• سه‌شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 99112820912
  • خبرنگار : 71625

ردیف میرزاعبدالله با اجرای داریوش طلایی منتشر شد

ردیف میرزاعبدالله با اجرای داریوش طلایی منتشر شد

مجموعه دو آلبوم «ردیف میرزاعبدالله» با اجرای تار و سه‌تار داریوش طلایی از سوی انجمن موسیقی ایران منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد.

به گزارش ایسنا، داریوش طلایی درباره انگیزه اجرای این ردیف توضیح داد: از کودکی به فراگیری موسیقی ایرانی مشغول بوده‌ام، تقریباً پنجاه و شش‌ ـ هفت سالی می‌شود که روی این موسیقی کار کرده‌ام. در حقیقت این مجموعه حاصل فعالیت‌های هنری، آموزشی و تحصیلی من است. این ردیف را با استاد برومند کار کردم، همین‌طور از کودکی با استادان دیگر ردیف‌های دیگری را هم آموزش دیده‌ام؛ برای مثال ردیف معروفی را با استاد ظریف و ردیف دوره عالی و ردیف آقاحسینقلی را با استاد شهنازی آموختم. در کل، از کودکی ردیف موضوع من بوده است. بنابراین روی این ردیف به عنوان یک مرجع کار کردم.

وی افزود: همچون زبان فارسی که بر پیشینه ادبی خود استوار است، موسیقی ایرانی هم بر ادبیات خاص خود استوار است. این پیشینه که به عنوان ردیف جمع‌آوری شده شفاهی بوده و آن را الگو قرار دادم و روی آن کار کردم، غیر از نوازندگی، تدریس و... از طریق آن تئوری پیاده کردم و کتاب «نت‌نویسی آموزشی و تحلیلی» را نوشتم.

داریوش طلایی در پایان درباره ردیف خاطرنشان کرد: ردیف در واقع شبکه‌ای است از ایده‌ها و متریال‌های موسیقی ایرانی که همه ایده‌ها و اجزای آن با هم تداعی معانی می‌کنند و هرچه با کل آن بیشتر آشنا شویم جزء آن را بهتر درک خواهیم کرد. ردیف انعطافی درونی دارد که با شناخت درک می‌شود. هرچه سوادمان نسبت به آن بیشتر شود و از مرحله مشقی بگذرد به مراحل عالی دست پیدا خواهیم کرد. این مجموعه کمک می‌کند هر کسی در هر مرحله‌ای بتواند بهره‌اش را از آن ببرد.

مجموعۀ دو آلبوم ردیف میرزاعبدالله با اجرای تار و سه‌تار داریوش طلایی منطبق بر کتاب «ردیف میرزاعبدالله؛ نت‌نویسی آموزشی و تحلیلی» است که از سوی انجمن موسیقی ایران منتشر شده و هر مجموعه دارای پنج سی‌دی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha