• چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 99112921619
  • منبع : باشگاه دانشجویان

دبیر انجمن علمی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه رازی:

جامعه دانشگاهی ستون‌های چرخه‌ تولید علم کشور هستند

جامعه دانشگاهی ستون‌های چرخه‌ تولید علم کشور هستند

دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه رازی می‌گوید انجمن‌های علمی پویا، نوآور و خلاق، موج مثبتی در جهت آگاه‌سازی در بین دانشچویان بوجود خواهند آورد.

رضا عزیزی در گفت و گو با باشگاه دانشجویان ایسنا، با اشاره به وضعیت فعلی انجمن‌های علمی دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: با مجازی شدن آموزش‌ در دانشگاه‌ها شاید ماهیت انجمن‌ها بیش از پیش نمایان شده است اما با این حال تا رسیدن به اهداف، راه فراوانی وجود دارد و قطعا هنوز نقاط ضعفی نیز قابل مشاهده است که با برطرف کردن آن‌ها می‌توان به آینده امیدوارتر بود.

او همچنین درباره الزامات و موانع تحقق اهداف انجمن‌های علمی دانشجویی تاکید کرد: حمایت‌ نهادهای مسئول فرهنگی به عنوان نهادهای مسئول و مستقیم می‌تواند بار مثبت مادی و معنوی برای تقویت بیشتر انجمن داشته باشد و همچنین مهمترین مانع نیز همان عدم حمایت های نهادهای مسئول خواهد بود. در واقع می‌توان گفت موانع و الزامات موازی هم هستند و به راحتی می‌توانند جایگزین یکدیگر شوند.

دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه رازی افزود: عدم تخصیص بودجه کافی برای برگزاری طرح‌های مناسب و جامع از دیگر مشکلات انجمن‌های دانشجویی است. اگر این حمایت به موقع و تمام و کمال انجام شود انجمن نیز می‌توانند  با توانایی بیشتر به فکر برگزاری پروژه و برنامه‌های بزرگتر باشد.

عزیزی به نقش انجمن‌های علمی دانشجویی در ایجاد تحرک و تفکر میان دانشجویان اشاره و اظهار کرد: انجمن های علمی با برگزاری کارگاه های آموزشی، وبینار و سمینارهای داخلی و خارجی و فعالیت‌هایی از این دست، می توانند در مقام آگاه‌سازی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنان با نیازهای علمی، پژوهشی و شغلی جامعه ظاهر شوند که این کار در نهایت منجر به ایجاد تحرکات فکری میان دانشجویان خواهد شد و پایه های تفکرگرایی را بتدریج در جامعه نهادینه خواهد کرد.

او در پایان درباره تاثیر فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی در جهت کمک به چرخه تولید علم در کشور تصریح کرد: بنای اصلی و ستون های چرخه‌ی تولید علم هر کشور جامعه دانشگاهی و همینطور دانشجویان آن است. انجمن‌های علمی دانشجویی پویا، نوآور و خلاق، با ایجاد موج مثبت آگاه‌سازی در بین دانشجویان، باعث خواهند شد جامعه دانشجویی بیش از گذشته به فکر تغییر افتاده و در نهایت جامعه به سوی پویایی و علم‌دوستی حرکت کند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha