• چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99112922065
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۹ بهمن ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۹ بهمن ایسنا

تاکیدات رهبری در ارتباط با برجام/ واکنش ظریف به احتمال کاندیدا شدنش و سکوت بایدن در قبال برجام/ اظهارات رییس جمهور درباره شرط بازگشت به برجام/ شهادت سه تن از پرسنل وزارت اطلاعات در سیستان و بلوچستان/ تشریح تعهداتی که ایران از ۵ اسفند دیگر انجام نمی‌دهد و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

واکنش ظریف به احتمال کاندیدا شدنش و سکوت بایدن در قبال برجام

به گزارش ایسنا،‌ واکنش وزیر امور خارجه کشورمان درباره احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفتو

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره احتمال کاندیداتوری وی و نیز انتشار لیست کابینه منسوب به وی در فضای مجازی گفت: از محبتی که دوستان به من دارند متشکرم ولی جدیت لیست کابینه منسوب به من همان اندازه است که یک کابینه از شخصیتهای کارتونی در همین فضای مجازی منتشر شده بود.

وی همچنین در رابطه با سکوت بایدن در برابر موضوع برجام، گفت: من احساس می‌کنم سکوت آقای بایدن نشان دهنده بحث داخلی در داخل دولت آمریکاست که متاسفانه برخی از اعضای تیم بایدن فکر می‌کنند علیرغم اینکه همه آنها اذعان کردند که سیاست فشار حداکثری شکست خورده است،  می‌توانند از آن امتیاز بگیرند.

درباره برجام این بار فقط عمل ملاک است/هرجا انقلابی عمل کردیم، عقب ماندگی نداشتیم

بیانات مقام معظم رهبری در سالروز قیام مردم تبریز هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره مساله برجام تاکید کردند: ما حرف و وعده خوب زیاد شنیده ایم که ضد آن عمل شده است. این دفعه فقط عمل ملاک است. این بار با وعده، جمهوری اسلامی قانع نخواهد بود.

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان اظهار کردند: هرگز پنهان نکرده و نمی کنیم که در بخش هایی عقب ماندگی داریم که خود ما مسئولین مقصریم که باید جبران شود. هرجا انقلابی عمل کردیم، عقب ماندگی نداشتیم و هرجا غیرانقلابی عمل کردیم، عقب ماندگی ایجاد شد.

اهل لجبازی نیستیم و برای بازگشت به توافق آماده ایم/راهی برای آمریکا جز بازگشت وجود ندارد

اظهارت رئیس جمهور درباره برجام نیز در جلسه امروز هیات دولت از خبرهای پربازدید بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی گفت: مردم تردید نداشته باشند که ما راه درست را انتخاب کردیم و شک نداشته باشند که آمریکا را شکست دادیم و آمریکا ناچار است به برجام بازگردد و راه دیگری ندارد. ما این صبر را از خود نشان دادیم و نزدیک قله هستیم. البته نگاه کردن به گذشته و مسیر پشت سر گذاشته شده سخت است اما به هر حال رسیدن به قله نزدیک است. ما اهل لجبازی نیستیم و برای بازگشت به توافق آماده ایم و به محض اینکه ببینیم ۱+۵ به برجام بازگشته ما هم بازخواهیم گشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه دموکرات ها که اکنون در آمریکا سر کار هستند بارها گفته اند فشار حداکثری بر ایران غلط بوده و جواب نداده تأکید کرد: هیچ راهی برای آمریکا جز بازگشت به برجام وجود ندارد. اینکه دنیا بیاید راجع به کاهش تعهدات ایران با قانون اخیر هسته ای مجلس حرف بزند فرار به جلوست و واقعیت این نیست. تنها یک مشکل وجود دارد و آن هم تحریم ظالمانه است و اگر تحریم ها را بردارند همه چیز تمام می شود. من در تماس دیشب خودم با یکی از سران اروپایی همین را گفتم که مشکل یکی بیشتر نیست و آن تحریم است.

تعهداتی که ایران از ۵ اسفند دیگر انجام نمی‌دهد

کاظم غریب آبادی،‌ نماینده و سفیر دائمی کشورمان در سازمان های بین المللی در وین اقداماتی که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در اجرای پروتکل الحاقی از پنچم اسفند ماه متوقف خواهند شد را تشریح کرد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

مسیر دیپلماسی با ایران باز است/ خروج آمریکا از برجام تاسف ‌بار است

همچنین وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی به تشریح سیاست خارجی کشورش در قبال ایران از جمله در زمینه بازگشت به توافق هسته ای پرداخت

بلینکن در توضیح این که دولت جدید آمریکا چگونه مانع دست یابی ایران به سلاح هسته ای خواهد شد، گفت: ما در گذشته این کار را انجام دادیم. توافق هسته ای ایران، موسوم به برجام در مسدود کردن تمام راه هایی  که ایران آن موقع برای تولید مواد شکافت پذیر مورد نیاز برای یک سلاح هسته ای پیش رو داشت، بسیار موثر بود. کارشناسان اطلاعاتی و جامعه جهانی به ما گفتند که (این توافق) در راستای ممانعت از ایران برای دست یابی به مواد شکافت پذیر لازم برای یک بمب کارآمد بوده است. بسیار تاسف بار است که ما از آن خارج شدیم. 

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: اگر ایران به پایبندی بازگردد و ما هم این کار را کنیم. قدم اول بازگشت ایران به پایبندی خواهد بود. رئیس جمهور بایدن هم به وضوح گفته است که اگر آن‌ها این کار را کنند، ما هم آن را انجام خواهیم داد. اکنون،  مسیر دیپلماسی باز است.  ایران هنوز از پایبندی فاصله زیادی دارد. بنابراین باید ببینیم که چه کار خواهد کرد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

خروج از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در چارچوب برجام است

آمریکایی‌ها می‌دانند برای بازگشت به برجام چه بکنند/ سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ما جایی ندارد

بیشتر کارشناسان حامی بازگشت بدون شرط آمریکا به برجام هستند

برخی درک نمی کنند که برجام به نفع همه است

دعوت اتحادیه اروپا از آنتونی بلینکن برای رایزنی درباره ایران

اکنون توپ در زمین آمریکا است

" لغو اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران" از نگاه احمد قریب

***

شهادت سه تن از پرسنل وزارت اطلاعات در سیستان و بلوچستان

خبر بعدی،‌ شهادت ۳ تن از سربازان گمنام امام زمان(عج) در سیستان و بلوچستان بود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: به دنبال اقدامات اطلاعاتی برروی یکی از باندهای جرائم سازمان یافته استان سیستان و بلوچستان، ۳ تن از سربازان جان برکف گمنام امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اداره‌کل استان، در حین انجام وظیفه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

واکنش واعظی به انتقادات نسبت به حضور شریعتی در موسسه استاندارد

توضیحات رییس دفتر رییس جمهور درباره انتقادات مطرح شده نسبت به انتصاب استاندار سابق خوزستان در ریاست موسسه استاندارد هم از پربازدید ها بود.

محمود واعظی گفت :این حق یک استاندار نیست که اگر در موارد بسیاری عملکرد مناسب داشته به خاطر یک مورد خاص کنار گذاشته شود. کما اینکه به ما نامه‌هایی از استان خوزستان رسید که از ما می‌خواستند او را از استانداری برنداریم.

اجرای عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی

خبر بعدی،‌ اجرای رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند بود.

امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند گفت: در دومین روز از رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند و بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده، عملیات آزادسازی دو فروند کشتی تجاری که در حال دریانوردی آب‌های بین المللی توسط دزدان دریایی ربوده شده بودند، توسط یگان‌های سطحی و پروازی انجام شد.

توئیت معنادار سایت دولت پس از توئیت وزارت خارجه آمریکا

ساعاتی پس از انتشار توییت وزارت خارجه آمریکا به زبان فارسی و با خط نستعلیق،‌ پایگاه اطلاع رسانی دولت "پاد"به طور جداگانه در حسابهای انگلیسی و فارسی خود جمله ای از حسن روحانی را در کنار پوستری از همین جمله منتشر کرد که او چند روز پیش در دیدار با سفرای خارجی مقیم تهران گفته بود : "جمهوری اسلامی ایران با صدای رسا اعلام می‌کند که اگر ۵+۱ به همه تعهدات خود عمل کنند ما هم به تعهدات، عمل می‌کنیم. "⁧

این توییت به گونه ای پاسخ به سخن بایدن تلقی شده است، پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

اهداف سفر وزیر خارجه قطر به تهران

تشریح اهداف سفر وزیر خارجه قطر به تهران  از بیان یک کارشناس مسائل منطقه هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

حسن هانی زاده در این باره گفت: در سفر وزیر خارجه قطر که به صورت غیر منتظره صورت گرفت پیام مهمی از سوی امیر قطر به رئیس جمهور کشورمان تقدیم شد که به نظر می رسد این پیام حاوی موضوعاتی از جمله مساله برجام و ضرورت بازگشت آمریکا به برجام ، رفع تحریم‌ها و روابط تهران و ریاض باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha