• سه‌شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99112821277
  • خبرنگار : 71588

شورای همکاری خلیج فارس درصدد برگزاری کنفرانسی بین‌المللی برای بازسازی یمن

شورای همکاری خلیج فارس درصدد برگزاری کنفرانسی بین‌المللی برای بازسازی یمن

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از آمادگی‌ها برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی با هدف بازسازی یمن و تدوین برنامه‌هایی برای بهبود اقتصاد این کشور و ادغام با اقتصاد خلیج فارس به میزبانی این شورا خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در جریان دیدار با احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در ریاض خاطرنشان کرد، دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس در حال آماده شدن برای اجرای تصمیم شورای عالی این شورا در سی و ششمین دور کنفرانس بین‌المللی برای بازسازی یمن است.

وی در ادامه افزود، برنامه‌هایی عملی برای بهبود و احیای اوضاع اقتصادی یمن و تسهیل ادغام آن با اقتصاد شورای همکاری خلیج فارس پس از دستیابی طرف‌های یمنی به راهکار سیاسی مطلوب تدوین خواهد شد.

الحجرف بر موضع دائمی و ثابت شورای همکاری خلیج فارس در حمایت از امنیت، ثبات و وحدت یمن تاکید کرد.

وی همچنین بر حمایتش از تلاش‌ها برای پیشبرد روند سیاسی جهت تحقق صلح فراگیر و ادامه‌دار که خواسته‌های ملت یمن از جمله آزادی و کرامت آنها را فراهم کند و به درد و رنج‌های انسانی پایان ببخشد، تاکید کرد.

در همین راستا، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن بر تصمیم این دولت برای تداوم عملکردهای خود در عادی‌سازی اوضاع و فعالسازی موسسات و نیز فراهم کردن خدمات اساسی تاکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد، این امر افزایش تلاش‌ها و همکاری با شورای همکاری خلیج فارس و صندوق بودجه این شورا در تامین کمک‌های مالی، کمک‌ها و ازسرگیری پروژه‌های توسعه‌ای متوقف شده و نیز بازسازی را می‌طلبد تا اقتصاد یمن بهبود یابد.

احمد عوض بن مبارک از عملیات نظامی انصارالله در دو استان مأرب و الجوف و حملات نیروهای انصارالله به عربستان در سایه تلاش‌های بین‌المللی برای توقف این عملیات و پیشبرد روند سیاسی جهت پایان بخشیدن به جنگ‌های بیهوده ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha