر

ایسنا/خراسان شمالی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: آثار هنرمندان خراسان شمالی در قاب نمایشگاه سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر نشست.

ابوالحسن حیدری با بیان اینکه در بخش کارتون و کاریکاتور اثر «عباس ناصری» با عنوان «بازرسی» و در بخش گرافیک نیز اثر «محمد رضا علیپور» در قاب نمایشگاه  این دوره از جشنواره نشست، گفت: در بخش «ستارگان هنر ایران» نیز اثر دیگری از «عباس ناصری» هنرمند کارتونیست خراسان شمالی در کنار دیگر آثار به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: در  بخش نمایشگاهی «ستارگان هنر ایران»  ۱۶۷ اثر از ۶۷ هنرمند در رشته های مختلف هنرهای تجسمی این جشنواره برای علاقه مندان از بیستم بهمن در موسسه فرهنگی و هنری صبا به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی، حیدری ادامه داد:  این آثار مربوط به هنرمندانی است ‏که خارج از ‏ایران در بینال ها و جشنواره ها در سال های ۲۰۱۹ و۲۰۲۰ جایزه گرفتند که اثر«عباس ناصری» هنرمندکارتونیست بجنوردی نیز در میان آثار به نمایش درآمده در این بخش است.

وی اظهار کرد: این آثار در۶ رشته عکاسی، تصویر سازی، کاریکاتور، نقاشی، خوشنویسی، نگارگری است ‌و برگزیدگانی از رویدادهای هنری چون جشنواره بین المللی شارجه، جشنواره  CENIElNTERNATIONAL CENTER ON AGING ۲۰۱۰‎، جشنواره بین المللی قرقیزستان DHILHARMONIA، کسب جایزه ویژه نهایی جشنواره طنزنگاری سیکاکو کره جنوبی ‌۲۰۲۰، برگزیده جشنواره انقلاب هنر تایپه ۲۰۲۱تایوان، جشنواره بین المللی زیتون بور نو ترکیه ‌۲۰۲۰ و… هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بخش ‏‏گرافیک نیز، ‏۸۷۱ اثر از ۳۵۱ هنرمند‏ در ‏جشنواره شرکت کرده بودند که در نهایت ۴۳ اثر به جشنواره راه یافتند، خاطرنشان کرد: «محمد رضا علیپور» هنرمند گرافیست بجنوردی با سه اثر در این دوره از جشنواره شرکت کرده که یک اثر از این هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

لازم به ذکر است، در بخش خوشنویسی نیز اثر «بهاران عسکری» هنرمند ۱۳ ساله بجنوردی در زمره آثار راه یافته به بخش نمایشگاهی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha