• دوشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۰:۵۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99112720395
  • خبرنگار : 71216

ستاری: باید بازار اصلی محصولات فناورانه و هوشمندسازی را در بخش خصوصی دید

ستاری: باید بازار اصلی محصولات فناورانه و هوشمندسازی را در بخش خصوصی دید

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعتقاد به اینکه باید بازار اصلی محصولات فناورانه و هوشمندسازی را در بخش خصوصی دید، گفت: فرهنگ توسعه از هرچیزی در توسعه مهمتر است.

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری در دومین هفته "ایران دیجیتال" همراه با ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء در مراسم عقد تفاهم نامه فی مابین ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری، معاونت تحقیقات توسعه همراه اول و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: اینترنت اشیاء وابسته به توسعه هوش مصنوعی است و توسعه بازار هوش مصنوعی به سخت افزارها متکی است.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه فرهنگ هوشمندسازی در سیستمهای دولتی ایران و جهان افزود: تغییر جهت از سیاست اقتصاد نفتی بسیار دشوار است و باید از مدیرانی که قصد دارند هوشمندسازی را به سیستم آورند، حمایت کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه نباید انتظار داشت در حوزه هوشمندسازی بخش دولتی از مردم جلوتر باشد، در ادامه خاطرنشان کرد: اصول دولتی با نوآوری و هوشمندسازی متناقض است.

ستاری بخش خصوصی را بازار فوق‌العاده‌ای دانست و گفت: در تاکسی‌های آنلاین مردم دولت را وادار کردند که به این سمت حرکت کند.

وی با بیان اینکه در حوزهایی که بخش خصوصی فعالیت جدی داشتند موفق بوده‌اند، افزود: می‌توان اطمینان داشت که به همت مردم شهرداری به ایجاد شهر هوشمند حرکت کند، چون مردم همواره پشت تکنولوژی هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه می‌توان از هوشمندسازی در حوزه‌های مختلف اعم از سلامت کشاورزی و ... بهره برد، گفت: توصیه اصلی من این است که بازار باید در بخش خصوصی دیده شود.

ستاری با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا خدمات آی تی و ... نیازمند فیزیک نیست، ادامه داد: در سیستم حمل و نقل، خودرو و ...(فیزیک) بهایی ندارد بلکه این هوش مصنوعی است که به سخت افزار معنا می‌بخشد.

وی با تأکید مجدد بر اینکه فرهنگ توسعه از هر چیزی در توسعه مهم‌تر است، گفت: قدم نخست اصلاح فرهنگ است سپس باید به مباحث سخت افزاری پرداخت. به عنوان مثال اول فرهنگ و بعد کارخانه فولاد که البته تاکنون مسیر را اشتباه رفته‌ایم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری فرهنگ غلط نفتی را عاملی برای مقابله با پدیده کارآفرینی دانست و خاطرنشان کرد: باید در این راه مبارزه کرد و این مبارزه سخت پاسخ می‌دهد.

ستاری با بیان اینکه شرکتهای فعال در حوزه اینترنت اشیاء همگی مورد اعتماد ما هستند، یادآور شد: بی شک مدیرانی هم که در این مسیر حرکت می‌کنند حمایت می‌شوند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha