• سه‌شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99112821134
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۸ بهمن ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۸ بهمن ایسنا

پیام بایدن به زبان فارسی و خط نستعلیق/ واکنش سازمان ملل به تصمیم ایران برای محدودسازی بازرسی‌های آژانس در ایران/ پاسخ به احتمال کاندیدا شدن رییسی در انتخابات/ استقبال از ناوگروه روسی شرکت کننده در رزمایش دریایی ایران و روسیه/ تصویب کلیات اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

پیام بایدن به زبان فارسی و خط نستعلیق

به گزارش ایسنا، انتشار پیام رئیس جمهور آمریکا به زبان فارسی و خط نستعلیق در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

صفحه توییتر فارسی وزارت امور خارجه آمریکا پیامی از رئیس جمهور این کشور را به خط نستعلیق منتشر کرد که در آن آمده است: آمریکا بازگشته است.  دیپلماسی به کانون سیاست خارجی ما بازگشته است. 

واکنش سازمان ملل به تصمیم ایران برای محدودسازی بازرسی‌های آژانس در ایران

دومین خبر پربازدید امروز،‌ واکنش سخنگوی سازمان ملل به تصمیم ایران برای محدودسازی بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران

فرحان حق خواستار همکاری کامل ایران با آژانس شد و گفت که سازمان ملل از تمامی طرف های توافق هسته ای از جمله ایران می خواهد که به این توافق پایبند باشند.

پاسخ به احتمال کاندیدا شدن رییسی در انتخابات/ پرونده عیسی شریفی کما کان در دیوان عالی است

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره احتمال کاندیدا شدن حجت الاسلام رییسی برای انتخابات ۱۴۰۰ هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

غلامحسین اسماعیلی گفت:  آنچه اطلاع دارم ایشان در دیداری که  با دانشجویان داشتند همین سوال را از ایشان پرسیدند و ایشان پاسخ دادند که  من به جز قوه قضاییه به مساله دیگری فکر نمی کنم. ما هم شاهد هستیم ایشان به صورت شبانه روزی تمام توان و انرژی خود را مصروف قوه قضاییه می کنند و  تا امروز نه ایشان نظر دیگری داشتند و نه ما رویکردی دیگری را مشاهده کردیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت پرونده عیسی شریفی گفت: این پرونده کماکان در دیوان عالی است و هنوز رای صادر نشده است. ان‌شاءالله اگر دیوان عالی رای صادر کند نتایج آن اعلام خواهد شد.

استقبال از ناوگروه روسی شرکت کننده در رزمایش دریایی ایران و روسیه

مراسم استقبال از ناوگروه روسی شرکت کننده در رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ توسط یک شناور نیروی دریایی ارتش و یک شناور نیروی دریایی سپاه پاسداران هم از پربازدید ها بود.

آیین استقبال از ناوگروه کشور روسیه متشکل از فریگت Stoiky و ناو سوخت رسان Kola که برای شرکت در رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده اند، توسط دو فروند شناور از نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

کلیات اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصویب شد

خبر بعدی، تصویب کلیات اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.

در جلسه علنی امروز مجلس پس از اظهارات نمایندگان مخالف و موافق و صحبت های محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، کلیات اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ به رای مجلس گذاشته شد که نهایت با ۲۱۱ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۶رای ممتنع از مجموع ۲۵۲ نماینده حاضر به تصویب مجلس رسید.

گزارش کامل ایسنا از بررسی اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ در جلسه علنی مجلس را میتوانید اینجا بخوانید.

گزارش توییتری وزیر خارجه قطر از سفر به ایران

گزارش وزیر امور خارجه قطر درباره محورهای مذاکرات در سفر اخیرش به ایران از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی در صفحه توییترش درباره سفر به ایران نوشت: برای دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و گفت و گو درباره تحولات اخیر در منطقه و روش های ارتقای امنیت و ثبات از طریق مذاکرات سازنده به تهران سفر کردم. 

آمریکا و ۳ کشور اروپایی از فرصت کوتاه باقی مانده استفاده کنند

خبر بعدی، اظهارات سخنگوی دولت دراارتباط با فرصت باقی مانده برای آمریکا و سه کشور اروپایی بود.

علی ربیعی با بیان اینکه توقف اجرای داوطلبانه پروتکل به معنای قطع همکاری با آژانس نیست، گفت: این همکاری ادامه خواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران قطعا طی نامه ای همه موارد را از قبل به اطلاع آژانس خواهد رساند.

وی افزود: امیدواریم که سه کشور اروپایی و آمریکا از فرصت کوتاه باقی مانده استفاده کنند و اجازه ندهند که دستیابی به راه حل های دیپلماتیک در رسیدگی به اختلاف غیرضروری بغرنج تر شود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

هنوز فرصت نجات برجام وجود دارد

توقف اجرای پروتکل الحاقی؛ اهرم فشار ایران علیه واشنگتن

اعمال تحریم ها ابزاری برای مذاکره نیست

باید پیش از نوروز پیشرفتی واقعی در اجرای برجام داشته باشیم

ایران از برجام خارج نشده که بخواهد به آن بازگردد

گفت‌وگوی برجامی وزرای خارجه آلمان و فرانسه

استاندارد دوگانه غرب در مواجهه با ایران در موضوع برجام

***

حذف نام انصارالله از لیست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا؛ امتیازی برای عربستان

تحلیل یک کارشناس مسائل خاورمیانه درباره رحذف نام انصارالله از لیست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

صباح زنگنه اقدام آمریکا از حذف نام انصارالله از لیست گروه‌های تروریستی را امتیازی برای عربستان عنوان کرد و گفت: این اقدام به نفع عربستان خواهد بود؛ زیرا عربستان در موقعیتی قرار دارد که یمنی‌ها می‌توانند مشکلات امنیتی جدی ایجاد کنند.

ماجرای اعلامیه ۹ امضایی چه بود؟

۲۸ بهمن ماه، پنجاه هشتمین سالروز صدور اعلامیه ۹ امضایی در واکنش به تصویب نامه انجمن های ایالتی و ولایتی و آگاه کردن مردم کشورمان از اغراض و نیات پنهان محمدرضا شاه و اسدالله عَلَم در باز کردن پای صهیونیستها و مسیحیان دول استعمارگر آمریکایی و اسراییلی و فرقه ضاله بهاییان به ساختار مدیریتی و اجرایی کشور و حذف اسلام و قرآن، مذهب و کتاب رسمی کشورمان از شروط کاندیداتوری انتخابات انجمنهای ایالتی و ولایتی بود.

گزارش ایسنا در همین رابطه مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

طرح مجلس درباره مهریه قابل تقدیر است

ارزیابی یک کارشناس مسائل حقوقی از طرح کمیسیون حقوقی درباره مهریه هم از پرمخاطب ها بود.

کارن روحانی درباره طرح  کمیسیون حقوقی مجلس مبنی بر اینکه "مهریه بیش از ۵ سکه زندان ندارد"، گفت: اگرچه این طرح خوب و  قابل تقدیر است؛ اما اساسا پیش بینی زندان  برای  کسی که معسر  است صحیح نیست؛ چه ۱۰۰ تا یا ۵ سکه؛ کلا زندان قابل قبول نیست.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha