• چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99112921829
  • منبع : نمایندگی قزوین

امضای تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی قزوین با یک شرکت‌ دانش بنیان

امضای تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی قزوین با یک شرکت‌ دانش بنیان

ایسنا/قزوین شرکت‌ دانش بنیان «رساشید» به‌منظور تجاری‌سازی محصول خود با جهاددانشگاهی قزوین تفاهم‌نامه امضا کرد.

مصطفی مافی رئیس پارک علم و فناوری قزوین در مراسم امضای تفاهم‌نامه شرکت دانش بنیان «رساشید» با جهاددانشگاهی اظهار کرد: در پارک علم و فناوری مهم‌ترین مشکل استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ بحث بازاریابی و فروش است. افراد دارای ایده توسط کمیته پذیرش پارک علم و فناوری غربال می‌شوند اما ۸۰ درصد افرادی که پذیرش می‌شوند با مشکل فروش محصول مواجه هستند.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین با بیان اینکه اغلب شرکت‌های دانش بنیان نمی‌توانند در بازار ورود پیدا کنند، خاطرنشان کرد: پارک‌های علم و فناوری در حوزه بازاریابی و تجاری‌سازی ضعف دارند که اخیراً برنامه‌هایی را در این حوزه آغاز کرده‌ایم، جهاد دانشگاهی به‌عنوان یاری‌گر قوی در کنار ما خواهد بود تا دپارتمان بازاریابی را برای فناوران استان راه‌اندازی کنیم.

وی عنوان کرد: از جهاد دانشگاهی می‌خواهیم تا در صورت داشتن برنامه‌های ویژه در حوزه بازاریابی و تجاری‌سازی آنان را با پارک مطرح کنند تا به‌صورت مشترک برنامه‌هایی را برگزار کنیم و در عرصه بازاریابی و فروش با قدرت پیش برویم.

مافی اشاره کرد: ایجاد «پاتوق بازاریابی» کار یک نهاد نیست و نهادهای مرتبط باید مطالبه‌گری خود را تجمیع کنند، برای همین امر می‌توانیم از فضاهای تاریخی و منازل تاریخی استان استفاده کنیم تا وعده‌های فناوری در آن تشکیل شود در این امر ما در کنار جهاد دانشگاهی هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین تصریح کرد: در سرای سعدالسلطنه مجموعه نمایشگاهی قوی وجود دارد که بخشی از آن بلا استفاده مانده است که می‌تواند فضای مناسبی برای پاتوق درون‌شهری محسوب شود؛ مرکز هنر و معماری جهاد دانشگاهی ظرفیت بالایی دارد و در این زمینه می‌توانیم با جهاددانشگاهی همکاری داشته باشیم.

حرکت چرخه اشتغال و اقتصاد با تجاری‌سازی

فرشاد پیله‌چی، رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: تجاری‌سازی امری مغفول مانده است و ما به‌دنبال این هستیم تا چرخه اشتغال و اقتصاد را با تجاری‌سازی به حرکت بیندازیم؛ از آنجایی که جهاد کار گزین انجام می‌دهد در تلاش هستیم وظیفه ذاتی خود را به نحو احسن اجرا کنیم برای همین منظور در شورای تجاری‌سازی چند پروژه را در دست اجرا داریم.

پیله‌چی با اشاره به اینکه مرکز هنر و معماری جهاد دانشگاهی در رشته هنر می‌تواند خدمات شایانی ارائه کند؛ گفت: امیدواریم تعاملات بیشتری را داشته باشیم تا با هم‌افزایی اقدامات مهمی را انجام دهیم بر این اساس جهاد دانشگاهی می‌تواند در ایجاد پاتوق درون‌شهری یکی از بازوان پارک علم و فناوری باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha