• دوشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99112720191
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۷ بهمن ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۷ بهمن ایسنا

بازداشت یک شهروند ایرانی در ترکیه/ واکنش رییس قوه قضاییه به ادعاهای حقوق بشری برخی کشورهای غربی/ آخرین اقدامات کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در بررسی قانون مهریه/ پخش زنده سخنرانی رهبر انقلاب در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

محموله نفتی توقیف شده متعلق به بخش خصوصی است/ یک شهروند ایرانی در ترکیه بازداشت شده است

به گزارش ایسنا، پاسخ های سخنگوی وزارت امور خارجه به سوالات خبرنگاران در نشست خبری امروزش در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

سعید خطیب زاده در ارتباط با ادعای اخیر آمریکا مبنی بر مصادره یک نفتکش ایرانی گفت: چند ماه پیش خبری در این زمینه منتشر شد که من در همان موقع گفتم که نفت ایران فروخته شده است و آنچه که آمریکایی ها مدعی آن هستند متعلق به ایران نیست. گرچه اقدام آمریکایی ها یک نوع راهزنی دریایی است و جای شرم دارد.

وی ادامه داد: آنچه که این روزها در مورد نفتکش دیگر هم گفته می شود این است که این متعلق به دولت ایران نیست. متعلق به بخش خصوصی است اما این موضوع واقعیت را تغییر نمی دهد که آمریکایی ها با این اقدامات راهزنی دریایی می کنند.

وی همچنین در ارتباط با ادعای بازداشت یکی از کارمندان سرکنسول‌گری ایران در استانبول اظهار کرد: همانطور که پیش از این گفته ام هیچ کارمند سرکنسول گری ایران بازداشت نشده است و نمی تواند چنین موضوعی اتفاق بیفتد. چرا که خلاف رویه هاست. آنچه که رخ داده است بازداشت یکی از اتباع ایرانی در هنگام ورود به این کشور بوده است. ما با دولت ترکیه در این زمینه در تماس هستیم و نتیجه را خواهیم گفت و این موضوع باید در مسیر خود به زودی حل شود.

واکنش رییس قوه قضاییه به ادعاهای حقوق بشری برخی کشورهای غربی

انتقاد رئیس قوه قضاییه از ادعاهای دروغین حقوق بشری برخی کشورهای غربی دومین خبر پربازدید بود.

سید ابراهیم رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه در این باره گفت: ما آمادگی داریم درب زندان‌های خود را باز کنیم تا مدعیان حقوق بشر، هر زندانی را که در ایران می‌خواهند، ببینند. مشروط به اینکه بگذارند ما هم هر زندانی را که در کشور آن‌ها می‌خواهیم ببینیم؛ در این صورت معلوم خواهد شد که حقوق بشر در کدام کشور بیشتر رعایت می‌شود.

قانون مهریه کمیسیون قضایی مجلس در صورت تصویب عطف به ماسبق می شود

خبر بعدی،‌ توضیحات نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره آخرین اقدامات کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در بررسی قانون مهریه بود.

حسن نوروزی تاکید کرد: این قانون و مواد آن در صورت تصویب عطف به ماسبق می شود و شامل حال زندانیان کنونی مهریه خواهد شد.

پخش زنده سخنرانی رهبر انقلاب در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌ مناسبت سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال ۱۳۵۶، از طریق ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی سخن خواهند گفت.

هر سال به مناسبت سالروز قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، با حضور در حسینیه‌ امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب دیدار می کردند که به علت رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، این دیدار از طریق ارتباط تصویری با مردم حاضر در مصلای تبریز انجام خواهد شد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

تحولات مهمی در نگرش واشنگتن-لندن در مسائل مختلفی از جمله ایران رخ داده است

هم فکری و همکاری انگلیس با آمریکا درباره مسائل مختلفی از جمله ایران از دیگر اخبار پربازدید بود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگویی با شبکه سی. بی. اس با اشاره به همکاری کشورش با دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در زمینه های مختلف گفت: در هفته های اخیر،  تحولات مهمی در نگرش آمریکا و انگلیس به ویژه در زمینه مسائلی از جمله تغییرات آب  و هوایی،  ناتو، ایران و مهم تر از همه در زمینه روش هایی که آمریکا و انگلیس با یکدیگر در زمینه چالش های محیط زیستی که پیش روی سیاره ما قرار داد همکاری خواهند کرد، به وجود آمده است. 

طبق فرمایش رهبر انقلاب، بر اساس بدبینی مذاکره کردیم

پست اینستا گرامی سید عباس عراقچی درباره مذاکره با آمریکا هم از پرمخاطب ها بود.

معاون وزیر خارجه کشورمان یادآور شد: رهبر انقلاب هیچ‌گاه نسبت به مذاکره و نیت طرف‌های مقابل خوش‌بین نبودند و از روز اوّل تا آخر هم فرمودند که خوش‌بین نیستند. البته مشخص هم شد که حق با ایشان بود و در همه‌ی موارد این مسئله روشن شد. ما هم طبق فرمایش رهبر انقلاب، بر اساس بدبینی مذاکره کردیم. ایشان توصیه‌ای که همواره به ما داشتند این بود که حتماً با بدبینی و عدم اعتماد نسبت به طرف مقابل مذاکره کنید و ما هم روی همین مسیر حرکت کردیم، ولی در عین حال همیشه از نفس مذاکره و تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند.

با ادامه روند کنونی باید برجام را مرده فرض کرد

همچنین سیدرضا میرطاهر،‌ کارشناس مسایل بین الملل معتقد است که با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره همکاری‌های هسته‌ای که دولت به اجرای آن موظف است و خواسته آمریکا مبنی بر اینکه ایران ابتدا به برجام بازگردد، رسیدن به مصالحه درباره آینده برجام بعید است.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

آمریکا از خود اراده سیاسی برای بازگشت به برجام نشان دهد

سیاست های راهبردی ایران موجب شکست استراتژی آمریکا شد

تاثیر فضای دوقطبی در آمریکا بر روابط تهران و واشنگتن

آمریکا عملا تعهدات برجامی‌ را اجرا کند/اروپا از سیاست "آقا اجازه" دست بردارد

***

شانس کدام تفکر برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ بیشتر است؟

تحلیل یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره انتخابات ۱۴۰۰، پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

کیومرث سرمدی گفت: همه کسانی که حضورشان در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ محتمل است، باید به وحدت جریان خود دقت کنند. تعدد حضور نامزدهای ولایی و انقلابی، عرصه را برای توفیق در انتخابات کم می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه میزان توفیق کدام یک از جریان‌های سیاسی کشور در انتخابات ۱۴۰۰ بیشتر است؟ گفت: من نمی خواهم به صورت مصداق وارد عرصه انتخابات شوم و بگویم که شانس پیروزی کدام شخص یا جریان بیشتر است، اما فکر می‌کنم که تفکری شانس بیشتری خواهد داشت که بر امور اجرایی کشور تسلط داشته باشد و بر بیانیه گام دوم توجه داشته باشد و توانمند، انقلابی، پاکدست و مردمی باشد.

نظام حقوقی، اداری و بودجه نفتی موجب ناکارآمدی دولت ها شده است

گفت و گوی ایسنا با مرتضی نبوی درباره آسیب‌شناسی علل و عوامل ناکارآمدی دولت‌های پیشین و موانع کارآمدی دولت‌ها نیز از خبرهای مورد توجه بود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از این گفت و گو با بیان اینکه نظام حقوقی، اداری و بودجه نفتی موجب ناکارآمدی دولت ها شده است، گفت: نظام حقوقی یک کلاف سردر گم و نظام اداری پوسیده و توام با فساد است. دولت ها با اتکا به بودجه نفتی، وضعیت اقتصادی را بدتر کرده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۹:۵۱

قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری را سریعتر تبدیل به قانون واجرا نمایید