• سه‌شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99112820869
  • خبرنگار : 71605

عذرخواهی نخست‌وزیر استرالیا و وعده تحقیقات در پی طرح ادعای تجاوز در پارلمان

عذرخواهی نخست‌وزیر استرالیا و وعده تحقیقات در پی طرح ادعای تجاوز در پارلمان
نخست وزیر استرالیا

نخست‌وزیر استرالیا روز سه‌شنبه از زنی که مدعی شده بود در پارلمان این کشور توسط یک همکار ناشناس مورد تجاوز قرار گرفته، عذرخواهی کرد و قول تحقیقات کاملی در مورد فرهنگ محیط کار دولت این کشور را داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این زن گفت مارس ۲۰۱۹ در دفتر "لیندا رینولدز"، وزیر دفاع استرالیا توسط شخصی که برای حزب حاکم لیبرال موریسون هم کار می‌کرده، مورد تجاوز قرار گرفته است.

این زن به رسانه محلی گفت، اوایل آوریل همان سال با پلیس صحبت کرده، اما به خاطر دغدغه‌های چشم‌انداز شغلی خود از انجام شکایت رسمی صرف‌نظر کرده است. پلیس کانبرا، پایتخت استرالیا، تأیید کرد که در آوریل ۲۰۱۹ با یک شاکی صحبت کرده‌اند اما این خانم تصمیم گرفته به طور رسمی شکایت نکند.

این زن اظهار کرد، در مورد حمله ادعایی با مقامات ارشد در دفتر رینولدز صحبت کرده است. وی گفت در آن زمان از او خواسته شده در جلسه‌ای در محل دفتری که مورد حمله قرار گرفته، شرکت کند.

رینولدز روز دوشنبه تأیید کرد سال گذشته در مورد شکایت به او اطلاع داده شده، اما اینکه زن را به خاطر شکایت نکردن به پلیس تحت فشار قرار داده، انکار کرد.

موریسون روز سه‌شنبه از این زن عذرخواهی کرد و وعده انجام تحقیقات داد.

موریسون به خبرنگاران در کانبرا گفت: این امر نباید اتفاق می‌افتاد، و من عذرخواهی می‌کنم. می‌خواهم اطمینان حاصل کنم هر زن جوانی که اینجا کار می‌کند تا حد امکان از امنیت برخوردار است.

وی گفت، دفتر نخست‌وزیر و "استفانی فاستر"، مقام کابینه را به بررسی روند در حل شکایات محل کار منصوب کرده، ضمن آنکه یک قانون‌گذار پشتیبان نیز در مورد فرهنگ محیط کار تحقیق خواهد کرد.

ادعای تجاوز، فشار بر موریسون را پس از مجموعه ادعاهایی در مورد رفتار نامناسب با زنان در حزب لیبرال، تشدید کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha