• دوشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99112720349
  • خبرنگار : 71145

اظهارات دبیرکل ناتو درباره ادامه حمایت از عراق و زمان خروج از افغانستان

اظهارات دبیرکل ناتو درباره ادامه حمایت از عراق و زمان خروج از افغانستان

ائتلاف پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید کرد، ماموریتش در عراق در زمینه مقابله با تروریسم متوقف نشده بلکه با توجه به وضعیت میدانی توسعه نیز می‌یابد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العین الاخباریه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد: به عملیات خود را در عراق تا زمان اطمینان یافتن از نابودی کامل داعش تروریستی ادامه خواهیم داد.

دبیرکل ناتو احتمال داد وزیران دفاع عضو ناتو این هفته با افزایش سطح ماموریت این ائتلاف در عراق موافقت کنند.

استولتنبرگ تصریح کرد: انتظار دارم وزیران با ایجاد نمایندگی گسترده در عراق با افزایش تعداد کارمندان مسؤول آموزش و مشورت دهی همسو با افزایش نهادهای امنیتی این کشور موافقت کنند.

او اشاره کرد، توسعه نمایندگی ناتو به صورت تدریجی انجام خواهد گرفت.

اخیرا با آغاز مرحله جدید در جنگ علیه داعش در عراق در پی انفجارهای خونین در بغداد نیروهای امنیتی این کشور حمایت لجستیکی از ائتلاف بین‌المللی دریافت کرد.

فرماندهی عملیات مشترک اعلام کرد، نیروهای امنیتی عراق تجهیزات نظامی را از رهگذر برنامه صندوق آموزش و تجهیز در پایگاه هوایی الاسد دریافت کردند.

تحسین الخفاجی، سخنگوی عملیات مشترک در بیانیه‌ای اظهار کرد: تامین اعتبار تجهیزات جدید به واسطه برنامه صندوق آموزش و تجهیز در پایگاه هوایی الاسد برای مقابله با داعش انجام می‌شود.

او توضیح داد: تجهیزات شامل ۱۵ دستگاه خودروی چهار چرخ محرک و تجهیزات امنیتی اساسی برای ارتش عراق در راستای انجام عملیات روزانه در نبرد مستمر با داعش است.

همچنین استولتنبرگ در آستانه اجلاس وزیران دفاع ناتو اظهار کرد: ناتو در زمان مناسب بدون این‌که پیشروی حاصل شده در افغانستان با خطر روبه‌رو شود و از بین برود، افغانستان را ترک خواهد کرد.

او گفت: هچنان مشکلات بسیاری در افغانستان وجود دارند و تصمیم به خروج به شکل گروهی در زمان مناسب آن اتخاذ خواهد شد و نمی‌خواهم درباره تصمیماتی که وزیران دفاع ناتو خواهند گرفت، حکم قبلی بدهم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha