• سه‌شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99112820586
  • خبرنگار : 71129

فیلیپین پول بیشتری از آمریکا می‌خواهد

فیلیپین پول بیشتری از آمریکا می‌خواهد

یکی از سخنگوهای ارشد دولت فیلیپین با حمایت از درخواست‌های رئیس جمهوری این کشور از واشنگتن برای پرداخت بیشتر به منظور حفظ حضور نیروهای آمریکایی گفت، آمریکا کمک‌های نظامی به فیلیپین ارائه می‌دهد که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار ناچیز است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین اخیرا گفته بود که آمریکا باید پول بیشتری بپردازد اگر می‌خواهد توافق "نیروهای بازدیدکننده" سر جایش بماند؛ دوترته به صورت یکجانبه سال گذشته میلادی این توافق را بر سر عصبانیت از عدم صدور ویزا از سوی آمریکا برای یکی از متحدانش لغو کرد.

هری روکو، سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین گفت: اگر ما روابط بسیار قوی با متحدی بسیار قوی داریم، فکر می‌کنم این مساله باید در زمینه کمک اقتصادی و مالی بیشتر به نظر برسد و ما باید کمک بیشتری دریافت کنیم.

روکو به تحقیقی از سوی مرکز استیمسون مستقر در واشنگتن اشاره کرد که نشان داد فیلیپین از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷، ۳.۹ میلیارد دلار در برنامه مقابله با تروریسم آمریکا دریافت کرده در حالیکه در بازه زمانی مشابه، پاکستان ۱۶.۴ میلیارد دلار دریافت کرده است.

وی ادامه داد: ما ۳.۹ میلیارد دلار دریافت کردیم. آیا این مبلغ زیادی است؟ این را می‌شود در مقایسه با کمک‌ها به دیگر کشورها فهمید.

ارتش‌های دو کشور روابط خوبی دارند و در چند دهه گذشته رزمایش‌های مشترکی را برگزار کردند که به تقویت نیروهای فیلیپینی منجر شده و در عین حال، به آمریکا نیز جای پای مطمئنی را در منطقه‌ای داده که قدرت چین و نفوذش در حال رشد است.

مقام‌های دفاعی از دو کشور تلاش می‌کنند تا توافق مذکور را حفظ کنند که زیربنای توافق همکاری دفاعی تقویت شده و پیمان دفاعی مشترک است. دوترته تهدید کرده که از همه آنها خارج می‌شود.

سفارت آمریکا در مانیل هنوز درباره این اظهارنظر بیانیه‌ای صادر نکرده است. در دسامبر گذشته میلادی، فیلیپین بیشترین کمک مالی نظامی آمریکا را در منطقه هند-پاسیفیک دریافت کرد که شامل ۶۸۹ میلیون دلار جنگ افزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha